Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lejon1 | 2012-11-19 18:07 | |
![]() | Det går inte att bara köra genom. Det sitter kameror vid varje på/avfart...I Stockholm finns det väl en ringled runt eller har jag fel? | |
| Måns_E | 2012-11-19 18:08 | |
![]() | Du kan köra genom Stockholm, så länge du håller dig på E4:an. Varför de inte löser det på samma sätt i Göteborg är en gåta. | |
| kajix | 2012-11-19 18:22 | |
![]() | det är inte skrivet i sten att Essingeleden ska vara avgiftsfri. | |
| lejon1 | 2012-11-19 18:22 | |
![]() | Ja det är en gåta...fått för mig att trängselskatten skulle få trafiken/utsläppen att minska inne i stan...inte på motorlederna... | |
| Måns_E | 2012-11-19 18:25 | |
![]() | Nej det är sant att det finns muppar även här som tycker att man skall beskatta trafik som passerar förbi Stockholm på stora europaleder, men än så länge så kan man åtminstone göra det utan att betala extra för det. | |
| slånbär | 2012-11-19 18:54 | |
![]() | Vet inte hur det är nuförtiden men jag växte upp i GBG och när jag flyttade till Stockholm så tog det ett bra tag att vänja sig vid att man faktiskt inte var tvungen att alltid vara ute minst trettio min före tiden eftersom spårvagnarna på den tiden (sjuttio och tidigt åttiotal) i princip alltid krånglade på ett eller annat sätt trots att dom ju gick rätt ofta. När jag flyttade till Stockholm så bodde jag så jag endast behövde åka tunnelbanan och på den tiden gick den alltid i tid. jag var helt förundrad. Sen flyttade jag längre ut och då kom pendeln in i mitt liv och då var det som att vara tillbaka på sjuttiotalet igen, rent tekniskt alltså......funkar ju typ aldrig som den ska varken på sommaren eller vintern. Jag kommer aldrig förstå mig på hur dom där kontaktledningarna alltid kan ramla ner. | |
| Hundöra - Ej medlem längre | 2012-11-19 19:48 | |
![]() | Varför inte öka bränsleskatten och låta bensin/diesel kosta runt 100 kr litern. Då skulle trängseln och miljöförstöringen minska kraftigt då alla muppar som är ute och nöjesåker inte har råd längre. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-19 19:51 | |
![]() | Då skulle det väl inte minska avgaserna i Stockholm och Göteborg, som är syftet. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-19 19:54 | |
![]() | *jag menar då specifikt i innerstan. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2012-11-19 20:01 | |
![]() | Jag tycker trängselskatten i Göteborg är en bra idé. Och då är jag en av dem som kommer att få betala en hel del... | |
| Hundöra - Ej medlem längre | 2012-11-19 20:03 | |
![]() | Det finns massor med nöjesåkande muppar i Sthlms innerstad och säker även i Gtbrg. | |
| Måns_E | 2012-11-19 20:07 | |
![]() | En anledning till att inte beskatta drivmedel med ytterligare några 1000% är att Sverige skulle förvandlas till ett U-land utan fungerande transporter. Så rent nationalekonomiskt så skulle det vara en katastrof. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-19 20:16 | |
![]() | Måns vad ligger bensin skatten på? Runt 10:-?? Hundöra... Dummaste jag hört. Då faller hela sverige. | |
| Måns_E | 2012-11-19 20:19 | |
![]() | Nja, runt 60% med dagens bensinpris. Skatten är alltså ungefär 8 SEK / liter www.ekonomifakta.se/...cA odWjwAJA | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-19 20:26 | |
![]() | Tack... | |
| slånbär | 2012-11-19 20:31 | |
![]() | Hundöra-trams. det är verkligen inte bara nån sorts nöjesåkare det handlar om utan vanligt folk som bor så till att dom behöver bilen för att inte hela livet ska gå åt till att komma till och från jobbet, till och från att hämta o lämna ungar, handla och allt annat. Alla bor faktiskt inte så till att man kan cykla till allt. Bor du tre fyra mil från ditt jobb och cyklar mitt i vintern? Har du dina ungar i en sån där släpkärra också? För alla har inte nära till dagis o skola heller vetdu. Du låter mest som nån sorts militant miljöaktivist som tror att allt bara handlar om bekvämlighet. Är det rimligt att det bara är rikt folk som ska ha råd att ha bil? Ska det vara en klassfråga? Gynnar det miljön? Kanske , men gynnar det samhället?.Folk kanske måste sluta jobba för att dom inte kan ta sig till jobbet inom en rimlig tid och bli arbetslösa. är det bra samhällsekonomi? | |
| stol | 2012-11-19 20:45 | |
![]() | Nu kommer det verkligen att bildas köer. Allt tvåfiligt inne i stan har blivit enfiligt. Vi i GBG har blivit överkörda av politikerna och lurade så in i bänken. Det finns inget av intresse i GBG stan förstörd. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-19 21:06 | |
![]() | Jag med många andra kommef iaf skippa att åka in å shoppa.... Dom vill juh ej vi skall åka till stan å handla med tanke på idiotskatten. | |
| mrperfect | 2012-11-19 21:22 | |
![]() | Har man inte haft någon folkomröstning i Götet som man hade i Stockholm? | |
| Måns_E | 2012-11-19 21:24 | |
![]() | Nej man lade ner det när det blev uppenbart att det skulle bli ett nej. | |