Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BlackMirror | 2013-02-11 16:47 | |
![]() | Ja, och det är ju sällan man tycker att dessa opererade personer ser unga ut. De ser mest konstiga ut... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-11 16:48 | |
![]() | Ja, jag kan inte tänka mig att jag kommer operera sönder mig i strävan att se ung ut. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-11 16:48 | |
![]() | Ja, precis. Lite felnärda ofta.. | |
| BlackMirror | 2013-02-11 16:48 | |
![]() | Tur att man inte har valt (eller kunnat få) en karriär som hänger på att man ska vara ung och snygg. | |
| Minta | 2013-02-11 16:52 | |
![]() | Opererade kan absolut se snyggare och piggare ut, om de inte är överopererade. Men så värst mycket yngre vet jag inte, jag tror att det är svårt att luras på det sättet. Min frisör är 50-55 och livrädd för att bli så gammal att hon inte kan vara fin i håret. Hon har utbildat sina barn i att färga utväxten mm. och sagt till dem är det är det viktigaste när hon inte kan göra det själv. | |
| blue_moon | 2013-02-11 16:59 | |
![]() | Ja, preferenserna är olika. :) Och jag som blev gråhårig redan i 30-årsåldern och aldrig har färgat håret. Men ändå fått många komplimanger för det. | |
| Bardagas | 2013-02-11 17:29 | |
![]() | Fyller 60 nu i mars och minns med fasa min far:s både 50 och 60 årskalas där hans jämnåriga var gamla stofiler, tunnhåriga, grånade och otroligt åldriga. Men nu är det annorlunda, vi är moderna, mycket yngre till sätt och framtoning klär oss lika som våra yngre kamrater och betraktar oss som jämnåriga med åtminstonde med dom som är i 40 årsåldern. JO PYTTSAN! Min teori är att alla generationer upplever sig och har upplevt sig speciella och förhållandevis unga i sin sfär med sina jämnåriga oavsett tidsåldern och om det är 60 tal eller 2013. | |
| ankie55 | 2013-02-11 17:32 | |
![]() | Jag är 57 och bryr mig inte så mycket om åldern. Mina vänner är ca 40-50 år. Tar livet för va det är . Går ut med dom och dom har lovat mig att när jag inte orkar gå själv så kör dom rullstolen åt mig , eller går i samma takt som min rullator . Njuter av barnbarnen , och är lika barnslig som dom när vi ses . Sista kryssningen jag och min kompis va på så åkte vi med min son och hans vänner ( 19-23 år ). Och dom bad oss följa med. två tjejer i mogen ålder. Och gissa om vi hade kul . | |
| pabster1 | 2013-02-11 18:29 | |
![]() | Det där med att operera sig är mest gräsligt. Jag tror mer på den där idén att träna sig yngre. En yngre kan ha fysik som en 80 åring och en äldre som en 30 åring. Dessutom ser man bättere ut rent naturligt om inte träningen går till överdrift. Personligen avskyr jag när jag blir omkörd av de där 70+ gubbarna i skidspåret som tränar för sitt 35:e vasalopp. Men å andra sidan så är det så jag helst skulle se mig själv i den åldern . Ja bambi på hal is känslan släpper när man blir äldre så är det. Man vet mer var man står. Å andra sidan kan man ibland tappa mer av den där entusiasmen man hade när man var yngre. Bin there done that känsla..... Sitta framför TV:n och glo nä det tänker inte jag göra. Jag har ingen räcker med datorn här ödslar man tillräckligt med tid. | |
| bommarna | 2013-02-11 19:22 | |
![]() | Det finns ju bara två alternativ antingen lever man och åldras eller..... Med ålder följer erfarenhet och livet blir inte sämre av det. | |
| JefautjOuer | 2013-02-11 21:34 | |
![]() | Kul tråd | |
| skrabban | 2013-02-11 22:49 | |
![]() | Jag är pensionär och är 68 år. Jag klär mig sportigt. Ser 10 år yngre ut än vad jag egentligen är. Lever i nuet. De bästa åren är mellan 40 och 70 år. Man är inte äldre än vad man känner sig. Det är bara att njuta av åren så länge man kan eller hur. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-02-11 23:04 | |
![]() | Kroppens förfall är inte roligt, även om man kan trivas mycket bra med livet som medelålders och äldre. Jag tycker att de flesta medelålders överdriver sin egen ungdomlighet. Hellre tant än tönt. Blir ändå upplivad av kontaktannonser som: "Jag är en tjej på 73 jordsnurr som söker en aktiv kille i passande ålder". | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2013-02-12 06:41 | |
![]() | Det är vackert att åldras, samt naturligt. Jag åldras med värdighet. | |
| karmannghia | 2013-02-12 09:42 | |
![]() | Det värsta med medelåldern är kanske skräcken för den, vilken ju drabbar en innan själva åldern slagit till. Sen är medelåldern ju nutid och möjlig att handskas med. | |
| Hellan63 | 2013-02-12 10:30 | |
![]() | Vilka roliga och tankvärda inlägg att läsa! Jag gillar verkligen att titta på TV och det gjorde jag när jag var ung också. För övrigt känns det ganska kravlöst att vara i övre meddelåldern (49 år). | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-02-12 10:50 | |
![]() | Hellan: Om hälsan får stå dig bi har du 20 härliga år innan du är i övre medelåldern! Man kan ha väldigt mycket roligt som 70+ också. När jag var 47 trodde jag att mitt liv var slut. Jag har kämpat mig igenom äktenskapskris, svåra sjukdomar, flera dödsfall hos nära och nära och ungdomar som har flyttat ut. Nu har jag passerat 50 och trivs som aldrig förr med livet. Har hittat tillbaka till min älskling och det är den största skatt jag kan ha. Kommer aldrig mer att riskera den. | |
| Gary Grape | 2013-02-12 11:43 | |
![]() | När jag fyllde 30 var det någon som sade att jag blev medelålders. Nu är jag 40 och känner mig fortfarande inte särskilt medelålders. Får väl se när jag blir 50 om jag ännu känner likadant. | |
| Minta | 2013-02-12 11:58 | |
![]() | Många känner sig inte medelålders förrän de plötsligt passerat åldern och är GAMLA. Det är ganska vanligt att läsa om en åldring på 60 år i tidningarna. | |
| jellyflower | 2013-02-12 12:01 | |
![]() | Ja, jag stör mig ibland på att tidningarna beskriver folk som inte ens uppnått pensionsåldern som "åldringar". | |