Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| svartvinbär | 2013-04-15 18:43 | |
![]() | Kul länk lemjau! Så fina! | |
| blue_moon | 2013-04-15 18:57 | |
![]() | Haha, läckert! Tredje katten uppifrån räknat ser faktiskt ut att ha "anus mot bordsskivan". :) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 06:27 | |
![]() | katter har varken på diskbänkar eller matbord att göra, riktigt äckligt att låta dom vara där. Tänk att en sån ägare försökte bjuda mig på mat häromdagen. Visste inte om jag skulle skratta eller kräkas. | |
| en dum en | 2013-04-16 07:06 | |
![]() | Min katt lägger sig gärna framför dataskärmen när jag sitter här. men ärligt talat så är det inte trevligt att dom är överallt. | |
| mz_lzrd | 2013-04-16 10:12 | |
![]() | Vad sorgligt, chupa. Personen kanske inte förstod att den har dålig husdjurshygien hemma. Det kanske kan bli så. Jag har ingen katt så jag vet inte, men farmor hade katter, det var alltid katthår på pannkakorna hon lagade. Inte så mumsigt men man var ett barn och åt ändå, hon strödde mycket socker på dem. Mamma var INTE glad åt det hela. Farmor var fö skvatt galen, men det kanske inte din kattägare är. Kanske kan du hinta lite snyggt? | |
| Minta | 2013-04-16 10:47 | |
![]() | Det finns alltid katthår som flyger omkring hemma hos en kattägare. När min hund dessutom har fällperiod kan man hitta hår i smöret. | |
| apbur | 2013-04-16 10:49 | |
![]() | Nu tycker ju inte jag heller att det är så trevligt med djur på matbordet men jag har faktiskt svårare för lättäcklade människor än katter på bordet. I tidernas begynnelse åt vi på marken, dessutom äter ni djur som trampat i sin egen avföring. Ni får i er tarmbakterier mer effektivt på andra sätt men fortsätt gärna vara irrationella och bli dramatisk över en djurtass. Dags att komma över det kanske? | |
| Minta | 2013-04-16 10:53 | |
![]() | Ja, jag tänkte på alla kolibakterier som finns på alla möjliga ställen. Där människor sitter, saker de tar i mm. | |
| Tessie04 | 2013-04-16 11:04 | |
![]() | jag är inhyrd hos två katter....deras önskan min lag... | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 11:32 | |
![]() | apbur... en köttbit blir inte äcklig för att djuret trampade i bajs INNAN slakt och tillagning, konstigt argument av dig. bakterier visst. men hår i maten blir hår på tungan och det är äckligt, och det behöver man inte vara lättäcklad för att tycka, jag vågar nog gissa att majoriteten av människor äcklas lite av det. sen fanns det en hel del vi gjorde i "tidernas begynnelse" som vi slutade med när vi blev civiliserade. Att ursäkta saker med "men det gick ju så bra förr!" brukar vanligtvis inte funka. | |
| Minta | 2013-04-16 13:49 | |
![]() | Att få ett hår i munnen känns äckligt, men är inte äckligare (bakterier) än mycket annat. Att sitta i en biofåtölj, ta i din mobiltelefon, ditt tangentbord eller många, många andra platser och inte ständigt tvätta händerna är antagligen värre ur bakteriesynpunkt. | |
| Minta | 2013-04-16 13:51 | |
![]() | Att kyssa någon måste väl egentligen vara ganska äckligt. | |
| magnusito | 2013-04-16 13:57 | |
![]() | Stort JA till katt, men stort NEJ till katt på köksbordet! | |
| dinodog | 2013-04-16 14:06 | |
![]() | :-) Ja det finns ännu värre saker vi människor gör för att få njutning. Min katt sitter inte på min tallrik när jag äter. Hon sitter på behörigt avstånd och studerar vad vi äter. Då är det äckligare att ta en kundvagn. Du vet inte vem som höll i den senast och var dom händerna varit. Ännu värre när föräldrar låter sina barn stå i kundvagnen med skitiga skor. Du ska ju lägga dina matvaror där. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 14:12 | |
![]() | händer kan man (och det gör väl de flesta) tvätta rent från bakterier. hår i maten upptäcks ofta när den redan är i munnen, och även om man ser håret innan man äter framkallar det ändå lite äckelkänslor. iaf för mig. | |
| vigren | 2013-04-16 14:15 | |
![]() | Äckligt är det när man äter buffé och börjar fundera på var alla människor har haft sina händer innan de tar i besticken som man tar maten med... Och som det hostas och nyses i närheten av maten, ungar som skall pilla m m m m. När man blir bjuden på fika hos någon och får höra att barnen varit med och bakat... Nej tack, hellre ett katthår eller två på tungan. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 14:22 | |
![]() | haha måste det vara antingen hår eller bakterier? jag föredrar min mat helt fräsch, utan vare sig bakterier eller hår. nåja, bakterierna kan jag ju aldrig kontrollera riktigt men jag kan ju skippa buffe och mat-bröd-godis som ligger framme utan förpackning. sen självklart så tackar man ju ja till middag hos vänner ibland utan att veta hur dom gör. jag är inte SÅ äcklad eller nojig. | |
| mz_lzrd | 2013-04-16 15:00 | |
![]() | Chupa, du skulle kunna skaffa ett pälsdjur för desensitiseringsträning? =D Jag har hund. Det var längesedan jag lät mig bekymras över hårstrån i mat - så länge det är hundhår. Människohår i mat osv är djupt oaptitligt. Jag tenderar att hålla med apbur här. Världen är full med sånt som är jädrigt mkt äckligare än kattassar och som vi utan att blinka hanterar. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 15:23 | |
![]() | mz_lzrd :) jag älskar hundar och gosar gärna ner ansiktet i deras päls när jag leker med dom eller kramar dom. men hår i maten är äckligt och det kan undvikas, så jag gör det. Visst kan man vänja sig, men inte vid allt. för inte alltför länge sedan (om man jämför med tidernas begynnelse) så åt man och lämnade avföring på samma plats. Tills man kom på att folk blev sjuka av det, då började man gå undan för att bajsa. Kan du tänka dig att vänja dig vid det med? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-16 15:23 | |
![]() | alltså att ha avföring på middagsbordet, bland maten. | |