Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 11:38
Antal inlägg: 14052

Därför att alla inte strävar efter den.

carlmartin - Ej medlem längre2013-07-15 11:38
Antal inlägg: 4590

tittii
barnet skulle inte sakna en behå - det skulle inte göra deras liv sämre. Och ja, du har rätt i att sakerna inte betyder det samma för barn.
ta porr tillexempel - jag hade nog hellre valt att inte bli exponerad för detta som barn (vi hittade ofta porrtidningar i soptunnan) om jag på den tiden kunnat välja med en vuxens medvetenhet. Vi förstod inte vad det handlade om, men tyckte att det var otroligt spännande.
Idag är sex mycket mer använt som säljknep än innan, gränserna har flyttat sig och halvnakna kroppar, könsord, och sexuellt uppförande finns överallt. Detta påverkar naturligtvis alla, vare sig man vill eller inte. ett uppenbart problem med fria marknadskrafter är att de spekulerar med vårt omedvetna för att sälja saker som vi inte behöver, och som inte är bra för oss.
Barn kommer alltid att vara nyfikna på vuxenvärlden - men det finns ingen anledning att ge dem den för tidigt - de hinner ändå. man behöver inte fördömma det - bara låta bli att köpa.

Gunilla _2013-07-15 11:40
Antal inlägg: 4425

Amen

Rultatultan2013-07-15 11:41
Antal inlägg: 2446

Jag tycker, precis som TS, att mamman i artikeln gör helt rätt. Låt barnen vara barn. Låt de leka och härma oss vuxna så som hör barndomen till, men låt det stanna vid just lek. 7åringen får gärna låna min bh och ränna runt med den på tomten om hon vill - men så länge hon inte har ett behov av en brösthållare stannar det vid leken och hon får ingen egen.

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 11:43

Håller med både carlmartin och Rultan ovan, well put.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 11:43
Antal inlägg: 37631

tror inte att det finns någon i verkligheten som inte låter barnen vara barn, jag fick ett set då jag var liten med klackskor halsband och det var resårband ovnapå min bror var extremt vansinigt avundsjuk,han fick också ett par klackskor med resårband det finns kort på oss i höglackade skor vi är 4 och 5 år min bror är lite märklig ibland det beror nog på skorna han fick som 5 åring,det är ingen som tar skada av bh nej

carlmartin - Ej medlem längre2013-07-15 11:45

tar någon skada av inte bh ja?

Gunilla _2013-07-15 11:45

Möjligen den ömma modern som inte får ha en miniatyr-me vid sidan...

carlmartin - Ej medlem längre2013-07-15 11:46

jo, det finns folk som inte låter barn vara barn. så är det.

bobo flux2013-07-15 11:49
Antal inlägg: 11371

ttiittii, det finns väl inget som säger att man inte kan bekämpa mer än en sak i taget? Skulle det gå an med en stringbikini för treåringar?

nulltj, jag har inte förringat föräldraansvaret, jag anser bara att den fria marknaden har alldeles för mycket utrymme att trycka på vilka knappar den behagar. Att man är förälder innebär inte att man per automatik blir en perfekt människa, och jag tycker inte att barn ska sexualiseras på grund av att deras föräldrar inte klarar av att stå emot. Där ska det från samhällets sida finnas betydligt tydligare och övergripande regleringar redan från början.

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 11:54

Bobo>> håller med egentligen, men tycker många föräldrar borde ta större ansvar också.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 11:58

bobo barn ska inte sexualiseras,men får dom inte ha bh om dom vill,så sexualiseras dom

Gunilla _2013-07-15 12:01

Likväl som i exemplet med stringtrosan då ttiittii?

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 12:02

ttiittii>> vad står "bh" för, som frågats innan?

drifting - Ej medlem längre2013-07-15 12:02
Antal inlägg: 1178

Beror väl på varför dom vill ha BH

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 12:03

handlar inte om vad det står för för vuxna det handlar om barn och det är inte riktigt samma sak

bommarna2013-07-15 12:03
Antal inlägg: 366

Jag håller med Bitte, barndomstiden är ändå så kort sedan hinner de vara vuxna hela livet.
Klädindustrin vill att små flickor ska se ut som miniatyr vuxna, där har föräldrar ett stort ansvar att inte gå på det.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 12:06

ni blandar ihop det

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 12:10

Nej, men du har gått på marknadsföringen.

Sote2013-07-15 12:16
Antal inlägg: 3557

Nulljt-Har varit borta nån timme så jagsåg dina svar på mitt inlägg precis. För det första så nu förstår jag hur du menade med att frågan är onödig.Du skrev lite otydligt först men då är jag helt med.
När det gäller det jag skrev om att det alltid är lättast att ha åsikter om föräldraskap när man inte själv har barn är alltid nånting som folk reagerar på vilket kanske iof inte är så märkligt men faktum ÄR att ens syn på många saker ändras väldigt mycket när man själv är förälder. Det går inte att bortse ifrån. Att man själv har varit barn och kanske har många i sin närhet som har barn är helt enkelt inte samma sak. Men det är bra att man har åsikter och tankar kring hur man själv tror att man skulle göra om det var ens egna barn. Själv har jag ofta åsikter angående hur andra föräldrar uppfostrar sina barn och vad dom tillåter sina barn att göra och inte göra men det grundar jag ju på mina erfarenheter och dom kan ju vara helt annorlunda än grannens. Barn är väldigt olika och i samma familj kan tre barn uppfostras på exakt samma vis men ändå så funkar det helt annorlunda med ett av barnen.

Så Nulljt- självklart kan man ha åsikter om föräldraskap såsom föräldraansvar osv även om man själv inte har barn men man ska veta att det är först när man själv har barn som man på riktigt förstår vad man tidigare bara pratade om.

Själv har jag bara haft killar så jag har otroligt svårt att förstå dom problemen som grannen som har tre flickor mellan 10 och 15 år ställs inför varenda dag. Det låter som om det är världskrig hos dom men det rör sig förmodligen bara om vad dom ska ha på sig för kläder. Såna problem har jag aldrig haft så i min värld är det enkelt, jag bestämmer!! Men jag vet ju att det är inte riktigt så enkelt med en förpubertal flickunge som vill vara likadan som alla andra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?