Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mz_lzrd | 2013-09-24 10:15 | |
![]() | Nej, det är inte ens ensak, det är corlinis sak att avgöra om ens aktiviteter är bra eller dåliga. Det är lika absurd läsning varje gång corlini sticker in huvet här och påminner oss andra blekfeta latmaskar om hur mycket hon jobbar och står i. Hon verkar vara i enormt stort behov av bekräftelse. Se mig, jag är duktig, joho, för det ÄR jag! Pilutta er, jag är bättre än ni! | |
| vase | 2013-09-24 10:20 | |
![]() | Sote. Ok håller med dig om att man ska uttrycka sig på ett respektfullt o inte föraktfullt sätt. Ändå märkligt hur en enda person kan provocera o trigga i gång så många personer. | |
| panais | 2013-09-24 11:18 | |
![]() | Vase, vem ska definiera arbete och fritid för mig om jag inte kan stå för min egen försörjning då? | |
| sus50 | 2013-09-24 11:20 | |
![]() | Hej på er. Tillhör själv arbetsmyrorna, dom finns det nämligen gott om. Det är mycket svårare att hitta människor som har vett att göra saker i en vettig takt. | |
| vase | 2013-09-24 11:37 | |
![]() | Panama. Vem försörjer dig o varför? | |
| panais | 2013-09-24 11:42 | |
![]() | Jag försörjer mig själv för att jag har möjlighet till det. Frågan var om jag inte skulle kunna försörja mig, vem ska då definiera arbete och fritid för mig? | |
| jellyflower | 2013-09-24 11:46 | |
![]() | Jag har också svårt att förstå vilka de här är som inte får ägna sin fritid åt det de vill eftersom samhället försörjer dem. Är det ålderspensionärer, sjuka, handikappade, arbetslösa, minderåriga i en låginkomstfamilj ni inte anser ska få bestämma sina fritidssysselsättningar själv? Och i så fall, varför? Och vase, jag hoppas innerligt att Panama inte tänker berätta för dig vem som försörjer henom och varför. Du har inte med det att göra. Över huvudtaget. Har du kanske tänkt dig göra en bedömning av Panamas rätt till självbestämmande över fritidssysselsättning baserat på vad hen uppger för inkomstförhållanden? | |
| jellyflower | 2013-09-24 11:47 | |
![]() | Panais, inte Panama. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-24 11:55 | |
![]() | Sote>> Jag tycker snarare att hon uttrycker ett förakt mot folk som inte gör det bästa av sin situation, och det kan jag till viss del känna igen mig i; även om jag tycker "förakt" är ett för starkt ord för egen del. Att ha det sämre ställt eller att gång på gång drabbas av motgångar trots att man ligger i; inget annat än medkänsla för en sådan person. Att sitta på ändan och klaga över att livet inte blev som man ville; sorry, men man får jobba lite för det. Är man den som inte ligger på latsidan men ändå inte tycker att man kommer någonstans behöver man väl inte alls ta åt sig av att någon uttrycker att den har svårt för slashasar? Jag förstår inte varför man tar åt sig av någons provokationer om dom inte är riktade mot en själv? Är man själv nöjd med vad man gör av sitt liv, oavsett förutsättningar, så räcker det. Att jag har otroligt svårt för folk som glider i plugget och förväntar sig att alla andra ska jobba åt en, eller den som tackar nej till ett jobb som frukostvärdinna för att "jag gillar inte tidiga morgnar, men jobbar gärna kvällar" sen klagar på att hon aldrig får jobb (hände i somras, hittar inte på) betyder inte på något sätt att jag föraktar den som jobbar efter bästa förmåga och sen väljer att slappa framför teven. Jag föraktar (i brist på bättre ord) kronisk lathet och gnäll. Är du inte lat och gnällig behöver du inte känna dig provocerad av det. | |
| jellyflower | 2013-09-24 12:02 | |
![]() | Jag tolkade corlinis tråd som en spinn-off till tråden om vad man har för hemliga laster, då en del skrev att de gillade att typ Netflixa och äta Ben&Jerry's. Ovanliga corlini älllskar att jobba och slita på sin hästgård från 5 på morgonen till kl 21 och har aldrig en minut över, medan andra vanliga tycker att det är trevligt att kolla tv-serier och äta glass när de har tid över. Det framgår tydligt att corlini uppfattar det som en löjlig och värdelös sysselsättning. Allt corlini inte kan förstå (och det är inte lite, det) är nämligen värdelöst, förkastligt och dumt. | |
| panais | 2013-09-24 12:05 | |
![]() | nulltj, varför vill du styra vad man ska känna sig provocerad av? Du kan ju inte veta vad i ett inlägg som känns provocerande för någon annan. Jag blir t.ex. lite provocerad av folk som föraktar andra människor. | |
| jellyflower | 2013-09-24 12:07 | |
![]() | Och det är väl det som man blir irriterad över i tråden: Att corlini jobbar är trevligt, att hon jobbar med det hon älskar är jätte-jättetrevligt - men hennes föraktfulla inställning till dem som inte gör exakt som hon, det är inte trevligt. Jag tycker Corlini framstår som en Saga Norén minus insikten om att andra inte är precis som hon och att det inte nödvändigtvis innebär att de är idioter. | |
| Sote | 2013-09-24 12:10 | |
![]() | Nulljt-Håller med i i mycket av det du skriver. Dock har jag följt Corlinis inlägg i så många olika trådar att jag inte kan se att det handlar om det du beskriver utan det andas alltför ofta rent förakt. Det är svårt att tolka annorlunda när man läser vad hon kallar folk för i sina inlägg. jag har i färskt minne bla hemmafrutråden och LOA tråden bara för att nämna två. | |
| jellyflower | 2013-09-24 12:14 | |
![]() | Precis som sote minns jag också de trådarna, varav i af den ena var enormt komiskt fast väldigt sorglig också och som att slå huvudet i väggen. Och det tycks inte ha skett minsta uns av utveckling hos corlini sedan de trådarna var aktuella, hon hamrar fortfarande på med samma budskap. Och det tycks vara ett SÅ viktigt budskap. Vi behöver alla få veta hur mycket corlini jobbar och hur värdelösa andra människors liv är i jämförelse med hennes. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-24 12:18 | |
![]() | panais>> det vill jag inte alls, jag ger min syn på saken. Jag förstår vad ni säger, men jag förstår fortfarande inte varför man låter sig provoceras om man inte tycker att det stämmer in på en själv eller ens verkligheten. Om någon grundat på vad jag skriver kallar mig korkad så tar jag förmodligen åt mig och undrar varför. Om någon påstår att alla som inte har barn är idioter så vet jag ju att det inte är sant, jag ifrågasätter kanske; men det provocerar mig inte. En provokation är effektiv först när det finns en smula sanning i den, i mina ögon. | |
| meimse | 2013-09-24 12:18 | |
![]() | Håhåjaja, jobbit e de å ligga på soffan å tänka på alla man skapar jobb åt så de kan tjäna stålar o köpa prylar. Tror jag masar mig upp, drar iväg till kören o sjunger en trudelutt i stället. | |
| panais | 2013-09-24 12:25 | |
![]() | Okej, nulltj. Så om jag tycker att det är provocerande att du tar dig rätten att kalla andra för slashasar så bevisar det att jag är en slashas :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-24 12:30 | |
![]() | Om du tycker att det är provocerande att jag säger att det finns slashasar så tror jag att du själv är en slashas eller provoceras för lätt å andras vägnar. | |
| jellyflower | 2013-09-24 12:45 | |
![]() | Där är nåt retoriskt fel i det resonemanget, nulltj, inte för att vara sån men det är faktiskt så. Om jag skulle skriva att de flesta kvinnor faktiskt är horor och du blir irriterad över det (absurda) påståendet, då måste väl inte det automatiskt betyda att du är en hora? Eller? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-24 12:47 | |
![]() | Jag känner tyvärr också ett visst förakt för karaktärslöshet, lättja och en tendens att smita ifrån allt som inte känns bekvämt. Motsatsen i den bemärkelsen att man med en kombo av tradolan och red bull går på som en furie, plågar sig själv och andra, kan jag inte heller hylla. Som arbetsmyra kan man ju ibland reflektera över vilket pris ens effektivitet har. T ex vad det kommer att kosta i hälsa, kärlek och framtida förhållande till ev barn och vänner. Sen tycker jag ju att grov skatteplanering och svart arbetskraft också är ett sätt att utnyttja världen och att inte bidra till landets ekonomi. | |