Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kiwiskal | 2014-08-13 13:17 | |
![]() | "Jag såg en hel familj igår med smalisar, alla åt sallad utan dressing. Det tycker jag är barnmisshandel" | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-13 14:00 | |
![]() | Tycker inte att det är barnmisshandel med smala barn. Tjocka barn det om nått är barnmisshandel. Man måste inte äta mer än man gör av med. Ät bra och rör på sig som barn då har man en bra grund för framtiden. | |
kiwiskal | 2014-08-13 14:16 | |
![]() | Varför inte barnmisshandel med smala barn? Hur vet du om de får middag hemma tex? Kanske får de bara en potatis och två köttbullar? En bra grund är väl att inte prackas på en ätstörning i tidiga år genom att påpeka maten och kroppen hela tiden. | |
kiwiskal | 2014-08-13 14:20 | |
![]() | Det här "hälsotänket" har blivit så laddat att knappt någon kan äta en enda bulle utan att må dåligt eller kompensera för den. | |
kiwiskal | 2014-08-13 14:51 | |
![]() | Vad har min vikt med mitt könsorgan att göra? Det tas ju inga prover vid gynbesök och om något påverkar vikten är det hormoner, tex från p-piller som vissa gynekologer älskar så pass att de talar varmt om det i en halvtimme. Handlar det om hälsa så antar jag att de frågar alla om vikt, mat- och träningsvanor? Ni smala får gärna berätta om er gynekolog tar upp livsstilsvanor vid rutinkoll. Eller är man befriad från alla problem om man är en sån som inte går upp i vikt eller bara har fem överflödskilon? | |
Bitte - Administratör | 2014-08-13 16:01 | |
![]() | Det ligget i gynekologens intresse att prata övervikt/undervikt eftersom så många som 250 000 par i Sverige kan vara ofrivilligt barnlösa. För en fjärdedel av paren kan övervikt vara den bidragande orsaken till att kvinnan inte blir spontant gravid. Med rätt viktminskningsmetod kan fler par som idag är barnlösa bli föräldrar. Och sedan vet vi ju att undervikt kan göra så att vi som kvinnor tappar mensen . Bitte | |
kiwiskal | 2014-08-13 17:10 | |
![]() | Tycker det är en annan sak om kvinnan själv frågar om råd eller har hälsoproblem, men om det bara är en rutinkoll eller cellprovtagning? Menar bara att man inte ska behöva känna att "så fort jag söker vård ska det pratas vikt så jag avstår/väntar". Dessutom så kanske vårdpersonal förbiser verkliga problem och bara fokuserar på vikten som problemet. Det är ju inte särskilt god patientsäkerhet. Lite som människor som fått höra att de är "för unga" för stroke eller sjukdomar som huvudsakligen drabbar äldre. | |
kiwiskal | 2014-08-13 17:12 | |
![]() | Varför det är mer känsligt att bli kallad tjock än smal? Att vara smal är ett ideal och socialt accepterat (så länge det inte är anorektiskt), att vara tjock är det inte. Alla kommentarer om kroppar och vad andra borde eller inte borda äta är dock onödiga. | |
le-lou | 2014-08-13 20:22 | |
![]() | Så smal är socialt accepterat? På vilken nivå menar du? Tjock är hundra ggr mer accepterat. Det ser man ju överallt. | |
Salka1 | 2014-08-13 21:31 | |
![]() | Moose 72, jag har faktiskt gjort en anmälan till socialtjänsten pga att ett barn var smalt och hungrigt. Det visade sej att den enda mat hon fick var skollunchen. Så visst kan smala barn vara utsatta för misshandel. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-13 21:45 | |
![]() | Ja ingen regel utan undantag naturligtvis. Men vi kan ju inte börja misstänka att alla barn som nu inte råkar vara tjocka är usatta för svält av sina föräldrar. Att barn blir tjocka är dock i stor del föräldrars ansvar. | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:14 | |
![]() | le-lou, hur ser man det menar du? Moose72, Aaa okej, men vi ska misstänka alla föräldrar med tjocka barn för barnmisshandel? Kanske barn med självskadebeteende också? ADHD? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-13 22:15 | |
![]() | Skrev jag misshandel eller skrev jag föräldrars ansvar? | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:19 | |
![]() | le-lou, Smal= ideal, mängden ser ut så och vill se ut så. Dras det skämt om smala? Typ drar in kinderna och ba "ooh jag svälter"? | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:20 | |
![]() | Du skrev det tidigare. Förstod inte att du ändrat dig från "misshandel" till "ansvar". Alla föräldrar har väl ansvar över sina barn liksom.. | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:24 | |
![]() | Får en tjock kropp synas i media okommenterat gällande hälsa och livsstil? Snackar inte om "gå ner i vikt"reportage. Socialt accepterat är när man slipper personliga påhopp och ses i första hand som en person, tänker jag. Acne eller olika funktionshinder är inte heller speciellt accepterat. Inte heller anorektiker eller folk som ser ut att vara det. Eller tjejer med jättesmå bröst. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-13 22:25 | |
![]() | Du började med att barn som var smala och åt sallad var = barnmisshandel. Dom kände troligtvis ansvar för sina barn. Bättre att sitta på Max med barnen och äta hamburgare då tydligen. | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:25 | |
![]() | Fast snackar man om ätstörda så är det mest sååå synd om dom (vilket det är) men tjocka har bara glufsat i sig av rena nöjet för att reta andra med sin ohälsa. | |
kiwiskal | 2014-08-13 22:26 | |
![]() | Det var ett ironiskt citat | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-08-13 23:55 | |
![]() | En av sönerna är 183 cm och väger 66 kilo hans bmi ligger på gränsen till undervikt och han får kommentarer om att han är smal.han bryr sig inte om det.Tror tjockidar är mer lättretade en smalisar,och varför förstöra salladen med dressing ? | |