Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade50
Mobilspel
Pågående20 054

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-01-03 12:11
Antal inlägg: 4735

Militanta hundägare kan bilda en organisation i stil med Greenpeace. De kan till exempel kalla den PooPeace (Skitfred på svenska, kanske) och sedan kan de åka runt till olika platser där det sker nedskräpning av natur och miljö för att göra detta fel till rätt genom att låta sina hundar bajsa och kissa helt fritt i området.

För övrigt; härligt att vissa inte har en aning om vad ironi är........själv är jag född och uppvuxen i den ironiska generationen.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-03 12:21
Antal inlägg: 2728

Säger som min salig farmor:
Skit ska skit ha!

marraboo2015-01-03 13:05
Antal inlägg: 1

Har hund.Min första som snart fyller 11.Under alla dessa år har jag plockat upp efter den.En självklarhet.Tydligen tycker inte alla det.

kryddeluntan2015-01-03 13:33
Antal inlägg: 12360

Intressant Totravel att folk faktiskt inte förstår ironi. Ser för min inre bild hur hundägarna nu far ut i samlad tropp för att låta sina hundar göra ifrån sig på redan nedskräpade platser och medborgarna sitter vid trottoarkanterna.

Nä, jag har haft hundar i 20 år och känner mig inte ett dugg träffad, då vi plockade upp efter dem och lät dem inte göra ifrån sig t.ex. Nära lekplatser.

Har under alla år bara träffat en surgubbe, som reagerade starkt på att hunden pinkade på en allmän gräsmatta. Det fanns inga förbudsskyltar för kissande hundar.

totravel - Ej medlem längre2015-01-03 13:50

Ja, kryddeluntan, det är märkligt hur humorlösa vissa kan vara.

Vad gäller gräsmattor så torde det vara helt betydelselöst för omgivningen om hundar kissar på dom. Kisset sjunker in fint och ger näring till gräset. Med lite regn på det så blir det grönt och fint! Möjligen kan personen som klipper gräsmattan känna sig lite upprörd eftersom han, pga näringen i urinen, behöver klippa gräsmattan något oftare. Frågade du surgubben om han hade gräsklipperi som yrke?

kryddeluntan2015-01-03 14:08

Totravel, det var på allmän plats och jag fräste bara lite åt gubben att sköta sitt. Kom alldeles av mig.

mirindan - Ej medlem längre2015-01-03 14:25
Antal inlägg: 7

Mycket snack om en enkel sak. Alla som rastar sin hund på allmänna ställen borde väl förstå att plocka bort bajs efter sin hund - punkt slut! Ingen snack om saken. Det är billigt och praktiskt - påsarna kostar nästan ingenting. På vintern när det är snö kan man plocka bort även kisset med god marginal. Träd påsen över din hand och skrapa bort snön med kisset. Vänd påsen över snön och knyt ihop påsen. Enklare kan det inte vara! Vad är problemet?

Varför skriver ingen av dem här som ideligen lämnar sin hunds pajs kvar på gatorna och markerna? Välkommen även ni att förklara varför ni väljer att lämna kvar bajs på allmänna områden. Det vore bra att höra även er åsikt. Varför väljer ni att göra så? Skriv några rad, tack!

Sote2015-01-03 14:28
Antal inlägg: 3557

Totravel- vad gäller hundar som pinkar på gräsmattor så är det så att är det bara nåt enstaka ställe som pinkas på så är det ingen fara men om man tex låter sin hund gå på samma gräsmatta dagligen då kommer gräset bli fullt av fläckar av dött gräs. Koncentrationen av kväve i urinet blir för hög och bränner sönder gräsrötterna istället för att ge näring. Visserligen är kväve ett ypperligt näringsämne och i jordbruk så är ( var) spridning av urin vanligt förekommande men inte i så koncentrerad form och på ett o samma ställe som det blir när en hund rastas på ett o samma ställe dagligen. Min egen gräsmatta har tyvärr blivit utsatt för just detta när våra hundar varit valpar. Det var ett evigt springande ut på närmaste gräsfläck så fort det skulle pinkas och gräset såg bedrövligt ut men hunarna har alltid varit rumsrena på två veckor så det var det värt. Ett år senare har ju gräset vuxit igen i fläckarna ändå.

Kokonut2015-01-03 14:50
Antal inlägg: 508

Har en vän som jobbar på göteborgs stad å på somrarna klipper gräset å kör med kantklipparen.
Att bli full av gräs å sly på kläderna är inte jobbigt sa han utan det är all jävla hndskit som kläderna är fulla av när man klipper. Man får fan t.o.m i munnen.

Det finns sånna där rastplatser som hundar kan leka i mm.
Ni som har hundar mm vet säkert vad detta är.
Ni som vanligtvis inte tar upp skiten låter ni även skiten ligga kvar på dessa platser?

Vad tyst förresten det blev när det nämndes om hundmässan å man får ta in extra personal å städa upp skit utanför för hundägarna tar ej upp.
Mitt tycke är svineri till dom som ej tar upp.

Minta2015-01-03 15:31
Antal inlägg: 20042

mirindan, du har ett par personer här som förklarar varför de aldrig eller sällan tar upp hundbajs efter sin hund.

kryddeluntan2015-01-03 15:35

De som inte plockar upp efter sina hundar vågar nog inte träda fram, med ett undantag.

Jag har varit på stora hundutställningar, med särskilda rastplatser, men vill inte motsäga att det inte fungerade i Göteboorg.

Tyvärr är hundrastgårdar inte så vanligt som man tror.

Minta2015-01-03 15:48
Antal inlägg: 20042

Hundrastgårdar är oftast inte roliga och ligger för långt bort och för glest för att det ska vara intressant.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-03 18:41

Kokonut det är arrangörerna av hundmässan som betalar kostnaderna för skitplockarna.
Det finansieras av anmälningsavgifterna.
Hundägarna har alltså betalat för det.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-03 18:42

Precis som du kan välja att betala nån som städar upp efter dig.

totravel - Ej medlem längre2015-01-03 19:10

En fantastisk inblick i hundutställningarnas värld.......

Får man RUT-avdrag? I så fall kan de mer välbärgade hundägarna anlita en hundbajsuppplockarfirma och få skatteavdrag för det......

Äntligen en affärsidé som håller.....nu är frågan om jag ska starta ett aktiebolag eller skaffa en F-skattesedel....?!?

dinodog2015-01-03 19:59
Antal inlägg: 4973

Har vart på My dog mässan idag. De som torkar upp kisset efter hundarna och ev bajshögar, är volontärer som gör det helt gratis.
Nu har de rastgårdar inne på Svenska mässan så hundägarna går dit. Men visst händer det att hundarna kissar på golvet, speciellt valparna.

malmöiska2015-01-03 20:04
Antal inlägg: 305

Om du frågar ALLA hundägare vad dom gör med hundskiten så kommer alla att svara att dom plockar upp efter hunden. Så jag utgår från att det är vildhundar som lämnar sina visitkort.

ttiittii - Ej medlem längre2015-01-03 20:08
Antal inlägg: 37631

Varför ha rastgård innomhus ? Att valpar kissar på golvet är som det är.tar folk med sig sina valpar dit eller är det valpar som ställs ut.

ttiittii - Ej medlem längre2015-01-03 20:11
Antal inlägg: 37631

Sen för dom som är okunniga om katter,Så går det inte att jämföra okastrerade hanar med med honor varese honorna är kastrrade eller inte.

mz_lzrd2015-01-03 20:54
Antal inlägg: 2498

Malmöiska, om du frågar ALLA bilförare om de kört rattfulla, så lär du få veta att precis ALLA är spiknyktra när de sätter sig vid ratten. Och ändå...

Att inte plocka upp hundbajs är, som tidigare sagts, inte ens ett brott.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?