Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 78 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
omeganoll | 2016-01-05 12:54 | |
![]() | I USA äter man bortåt 200 ggr mer kolhydrater än för ett par hundra år sen och - hur många överviktiga ser man där!? På SvT-text kunde man för ngn månad sen läsa att den engelska regeringen rekommenderade allmänheten att inte äta mer än fem procent kolhydrater. Man glömde att ange växlingen av energi från kolhydrater till fett. Så: vill du inte bli fet - ät fett! Behöver du gå upp i vikt - ät socker etc! | |
kajix | 2016-01-05 14:41 | |
![]() | Om man inte vill döda de som simmar, hoppar, skuttar och flyger, finns det vegetariska alternativ då? | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:47 | |
![]() | Ja, självklart kajan. Nu äter ju jag fisk emellanåt. Men man kan äta t ex bönor, linser, broccoli, ägg, blomkål, nötter och frön :-) Att vara vegan och äta strikt lchf, är nog svårt dock. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:47 | |
![]() | Tack, omeganoll! Jag äter väldigt lite kolhydrater nu :-) | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:48 | |
![]() | Kajix, mer mat man kan äta som innehåller bra fetter: Avokado Olivolja fetaost Kvarg Kallpressad kokosolja | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:49 | |
![]() | Att smälla i sig fet grädde och rött kött som kompensering för kolhydrater, är nog inte jättebra för hälsan heller | |
Sote | 2016-01-05 16:29 | |
![]() | Ja att äta lchf och vara vegan är i princip omöjligt och även om man är vegetarian kan det bli tufft då de protein källor som man vanligen har som vegetarian inte är tillåtna inom lchf. Alla baljväxter går bort och isynnerhet sojaprodukter som anses vara hormonrubbande, och äter man då inte heller ägg så finns det inte många naturliga proteinkällor att tillgå. Just det att smälla i sig fett och kött är själva grejen med lchf. Det är helt obegripliga mängder fett som rekommenderas och folk har majjonnäs till allt, kokosolja och smör i kaffet, bea är bästa såsen, ostskivor med smör till mellanmål you name it. Enligt lchf förespråkare så finns det inget farligt med att äta så mycket fett och högt kolesterol är bara en myt. Själv klarade jag inte av allt detta fett så jag kör nån mer liberal lchf variant nu där jag har mer kh och mindre fett. | |
Geckoo | 2016-01-05 16:33 | |
![]() | Nötter innehåller bra fetter, dessutom innehåller de serotonin. har du märkt att du känner smaker bättre nu? Jag har varit sockerfri i perioder (men alltid torskat dit på saltlakrits) och det häftigaste är hur mycket mer saker smakar. Lite saltavvänjnjing i samma veva skulle nog göra underverk för smakupplevelsen. | |
kryddeluntan | 2016-01-05 16:36 | |
![]() | Jag försökte med LHCF, det gick inte alls. Förstoppning var det enda resultatet, usch | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 16:47 | |
![]() | Geckoo, ja maten smakar mer nu :-) Kör också lchf-light, och det passar mig bra :-) Förstoppning har jag ej varit med om än :p | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-05 18:10 | |
![]() | Att vegetarianer skulle få förstoppning är nog inte med på kartan,Duktig Du är mollee som slutat med socker :) | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 20:14 | |
![]() | Tack :-) | |