Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Alexiza | 2007-03-06 10:08 | |
![]() | Min syster sjöng alltid lilli och sussis låt, men sjöng alltid, whats the colour of my Herbie. | |
| MrsFlash | 2007-03-06 12:38 | |
![]() | På tal om Lili & Susie - jag och min syster sjöng glatt med i låten "Oh, mama ketchup dance" när vi var små. Nu har jag för mig att de har bytt titeln till Oh, mamma can't you dance", men jag vet inte rikigt. Sedan sjunger jag nu glatt med i Celine Dions franska låt: Shölie shär dö si kä, sötisötre å dö fantasi... Jag kan ingen franska alls. Vet inte ens vad låten heter. Men den spelas ofta :) | |
| snorklan | 2007-03-06 13:14 | |
![]() | Min kära vän trodde ända fram till i somras att Bryan Adams sjöng "I had my first real sexdream" istället för "I got my first real six-string".. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig =) | |
| MellonCollie | 2007-03-06 14:31 | |
![]() | www.kissthisguy.com/ - här har ni felhörda texter galore! | |
| Sawawa | 2007-03-06 15:01 | |
![]() | Snorklan: Det var ju sjukt kul! Nu kommer jag alltid höra det istället...*asg* | |
| Slemmie | 2007-03-06 15:35 | |
![]() | Jag fattade aldrig det där Tommy Körberg sjöng när jag var liten, i Stad i ljus. Sista raden: Där allting föds på nöt. Hurdå på nöt, liksom? | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-03-06 18:16 | |
![]() | en norsk bekant skrålade "sameland" istället för "sommarnatt",till refrängen i snowstorms gamla landsplåga.. | |
| MellonCollie | 2007-03-06 18:34 | |
![]() | Någon skrev om A whiter shade of pale tidigare. Jag gjorde ett test för skojs skull, lyssnade igenom den och skrev ner texten (pausade naturligtvis mellan varje rad, så bra minne har jag inte). Spolade tillbaka max en gång för att lyssna igen. De här felen gjorde jag (räknar inte småfel som böjningar av ord o dyl): (Rätt text - enligt en sida på internet, så inte helt tillförlitlig - inom parentes) *As we called out for another dream (as we called out for another drink) *And so it was the maiden (and so it was that later) *Another face just burst just ghostly (That her face at first just ghostly - men jag hörde rätt i andra refrängen!) *And the troop this plain to see (and the truth is plain to see) *And the moment eyes were open (And although my eyes were open) Procul Harums version, för övrigt. | |
| lolinonek | 2007-03-06 18:34 | |
![]() | vad sjunger martin stenmark i sjumilakliv egentligen när det låter som han skall ta en långtorsdag för alla stunder vi haft... det kan väl inte vara rätt men jag lyckas inte höra nåt annat än detta... snälla hjälp. | |
| HärligaHanna | 2007-03-06 19:27 | |
![]() | lolinonek: Martin sjunger "långt hårt straff" inte långtorsdag. Men nu e det det enda jag hör, haha. Mitt bidrag till denna tråd är att jag i Elton Johns låt Tiny Dancer alltid hört raden "so hold me closer Tony Danza..." Helt sjukt eftersom låten faktiskt heter Tiny Dancer.... (För övrigt sjöng Phoebe i Vänner likadant... hade väldigt roligt åt det) | |
| lolinonek | 2007-03-06 20:18 | |
![]() | Tack HärligaHanna, jag har verkligen klurat och klurat men inte fått någon klarhet i det... Nu låter det ju logiskt. | |
| Michelin | 2007-03-06 21:02 | |
![]() | Måste ju erkänna att jag också trodde att Bryan Adams sjöng "I had my first real sexdream" fattade aldrig vad det hade med låten att göra ... Hahahaha... *rodnar lite lätt* | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-03-06 22:07 | |
![]() | Mrsflash jag tror lili och sussie sjöng Oh mama, can't you tell (if you want my love you can ring my bell) Skrattar gott åt alla felsjungningar!!! ;-) Jag har säkert ett par, men kan inte komma på någon nu.... | |
| Slemet | 2007-03-07 00:14 | |
![]() | Antar att många har sjungit "trygga räkan..." istället för "tryggare kan ingen vara"... | |
| annaeidhagen | 2007-03-07 03:04 | |
![]() | Hahah, jag har suttit o garvat ihjäl mig nu åt era roliga felsjungningar och -hörningar :-) Själv hörde jag bland annat fel på Nordmans "Vandraren" när den var ny. Jag trodde han sjöng "Degero, men gå ändå.." fast det är ju "Det gör ont men gå ändå..." Jag förstod inte vad Degero var, men antog att det var nåt fotbollslag eller liknande. | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-08-02 13:00 | |
![]() | Verkligen jätterolig tråd. Själv så har jag alltid sjungit "Rubbelirumpan mjuka kuddar" i Freestyles "Fantasi" när det i själva verket ska vara "Rullar vi runt bland mjuka kuddar" (tror jag) ... Det gör jag än idag fast jag kommer på mig själv direkt efteråt och sjunger om :P | |
| LittleAnnie | 2007-08-02 18:00 | |
![]() | PÅ det glada 80-talet gjordes en svensk låt som hette: Hon är förälskad i lärarn. Där löd en textrad som följer: Han hade ljusblå ögon och halvlångt hår.... Där sjöng jag och en kompis:...han hade ljusblå ögon och HALLONTÅR! =) (de smakade säkert gott!) | |
| johananka | 2007-08-02 18:06 | |
![]() | "Du är ("eeeee") min man" lät som "Du är din man" i mina öron i säkert ett år innan någon rättade mig. "Du är din man" är ju inte helt tokigt förresten, det blir ju ungefär som "Du är vad du äter". | |
| Sylva | 2007-08-02 19:45 | |
![]() | Min egen felhörning: Hade lite svårt att förstå Ted Gärdestads stockholmsdialekt när han sjöng "Sol, vind och vatten, höga berg och djupa hav, det är mina drömmar vävda (veevda) av", så jag hörde "... det vill mina drömmar veta av." Tyckte det var ett lite krångligt sätt att uttrycka sig på, men det var ju inte helt galet. Syrrans felhörning: Kenneth and the Knutters sjunger "Finns det nån som kan, som en riktig man dricka öl och åka hoj, var finns det grabbar som tuggar taggtråd och spottar snus." Hon hörde det inte riktigt lika tuffa "... tuggar tandtråd och spottar snus" :-D | |
| temperance | 2007-08-02 19:49 | |
![]() | Hahahaha..,rubbelirumpan. Gud så sött, Sockerdricka :) Den här tråden är verkligen guld! I Celine Dions "My heart will go on" sjöng min kompis alltid "Space jams between us" när det egentligen skulle vara "spaces. Det retade vi henne för, länge ;) | |