Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2007-03-15 22:18 | |
![]() | PerPersa: du menar forstas Paul Theroux. Las "Sir Vidias shadow" om hans vanskap med V S Naipaul. Mikket bra. "Under the volcano" av Malcolm Lowry ar annars en makalos skildring av en man som drunknar i ensamhet och tequila. Inget for Harry Potter-fansen, dock. | |
| Faderullan | 2007-03-15 22:21 | |
![]() | precis som skrabban gillar jag "grottbjörnens folk"-böckerna. sträckläste de två första förrförra sommaren. | |
| Nemi | 2007-03-15 22:44 | |
![]() | Voj, massa minnen kommer fram nu :) Tror jag läste Grottbjörnens-folk serien i ett sträck (utom senaste) när jag var 13, kanske skulle ta åt mig dom bättre nu som vuxen...hum, ska kanske göra ett försök :) Annars kan jag rekommendera några av favoritböckerna: Fredriksson - Simon och Ekarna Waltari - Sinhue Egyptien Haddon - The Curious Incident of the Dog in the Night-time Albom - Tuesdays With Morrie (klokbok) För er som gillar dramatiska livs-böcker så är Jodi Picoult ett tips, hon tar upp knepiga ämnen som är gripande och nyttiga att fundera på. | |
| sarlina | 2007-03-16 21:03 | |
![]() | Aleksandr Solzjenitsyn "En dag i Ivan Denisovitjs liv" är en oerhörd upplevelse. | |
| Lop_pan | 2007-03-16 22:28 | |
![]() | Min favorit är nog "Regnbågsormens land" av Barbara Wood, hon är f ö en av mina favoritförfattare. | |
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-03-16 22:52 | |
![]() | på palmblad och rosor av stig classon.nån annan som läst den? | |
| Kängan | 2007-03-16 23:02 | |
![]() | Svårt att säga vilken bok som är den bästa... men några böcker gjort stort intryck är: Perec: Livet - en bruksanvisning Kingsolver: Giftträdets bibel Herrmann: Prioritaire Heller: Moment 22 Pyncheon: Buden på nummer 49 | |
| pilutta-dej | 2007-03-16 23:18 | |
![]() | tarmflora, jag läste På palmblad och rosor för många år sedan. Jag kommer inte ihåg just nu vad den handlade om, för jag blandar ihop Slas böcker så här långt efteråt, men jag trivs i deras speciella stämning. Det är nog dags att plocka fram hans böcker igen. Min favorit bland dem är Vem älskar Yngve Frej. | |
| magga | 2007-03-17 01:31 | |
![]() | 1. JANE EYRE 2. Inte utan min dotter 3. Ondskan 4. Vackra barn | |
| grandmamoses | 2007-03-24 19:46 | |
![]() | Min absoluta favoritbok: "Måsen, Berättelsen om Jonathan Livingston Seagull", av Richard Bach. (Om en mås som älskar att flyga) Senast lästa: "En annorlunda barndom", av Iris johansson (En autistisk flickas beskrivning av sin tillvaron) | |
| Sotfinger | 2007-03-25 22:25 | |
![]() | När jag verkligen vill koppla av från världen läser jag någon av Dorothy Sayers böcker om lord Peter Wimsey... Kamratfesten eller De nio målarna förslagsvis. Oerhört engelska. Jag kan dem nästan utantill och det är en del av charmen. | |
| sarlina | 2007-03-25 23:50 | |
![]() | Visst var Dorothy Sayers någonting alldeles extra! Och tänk vilka nyttiga kunnskaper om klockringningens mysterier som man får i " The nine Tailers". Och oxfordatmosfären i "Kamratfesten" är suverän! Vet du att hon mot slutet av sitt liv ägnade all sin kraft åt att mycket framgångsrikt översätta och kommentera Divina Comedia? Oh dear! | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-26 17:25 | |
![]() | Oj Oj . Vad svårt . Jag har läst hundratalsböcker , är en riktiig periodare . Det finns så många bra böcker som man läser i olika skeden . När man känner för det . Men rekomenderar två , annars blir listan hela forumet . 1 ) . Kära Agnes ! - Håkan Nesser . 2 ) . Lutherska Badet - Unni Drouge . Annieel .Annika | |
| Dyslekso | 2008-09-15 10:03 | |
![]() | Läste precis att David Foster Wallace, författaren till en av mina absoluta favoritböcker, Infinite Jest, har gått och tagit livet av sig. Usch, vad tråkigt.:( Så får man väl inte göra när man skriver så bra. | |
| Official_P | 2008-09-15 10:13 | |
![]() | Jag väljer två ;) 1984 av George Orwell The Wind-up Bird Chronicle av Haruki Murakami | |
| Savefors | 2008-09-15 10:35 | |
![]() | Finns många bra, men den bästa är nog Säg det inte till någon - Kathy O'Beirne | |
| nella35649 | 2008-09-15 10:49 | |
![]() | Sagan om isfolket är superbra! Tror det är 48 böcker, läst alla 2 gånger :) | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-15 11:03 | |
![]() | Böckerna om Kirre är väldigt bra. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-15 11:09 | |
![]() | David Copperfield av Charles Dickens | |
| pingvin2007 | 2008-09-15 11:12 | |
![]() | Septimus heap-böckerna av angie sage e s k i t-bra. men det finns jättemånga superbra böcker. jag e en läslus ju:P | |