Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:06 | |
![]() | :D | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:06 | |
![]() | Viktigt: Leendet var menat efter Robbans inlägg. ;) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-09 22:22 | |
![]() | Huga, länken som kaparen skickade var ett riktigt skräckexempel :/ Visst ska man vara försiktig med vilka förbindelser man skaffar via nätet. Å andra sidan vet man aldrig säkert att den man träffar på något annat vis inte har onda avsikter. Att lära känna någon i lugn och ro är kanske alltid att föredra, innan man beslutar sig för att träffas. Jag hade då en väldig tur, min och min pojkväns kemi stämde väldigt bra och han visade sig vara ungefär på samma vis över internet som irl! | |
| girl83 | 2008-07-29 20:22 | |
![]() | jag är också rätt tillbakadragen, IRL blir jag bara nervös o skrattar av blyghet i varje mening. Så nätet och MSN underlättar enormt för mig. Jag skriver på det sätt jag talar i verkligheten, så språket kan man inte missa hur jag är som person så det blir inga större surprice när man träffas på riktigt. Förutom att man känner den där pirrande känslan av nyfikenhet och intresse. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-30 03:38 | |
![]() | det fina i kråksången med att dejta via nätet o kontaktsidor o chattsidor är ju att du kan "välja" den typ du vill ha. Ex i en kontaktannons där det står. "Hej, jag är en man på 35 år som ser ut si o så o tycker om det o detta. Är kinky, gillar stark mat, resa, promenera bl.a bl.a bl.a ..." De som svarar motsvarar ju dina kriterier oftast o du har kanske 10-15 att välja på. Pratar mer med dom på msn tex o ni frågar ut varann o berättar om varann o vips så kan ni mycket om varann o träffas. Funkar det inte, pröva nästa. Det är ju 432 ggr svårare att genom ett krogragg få en livspartner. Att på fyllan då alla är snygga o sen vakna bredvid raggugglan o man hellre biter av sig armen än väcker henne har ju hänt många. Men vill du väcka henne så ska det kanske dejtas igen o ni vet inte ett dyft om varann. På ex en kontaktsida (sex) där kan du ju få en partner som är precis som DU vill ha, som uppfyller dina sexdrömmar osv osv.. Det får du inte på krogen under en kväll, inte i kön på Liseberg heller. Nätet e bäst o det e så jag träffade min nuvarande goa :) | |
| watson2 | 2008-07-30 05:23 | |
![]() | hej jag hittade min kärlek på e kontakt för 2 år sen vi förlovade oss 2008 och jag flyttade till honom förra spmmaren allt funkar perfekt nu skavi gifta oss 2009 i januari det känns bra!!!!!!!!!!!!!!!! | |
| bluebite | 2008-07-30 09:57 | |
![]() | träffade min man via internet. :D känner man pirr, kan det absolut vara värt att se om det kan leda någonstans! | |
| TazzRat | 2008-07-30 23:28 | |
![]() | Träffade sambon via internet. (Dock i ett omständigt led av personer. §;o) ) Har även träffat några av mina ex via nätet, för att inte tala om att jag även träffade några av mina bästa vänner så. Är inte rädd för att träffa internetmänniskor- men kanhända har jag haft tur. Visserligen har jag träffat några riktiga puckon- men ingen som utsatt mig för mer lidande än besvikelse. | |
| dahlgren_ | 2008-07-30 23:40 | |
![]() | Har bara träffat mina pojkvänner via internet. Det är bra på ett sätt, men det är också tråkigt för man får inte samma mysiga känsla i början då man funderar vad den andre känner osv. Väntar man för länge med att ses kan det också bli så att man byggt upp (ofrivilliga) förväntningar som det oftast inte levs upp till och då kan man tappa intresse rätt fort. | |
| TazzRat | 2008-07-30 23:44 | |
![]() | Just ja; hade en sak till! bitteberg: Jag förstår inte riktigt? Bör man inte chatta för att man har en partner, eller menar du att man inte bör RAGGA när man har partner? ...För chattandet har ju inget som helst att göra med huruvida man är upptagen eller ej. Inte mer än vad det är när man snackar i fikarummet på jobbet, är ute o äter en bit mat med vänner, pratar med någon i kön på ICA m m, m m. Otrohet ligger väl ändå på personen som utför den, inte i medlet den använder? | |
| miss_boss | 2008-07-30 23:44 | |
![]() | Jag ser det som så att träffa någon via internet är på något sätt inspirerande. Du kan chatta fem minuter och sen bara ta de lungt för att tre timmar senare chatta fem minuter till. Säg att du chattar med en person 5minuter om dagen. På en vecka är de lika mycket som en 35minuters fika på stan. Jag känner att man får mer ut av att snacka ett par minuter i stöten än att snacka med någon i 35 minuter. Man lär känna varandra bättre. Sen behöver man inte vara fit for fight när man loggar in, man kan ha orakade ben, oplockade bryn, osminkad, nyvaken, oduschad, orakad, trötta ögon osv... Man behöver inte anstränga sigför att dejta. Ska man däremot träffa en potensial partner på ett fik även om alla inte rakar sig eller sminkar sig så är de i alla fall nödvändigt att duscha före. Tänk dig att man är trött och sliten efter jobbet inte vill du ställa dig i duschen och piffa upp dig för att gå ut och ta en fika. Då är de bara att logga in. Det finns mängder av olika kontakt siter, jag föredrar dock olika intresse siter istället. Inte för att flirta utan för att träffa folk jag känner en conection med. Sen får de utvecklas liksom. Jag tycker att de är viktigt att ha samma intressen och därför vänder jag mig till mina intressen sidor. För övrigt så är ju Real Life relationerna så mycket bättre, men till en början ser jag inget hinder att träffas online. Man får betydligt större nätverk också, tänk dig att du går till en klubb för att flirta. Säg att lokalen rymmer 200pers, hur många av dessa tror du att du kommer ha någon conection med. Det är bara att logga in och du har tillgång till miljontals människor. Visst jag har träffat puckon också, men dom träffar man ju i vanliga fall också, de kommer man inte ifrån. | |
| DysLäcktisk | 2008-07-31 00:32 | |
![]() | Jag träffade min Anna för fem år sen på nätet. Fram till dess hade jag "avverkat" ganska många som jag träffat via nätet och jag började ärligt förakta både mig själv och de idioter som föll för mig (som jag kände det då). Bara att knäppa med fingrarna, typ. Anna var annorlunda, ingen slående skönhet först och nästan en deci högre än mig (och självklart ska mannen vara huvudet högre, eller hur?). Men vilken personlighet. Komplex kanske, men varm, den mest godhjärtade människa jag mött. Ghandi kan slänga sig i väggen! Vi gjorde ett avbrott bara för att upptäcka att det är meningen att det ska bli "vi" i någon slags konstellation. Fem år senare är det vi. Vi är sambos och har alla planer att förbli det. Och... jag är faktiskt fortfarande kär! | |
| dahlgren_ | 2008-07-31 00:35 | |
![]() | Va härligt :) | |
| MissT | 2008-08-02 12:28 | |
![]() | När jag skilde mig för tre år sen var jag inte redo att dejta någon. Omställnigen till singellivet var superjobbig och jag saknade uppmärksamhet och komplimanger. Jag reggade mig på Spraydate och chattade med en del trevliga killar. Jag träffade några IRL också men det funkade inte, de var inte alls som man trott. En dag började jag chatta med en kille från min stad. Det visade sig att han var ett år äldre än mig vi hade gemesamma vänner men vi hade aldrig träffats. Efter 6 månader chattande och pratande i telefon bestämde vi oss för att ses. Det klickade på en gång. Det kändes som vi känt varann för evigt. Nu är vi förlovade och väntar barn. Jag tycker att nätdejting funkar ypperligt. Man kan "lära känna" olika människor utan krav. Man bestämmer själv i vilken takt man vill att det ska gå och om man vill ses IRL. Det viktigaste om man söker en seriös relation är att man är ärlig. Det är ju lätt att man kanske förskönar sin sjlvbild när man sitter bakom en skärm ;) | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-08-02 23:22 | |
![]() | Jag tror mer på att träffas på riktigt så där direkt ! | |
| Amiable | 2008-08-11 23:02 | |
![]() | Jadå... Jag har träffat min särbo via nätet. Min syster har träffat sin via nätet + att hennes svärmor har träffat sin där. Och alla är vi lyckliga!! Visst går det! Hur? Ungefär som att hoppa fallskärm... Ja du vet - våga för att vinna etc etc... Du vet ändå inte hur den är om du skulle hitta nån på ex. baren. Klart att Du vågar! | |
| spikez - Ej medlem längre | 2010-07-25 19:41 | |
![]() | Alla dagar i veckan ska man chansa för kärleken, tyvärr med dagens samhälle så blir det svårare att verkligen hitta den. Folk sätter såna krav och förväntningar, känns lite som att allt annat spelar in typ vad kompisar tycker etc, eller vart man kommer ifrån, hur man ser ut, hur man skriver osv.. Med handen på hjärtat så spelar utseendet ingen roll för mig, bara hon har ett gott hjärta och dålig humor som jag :) | |
| Snowlion | 2010-07-26 17:25 | |
![]() | Fann min sambo på happypancake... =) Idag bor vi tillsammans och har 1 barn.. Planerar för fler... ;) | |
| Araknoidea | 2010-07-27 17:41 | |
![]() | Jag och min kille träffades för nästan 6 år sedan. Vi var inte ute efter att hitta en partner på internet utan vi började bara snacka, sen sågs vi och sen blev vi ett par och nu bor vi ihop sedan 5år tillbaka :D. | |
| kolbjörn | 2010-07-27 19:49 | |
![]() | när man kommunicerar via text finns det mer utrymme att vara precis. Tid finns att verkligen tänka igenom vad det är man vill säga, det inre utrymmet ges mer plats. På så vis tror jag man kan lära känna varandra mer på djupet om man skriver till varandra. sen är det såklart inte säkert att det köttsliga klaffar när man träffas, men samma problematik(fast tvärtom) kan ju uppstå om man började med att sätta på varandra efter en krogrunda. | |