Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 927

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lillråttan2007-11-17 15:24
Antal inlägg: 4623

Men barbi, grejen är ju att du absolut inte alls verkar behöva gå ner i vikt. Om bilden du har föreställer dej när du vägde 9 kg mer, så borde du vara rejält benig nu ... Nä, lita på kroppen, den hittar sin lagom-vikt om man äter bra mat och rör sej lagom. Och lagom, det är där man är frisk och pigg, inte efter nån jäkla tabell. Ska man hela tiden försöka väga mindre så är det en evig kamp, det stjäl massor med energi som man kan använda till roligare saker.

Ceckes2007-11-17 16:33
Antal inlägg: 3734

Det är inte kul att va för mager heller. När jag väl hade gått ned mina kilo så rasade jag 5 kilo till. Jag tror inte heller egentligen att du behöver gå ned i vikt men det är ju en känsla man själv har. Jag kan ju säga som så här att är det magen man vill bli av med för att den är för fet men allt annat ser bra ut så ska man passa sig o banta för den måste du träna upp. Har du vägt för mycket innan så beror det ju alltid på hur mycket för mycket. Har du möjligen drabbats av lös hud o tror det är fett? I såfall går du inte ned det hur mycket du än bantar, eller hur smal du än blir. Har du dessutom fått barn så ändras ju kroppen genom åren o åldern tar ut sin rätt. Jag vägde 67 när jag trivdes som bäst. Sen gick jag upp till 86 o gick ned 25 kilo men såg ändå inte ut som jag gjorde runt magen då jag vägde 67 innan jag gått upp i vikt. Pga att fettet tänjt ut sig under viktökningen så spändes självklart huden ut o naturligtvis visar det sig också när man gått ned sina kilon genom att kroppen inte blir densamma som den var. Det blir andra proportioner. Det är ju inte ens säkert att din kropp blir likadan denna gången som förra gången du gick ned i vikt. Kroppen är ju föränderlig...

illiterate - Ej medlem längre2007-11-17 16:40
Antal inlägg: 6521

Håller med Ceckes. Tänk på att tarmarna växer när man reducerar sitt näringsintag. Ju mer du äter desto mindre effektiv blir din mage på att ta upp näringen i maten, och ju mindre blir ditt tarmsystem.

barbi2007-11-17 16:57
Antal inlägg: 1924

allt ja vill är o vara nöjd själv:) o de är ja inte:( visst tycker folk runt om ring mig att ja absolut inte behöver gå ner nå mera... Men ja tror ju inte heller att dom skulle säga att ja är tjock och måste banta:)

men ni ska veta att nästan allt som har skrivits här har ja tagit åt mig av och ja kanske struntar o hämtar ut dom:(

Lillråttan2007-11-17 17:14

Det gör du rätt i i så fall, både för att det knappast är bra för kroppen att äta såna där piller, och för att du förmodligen inte alls behöver gå ner i vikt.

Det luriga med att hålla på att gå ner i vikt är ju också, att man faktiskt ALDRIG blir nöjd, utan näringsbristen gör att man kommer i ett feltänk och trio att om jag bara går ner LITE till, då.... Men det funkar inte.

Lillråttan2007-11-17 17:15

tror skulle det vara, inte trio.... :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?