Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade78
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tello692008-06-17 19:43
Antal inlägg: 30

hahaha....just så!

emmylicious2008-06-17 19:44
Antal inlägg: 4501

En kompis till mig har fortfarande den där tvångstanken, hon kan inte ens cykla över A-brunnar, och om hon missar en så slår hon snabbt sig själv i ryggen.

Här i vår hemstad så vet hon typ vart dom flesta brunnarna är så hon kan börja knuffa mig åt sidan 20-30 meter innan vi kommit fram till brunnen för att jag ska gå åt sidan :P

Mnd2008-06-17 19:48
Antal inlägg: 147

När jag ser på film Måste jag ha dvd-fodralet i handen eller brevid mig under hela filmen, annars blir jag sjukligt rastlös.

När jag är ute och går längs med bilvägen måste jag hinna fram till nästa lyktstolpe före bilen bakom mig, om det är få bilar ute och åker alltså :P

jessen2008-06-17 20:05
Antal inlägg: 1

Här är några av tvångstankarna jag har

1.Släcker, tänder, släcker tänder lampan innan jag ska sova
2.Innan jag ska sova så måste alltid klockan på mobilen slå om till en ny minut
3.Franssarna på mattan måste liga på ett speciellt sätt.

finns mer men is inte rabbla upp dom =)

Åtta Stygn - Ej medlem längre2008-06-17 20:25
Antal inlägg: 100

Jag måste öppna papperskorgen för bindor och tamponger när jag ser sådana, sen ta upp och titta och eventuellt lukta.

Lenis22008-06-17 20:49
Antal inlägg: 181

åtta stygn: det där var en riktigt NASTY tvångstanke!!

Era22008-06-17 21:56
Antal inlägg: 63

A-brunn: Avbruten kärlek (Med moderna tillägg som: alkoholism, abort, anorexia...)
K-brunn: Kärlek (Med tillägg som kompisar och kontanter)

Ja, det är vad jag har hört... men det kan kanske skilja mellan olika delar av landet. Jag trodde aldrig riktigt på det...

Däremot har jag utvecklat en total oförmåga att dricka upp det sista i glaset. Det gäller inte bara kaffe... så de senaste sju åren har jag jobbat hårt med att sluta lämna skvättar. Tänker jag inte på det så lämnar jag en skvätt kvar automatiskt... fortfarande!

Bängan2008-06-17 22:58
Antal inlägg: 188

ja måste trycka på alla knappar på övergångsstället , annars går ja och tänker på de jättelänge .
kör jämnt med peppar peppar , pga att en kompis gjorde de i huvudet en gång så gör ja de alltid på mej - även fast de finns trä. så ja går och slår mig i huvet massor varje dag .
ser ja en gul bil så måste jag slå . om de inte finns nån annan så slår ja mig själv :) .

åsnis2008-06-18 09:52
Antal inlägg: 215

Ha ha, jag gick på en A-brunn på vägen till jobbet i morse, och noterade att jag gick på den, och att det inte gjorde så värst mycket. Drog slutsatsen att jag är en vuxen, stabil och modern människa.

Andra tvångstankar som jag nästan gjort mig av med är
* att ta sista steget i en trappa, upp på en trottoar etc m vänster ben.
* hålla andan fram till nästa lyktstolpe om jag blir omkörd av en bil (när jag promenerar och det är relativt bilfritt)
* hålla en sjal eller liknande mellan fingret och dörröppningsknappen på tågvagnar (bacillskräck light)

Tvångstanke som nog aldrig går över:
* Klarar inte öppna skåpdörrar. (Om de är lämnade öppna, är det någon som rotar efter saker där är det såklart ok.)

Miss_jk2008-06-18 10:56
Antal inlägg: 8941

Ojojoj, alldeles för många! Börjar redan innan jag gått upp och måste pussa pojkvännen fem gånger. Sedan fortsätter det när jag borstar tänderna. Borsta på ett visst sätt och ett visst antal gånger och sedan lägga tandborsten och tandkrämen på ett visst sätt. Toaletten: Toapappret måste hänga/stå på ett visst sätt. Går hemifrån: Låsvredet måste stå på ett visst sätt innan jag stänger och låser med nyckeln. Väntar på t-banan: Måste dra kortet i den mittersta spärren. Får inte sitta på någon skarv eller liknande på bänken. På t-banan: Handväskan måste stå med öppningen åt höger. På jobbet: Pennor, glas, papper, you name it, allt måste ligga/stå åt rätt håll. På kvällen har jag en ramsa jag måste tänka innan jag somnar, plus att jag måste ta i trä och dunka mig själv tre gånger i ryggen...

Dessa plus ungefär miljarder fler kör jag med varje dag. Och när jag säger att saker och ting ska stå rätt eller ligga rätt så menar jag verkligen _rätt_. Det kan ta väääldigt lång tid att få en grej att ligga perfekt. Sick, and I know I am...

le-lou2008-06-18 11:48
Antal inlägg: 17500

jag kan inte dricka ur glasflaskor utan att känna med fingrarna runt glashalsen för att inget ska vara trasigt. Minsta lilla så byter jag flaska.

en annan konstig sak är att jag känner ett sjukt stort obehag inför folk som sträcker ut tungor och liksom rör den snabbt, som en orm och låter konstigt. ibland har såna scener kommit på film, bla i Kingpin och även i När lammen tystnar. Många tycker det är lite småäckligt, men jag blir helt kall i hela kroppen och mår fysiskt illa och måste vända bort blicken och hålla för öronen.
Annars är jag inte speciellt äckelmagad, men just det där....folk omkring mig klassar det som en "fobi" :). Jag tror mer det är nån tvångstankegrej.
Vete fan vad det beror på dock, varför jag är så livrädd för just det.

emmylicious2008-06-18 16:02
Antal inlägg: 4501

Jag har en tvångsteori angående förhållanden...

Ett bra förhållande bygger på ens namn. Börjar båda på samma bokstav så kommer det blir ett bra förhållande, likaså om man har lika många bokstäver i namnet. Men det kan också bli ett bra förhållande om en av personerna har ett kort namn och den andra ett långt namn, t ex ola och charlotte.

Näva2011-03-31 22:17
Antal inlägg: 835

Har tvångstankar om att skaffa tvångstankar om att starta nya tvångstankartrådar.
Och sen kommer alla tvångstankar om att jag måste trycka på "postaknappen"

laviete2011-03-31 22:24
Antal inlägg: 28

kan absolut inte göra kontrollera-att-dörren-är -låst-rycket. jag går hellre hemifrån osäker på om jag har låst, än att dra i handtaget och höra det där fruktansvärda klickljudet. arghh!

smulgubbe2011-04-01 11:41
Antal inlägg: 237

När jag går ut måste jag alltid gå till köket och kolla att kaffebryggare och spis är avstängda. Fast jag vet att de är det.

mrsmaggart2011-04-01 12:19
Antal inlägg: 7928

Mina tvångstankar har inte varit så roliga. För ett tag sedan fastnade siffran 60 i mitt huvud. Den gav mig ångesten ända tills jag gjorde som den ville. Jag rispade mig på min arm 60 gånger! Det är en extrem tvångstanke eller hur?

EpsilonNoll - Ej medlem längre2011-04-01 12:24
Antal inlägg: 493

smulgubbe - såna "tvångstankar ska man nog vara rädd om. Tänk om man åker iväg utomlands och - inte - stänger av bryggaren och spisen.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2011-04-01 12:25
Antal inlägg: 493

Vad tycks om en låt som mal i huvet ett par dar? Alltså en låt som man inte alls gillar! Vad i all världen beror sånt på?

smulgubbe2011-04-01 18:41
Antal inlägg: 237

EpsilonNoll. Jo det är klart. Men lite jobbigt när man VET att de är avstängda, men ändå MÅSTE kolla.

AMF2011-04-01 21:34
Antal inlägg: 335

EpsilonNoll; att en låt mal i huvet har även jag varit och är utsatt för. Kan vakna med en låt i huvudet.
Jag tror att det någon form av hjärnstress. Brukar då "tvinga in" lugna tankar och göra andningsövningar. Det hjälper mej.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?