Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| difkepan | 2011-10-02 01:24 | |
![]() | . | |
| difkepan | 2011-10-02 01:41 | |
![]() | Jag tror att Gud har skapat allt och även om vi inte förstår allt som sker, så tror jag att det leder till något gott i förlängningen. Onskan tror jag är begränsad till just den väldigt begränsade rum-tid som vi lever i just nu. | |
| difkepan | 2011-10-02 01:48 | |
![]() | Bästa Dracena. Nog har du rätt i att jag inte vet vilket liv du har levt, men om jag har trampat dig på tårna genom att påstå att jag skulle veta det, så ber jag om ursäkt. | |
| difkepan | 2011-10-02 01:51 | |
![]() | Vad det gäller de saker som Gud tillåter, så känner jag att at Paulus uttryckte det här väl i Korintherbrevet: "Allt är tillåtet, men allt är inte nyttigt. Allt är tillåtet, men allt bygger inte upp.". Att inte följa de lagar som är knutna till den här världen är inte så klokt, det gäller många lagar. Även naturlagarna. | |
| difkepan | 2011-10-02 01:52 | |
![]() | Som också de sas är guds lagar. | |
| difkepan | 2011-10-02 01:54 | |
![]() | Dracena, du kan nog kanske tolka Bibeln bättre än vad jag kan och då kan jag ju lära av dig. Men jag tolkar Markus 7 som att Jesus påtalade för fariseerna och de skriftlärda bristen i att följa lagens bokstav, men inte dess andemening. | |
| difkepan | 2011-10-02 02:01 | |
![]() | Jag vill tillägga att lagen skrevs till människorna för att deras hjärtan var för hårda för att helt kunna följa kärlekens lag, vilken skulle lösa all världens problem som vi är skyldiga till, om vi följde den. Så tolkar jag det som Bibeln vill förmedla i sin helhet. | |
| difkepan | 2011-10-02 02:03 | |
![]() | "Att utföra onda gärningar bakom en påstådd "Guds vilja" har inget med tro att göra.". Inte om man tror på Jesus och håller sig till Kärlekens lag och andemeningen med den. Jag håller med. | |
| difkepan | 2011-10-02 02:06 | |
![]() | Låter som om du har hjärtat på rätta stället när dina sunda vätskor är i balans, Clinton! Trodde nog inget annat heller. Guds frid. | |
| difkepan | 2011-10-02 02:10 | |
![]() | "Enligt bibeln så måste man ingå äktenskap före sex samt vara trogen, så det är ytterst motsägelsefullt att gud med berått mod gjorde Maria gravid. Ok dubbelmoral? ;)". Nä! Är det inte undantaget, som bekräftar regeln, eller? | |
| difkepan | 2011-10-02 02:11 | |
![]() | Skämt åsido, jag kan inte säga att jag är rätt man att uttala mig om mystiken, även om jag lämnar öppningar även för den. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-02 08:11 | |
![]() | Om inte Gud skulle finnas skulle jag lika gärna falla död ner | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-02 08:21 | |
![]() | ett liv utan tro skulle vara fattigt,ett liv utan bön skulle vara märkligt,att inte följa Jesus,finns inte,Jesus är i centrum.mitt andliga liv är inte bara kyrkan då vore mitt liv fattigt,snart ska jag åka i väg till kyrkan, och vi sjunger lovsång det är fint,när många gör det tillsammans | |
| Gunilla _ | 2011-10-02 11:08 | |
![]() | Gudfruktiga människor som sköter sig klanderfritt blir också allvarligt och smärtsamt sjuka. Är det för att de ska få känna sig lite Jesuslika, bära hans smärta? Att snabbare få komma till paradiset? Kan inte gud göra det mindre plågsamt? Eller är ursäkten helt enkelt att de inte är tillräckligt troende? | |
| dwight | 2011-10-02 11:12 | |
![]() | NEJNEJNEJNEJNEJNEJNEJNEJ | |
| Satyra | 2011-10-02 13:22 | |
![]() | Som tonåring gick jag under ett par års tid på bibelstudier fem dagar i veckan. (vår ungdomsledare var Martin Timell). Som jag uppfattade skapelsen genom de studierna var att Gud har skapat förutsättningarna för alla att kunna leva i frid och mätta t.ex. Det finns av allt, tillräckligt för alla. Om människan fördelat det rättvist och inte låtit girigheten ta över. Hur vi människor sen väljer att agera står utanför Guds kontroll. | |
| ANDERStG | 2011-10-02 15:44 | |
![]() | Satyra: Timell! Egentligen är det inte Paulus, 60 år, som skrivit brevet. :) | |
| Rhotheta | 2011-10-02 16:06 | |
![]() | "Om inte Gud skulle finnas skulle jag lika gärna falla död ner" Du gillar inte dina barn? | |
| Satyra | 2011-10-02 16:36 | |
![]() | Ja ANDERS, Timell! Och han var en suverän ungdomsledare och precis lika toksprallig då, som han verkar på TV. ;-) Underbar människa, kan jag förtälja! :-) | |
| sjaak | 2011-10-02 16:50 | |
![]() | Om Gud finns eller inte spelar väl ingen som helst roll? | |