Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-03 20:02 | |
![]() | Jag lider med dig, tandvärk är överjävligt. Var vaken en hel natt och tvingades ta en ny isglass var femte minut för att stå ut. Trots Citodon. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-03 20:03 | |
![]() | Ah, den kärleken...:) | |
Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-12-03 20:04 | |
![]() | kissed... säger samma sak jag... | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-03 20:05 | |
![]() | tandläkaren är bäst jag går till polackerna halva priset ändå | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-12-03 22:14 | |
![]() | Svar på inlägget ”Retar mig på att inte fler skriver under namninsamlingen …. Etc etc” Sanningen är ju att oerhört många har en väldigt utsatt ekonomisk situation. Några väljer att skänka det de kan undvara efter att ha följt en diskussion i ett forum och det är ju fint och en god gärning. Ser man då till alla som redan gett ett bidrag kanske man själv istället prioriterar att skänka till någon som är utsatt och inte ens har möjlighet att söka hjälp, och de personerna ska väl inte automatiskt svartmålas som osolidariska för det. Jag är helt med på tanken att de som har en god levnadsstandard bör dela med sig till dem som har det dåligt ställt, men det _måste_ inte vara en omedelbar insats bara efter vad man hör och ser, det finns så många som behöver hjälp att man ändå omöjligt kan hjälpa alla! | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-04 09:58 | |
![]() | men precis | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-04 12:15 | |
![]() | Candid, Cibo, jag menade självklart inte människor som inte har råd, utan sådana som har pengar men som har det sämre ställt med den empatiska förmågan. Den snålaste jag känner tjänar enorma summor per månad, men skulle nog inte drabbas av tanken att bidra till en sådan här sak. Hur rik och hur solidarisk man är hör sällan ihop, men i de fall där pengar saknas är det givetvis annorlunda - där har man ju inte valet att ge. | |
-Lala-la | 2008-12-04 12:34 | |
![]() | jag retar mig på att jag bryr mig om min rating, fast att jag inte gör det. (???) jag nekar aldrig en motståndare hur låg eller hög rating den har. jag blir inte ledsen när jag förlorar massa rating - för sånt är livet. men ändå blir jag hur kåt som helst när jag ökar i rating i tre matcher i rad - då vill jag bara vinna och vinna. vad är det för fel på mig? är det någon annan som känner samma sak? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-04 12:38 | |
![]() | Jag tror att alla här känner som du! Med andra ord: Ja, det är nåt fel på dig...:) | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-12-04 12:49 | |
![]() | Ja, det kan ligga mycket i det. De som själv lever fattigt verkar oftare grunda sin inställning på empati, och de som har det väldigt bra ställt målar hellre upp en ideologi med motiv i ord som "frihet" och "tillväxt". Kanske måste man själv ha haft det lite kämpigt för att kunna ta till sig ett solidariskt tankesätt, jag antar att det kan vara så. Jag tycker att det är väldigt fint att människor är beredda att dela med sig när någon har det dåligt ställt och hamnar utanför systemet så att säga, tänker då bland annat på personer som har jättesvårt att få ett jobb för att de inte har bostad och lika svårt att få en bostad för att de inte har jobb, vad gör man i en sådan situation när man inte har en familj eller vänner att falla tillbaka på? Man får prioritera att åtminstone kunna hjälpa någon lite på vägen =) Det lilla man själv kan göra är ju alltid något. | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-04 13:04 | |
![]() | så vad säger ni? ska vi samla ihop till mig nu? nä men ett jobb mottages gärna! | |
soluppgång | 2008-12-04 13:33 | |
![]() | SP: Nej, självklart inte. Var bara nyfiken. | |
temperance | 2008-12-04 14:47 | |
![]() | Jag retar mig på alla duktiga människor som ska sätta upp moraliska riktlinjer som alla förväntas gå efter. Småaktiga, avundsjuka och misstänksamma människor retar jag mig också på. Avslutningsvis stör jag mig som fan på instanser som ska bråka, strula, krångla och lägga över ansvaret på den enskilda individen - som inte har så mycket att försvara sig med öht. Byråkrati suger getpung. | |
Margana | 2008-12-04 16:27 | |
![]() | jag skulle egentligen reta mig på ljus till adventsstakar men jag tror jag retar mig på samma saker som temperance i stället =) | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:29 | |
![]() | Jag retar mej på att jag känner mej retlig som attan men inte riktigt vet vad som retar mej??!! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:31 | |
![]() | Att din luva är borta? | |
Margana | 2008-12-04 16:31 | |
![]() | kliar mössan kissed? ;-) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:32 | |
![]() | Temp och Margana: Redan retat mig på det ett par inlägg bakåt i tiden, jag instämmer alltså. | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:32 | |
![]() | haha,,den klia som attan. Var ju tvungen att kasta av mej den:-) Ps: Säg inget till sylvia, men jag har skickat den till henne som en överraskning. Vet att hon sukta efter den:-)) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:33 | |
![]() | Ha ha! Retar mig på att jag och Margana har lika kass humor...:/ | |