Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vase | 2013-07-31 23:57 | |
![]() | Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är, vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer. Lyckan kommer lyckan går den som Gud älskar lyckan får? Den som inte lyckan får, faller ner i satans grav? Ja, nu härskar blixtrarnas-avarter utanför mitt hemm. Vad är det för en för aftonbon/godmattsaga? | |
| vase | 2013-07-31 23:58 | |
![]() | Förlåt blev dublett | |
| Rultatultan | 2013-08-01 00:02 | |
![]() | @vase Jag vet inte vad det är för en variant. Jag är uppvuxen med samma, fast med sista orden "..Lyckan kommer lyckan går, du för bliver fader vår." Jag tolkar det du skrivit ovan som "den som GUD älskar, lyckan får" och Gud älskar oss allihop. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:08 | |
![]() | Nej jag är icke en intressant diskussionspartner. Ty jag vill endast provocera. Godnatt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:09 | |
![]() | jag tror inte att någon har behov av att veta,utan jag vet att folk har behov av att veta,det belyser hela den här tråden | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:10 | |
![]() | synd att du inte lyckas provocera då litlestalin,när du har så stort behov av det :( | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:11 | |
![]() | Det är nog mest din gloria som lyser faktiskt. | |
| omeganoll | 2013-08-01 00:11 | |
![]() | Rultantultan, 20130731 23:21 - Jo, även detta förlåts enligt grundtexten men inte omgående. Aion, aionous är felaktigt översatt till oändlig tid (evighet) fast det betyder avgränsad tid; eon, tidsålder. Jesu´försoning är allomfattande: "Det är fullbordat" sa Han på korset. "Fader, förlåt dem ty de vet inte vad de gör!" bad Han ang. de romerska yrkesmördarna som var där och den bönen hörde Fadern och besvarade, eller hur!? Ingen antydan om ändlöst helvete!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:13 | |
![]() | vase,du har skrivit fel, Gud som haver barnen kär se till mig som liten är vart jag mig i värden vänder står min lycka i Guds händer lyckan kommer ,lyckan går Du förbliver fader vår | |
| dinodog | 2013-08-01 00:17 | |
![]() | Ponera att vi skulle veta. Då kanske vår längtan efter "det där andra" tar överhanden! Nej det är bättre att inte veta någonting, inte ens ur religiöst perspektiv. För då är vi tillbaka på ruta ett igen. Alla hävdar att deras tro är den enda sanna vägen. Och sanningen är ju den att vi vet ju inte vilken tro som är den rätta. Hur gärna jag än vill så kan jag inte säga att ni har rätt. Men jag måste säga att det är beundransvärt att ni så styvnackat hävdar att bibel jesus gud köret är sant. Missförstå mig inte nu jag vill inte på någotvis klanka ner på någon. Jag delar bara inte er syn helt enkelt. Men jag respekterar er syn på saken även om jag inte delar den. | |
| Rultatultan | 2013-08-01 00:18 | |
![]() | @omeganoll Jag känner inte alls igen din tolkning av skrifterna eller dina påståenden om felaktiga översättningar och som jag skrev tidigare så avstår jag att diskutera då din tolkning är för mig helt främmande och min kunskap i både grekiska (eller vilket ursprungstexten månde vara) och teologi är för liten för att föra ett vettigt samtal kring det. Jag önskar dig dock Guds frid :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:21 | |
![]() | jag tror det finns en Gud,sen en milijon (minst)sätt att tro och inget sätt är igentligen fel sätt att tro på ,så länge man följer budorden | |
| Rultatultan | 2013-08-01 00:21 | |
![]() | @dinodog Vad menar du med "längtan efter Det Där Andra"? Tycker det är en konstig inställning - den att det är bättre att inget veta. Tack gode Gud att mänskligheten generellt inte funkar så utan att vi har en inbyggd nyfikenhet. Annas funnes det knappast avancerad kirurgi, kartor över dna eller något sökande efter alternativa energikällor. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:23 | |
![]() | vi fick en Gudslängtan vid födseln och det märks inte minst här,denna tråd har hunnit nästan lika långt som trådar som skapades år 2008 amen | |
| dinodog | 2013-08-01 00:28 | |
![]() | Rultan jag menar så klart döden. Om man vet vad som komma skall.... Finns de som är fanatiska nog att välja att avsluta sina liv. Finns hur många exempel som helst på "sekter" med kollektiva själmord. Och för dom så var just deras "tro" den enda rätta. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:33 | |
![]() | Haha. Att en tråd tagit sig längre än en från 2008 betyder inte nödvändigtvis att vi har en längtan efter gud. Vi fyllde fem chattrådar på mindre än sex månader för några år sedan. Det blir många inlägg på kort tid det, och inget eller väldigt få av dem handlade om gud. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:38 | |
![]() | det är just därför den här är ganska unik,för den handlar om Gud iaf delvis,det är få andra sanningar som det pratas om få vägar också | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:39 | |
![]() | dino,sekter ligger närmare atteism en kristen tro | |
| Rultatultan | 2013-08-01 00:41 | |
![]() | @dinodog Aha...*facepalm* Du menar SÅ. Jo, i ljuset av den informationen så håller jag nog med dig: att det är bäst att inte VETA-veta. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 00:43 | |
![]() | på denna jord komer vi aldrig att få veta,vi kan bara tro | |