Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-04-06 14:48 | |
![]() | cit Det är inte rimligt att man skaffar sig en hobby, ovana m.m. som ger ens medmänniskor ökade kostnader, obehag etc. Så länge det inte går ut över någon annan får man väl göra vad fan man vill, tycker jag. Okej då slutar du köra bil då, eftersom jag anser att bilavgaser är VÄLDIGT obehagliga??!! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 14:48 | |
![]() | Satyra: för mig räcker det alldeles utmärkt. Sedan kan man naturligtvis diskutera omfattningen av områdesbegränsningarna och tobaksskatten. Att utmåla rökare som korkade eller äckliga är ingen betjänt av. Alla gör vi väl korkade och äckliga saker i varierande utsträckning. | |
| Satyra | 2010-04-06 14:50 | |
![]() | EE - "2010-04-06 14:48" Håller med! | |
| le-lou | 2010-04-06 14:59 | |
![]() | "caughtbock ja mycket i livet är dumt....men vissa människor kanske vill röka, vissa har svårt att sluta, vissa har kanske inte den psykiska styrkan att sluta etc" Vissa kanske helt enkelt inte vill sluta, vissa gillar att röka för att de tycker det är gott. Vissa dricker vin för att de tycker det är gott också. Alla resonerar per automatik att alla rökare VILL sluta. Eller att de säger det iaf. Så är det ju inte. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 15:00 | |
![]() | Menar du att det finns glada rökare precis som det finns glada horor? :) | |
| caughtbock | 2010-04-06 15:01 | |
![]() | Ja precis... Alla vill faktiskt inte sluta. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-06 15:24 | |
![]() | Jag hade tänkt börja igen när jag är typ 55-60 år faktiskt. Sitta på rivieran med min bästa kompis på en uteservering, dricka rosé vin en mas och röka galouise så jag blir hes dagen efter! Och det ska jag göra så länge jag har råd. Viva synderna! Men ge fan i att röka i busskurer när det regnar :-) | |
| le-lou | 2010-04-06 15:34 | |
![]() | electric, haha, menar du seriöst att du går omkring och tror att alla rökare är olyckliga och gör något de inte vill? Beroende i all sin ära - och visst är det beroende, men vill man lägga av så gör man det. De som röker vill inte sluta, de kanske "vill" eller borde (som man säger) för att förståndet säger så, det uppenbara "det ÄRO farligt att röka" - men de vill inte till 100 %. Och vill man röka - så får man röka. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 15:38 | |
![]() | le-lou, du missförstod mig totalt. Jag tror definitivt att det finns glada rökare (och även andra glada människor som pysslar med det som gemene man anser tvivelaktigt). | |
| LisaLong | 2010-04-06 15:41 | |
![]() | le.lou jag skrev ju det:) att en del vill röka:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-06 15:53 | |
![]() | caughtbock: Jag lever precis som du rätt osunt, och det tycker jag diskvalificerar mig (oss) från ett resonemang som det du för. Är inte vi båda ett exempel på mänskligt oförnuft (eftersom vi inte lever maximalt nyttigt) och att annat än vår "fria vilja" spelar in? Våra kostvanor gör ju oss till mer troliga patienter än de som äter sunt och motionerar regelbundet. Allmänt: Jag tror att vissa människor är mer benägna att utveckla missbruk, vilket gör somliga resonemang här i tråden rent fascistiska. Och det här med kopplingen intelligens/rökning är egentligen för dumt att bemöta, men om ett samband hypotetiskt skulle finnas tror jag snarare det skulle se ut så här: Låg utbildningsnivå (potentiellt lägre resultat på iq-test) leder till skitjobb som i sin tur leder till stress och utarmat belöningssystem, dvs behov av kemisk tröst. | |
| clullanc | 2010-04-06 15:59 | |
![]() | Det värsta är att många rökare har noll respekt för andra människor. Vill man inte utsättas för deras rök är det ens eget ansvar att hålla sig undan. Att de själva gjort valet att börja röka spelar tydligen ingen roll. | |
| akilleshäl - Ej medlem längre | 2010-04-06 16:00 | |
![]() | "Internationell forskning visar att alkohol är en av de största riskfaktorerna för sjukdom" En av dom största, ja. Den största är rökning! | |
| Dyslekso | 2010-04-06 16:01 | |
![]() | Fast här hade man tagit hänsyn till socio-ekonomiska faktorer. "In the health profession, we've generally thought that smokers are most likely the kind of people to have grown up in difficult neighborhoods, or who've been given less education at good schools," says Prof. Weiser, whose study was reported in a recent version of the journal Addiction. "But because our study included subjects with diverse socio-economic backgrounds, we've been able to rule out socio-economics as a major factor. The government might want to rethink how it allocates its educational resources on smoking." "Making the results more significant, the study also measured effects in twin brothers. In the case where one twin smoked, the non-smoking twin registered a higher IQ on average." scienceblog.com/cms/...-d umb.html Nu står det förstås var och en fritt att hävda att det fortfarande har med utbildning och bakgrund att göra, trots att forskarna menar att de uteslutit just detta. | |
| Dyslekso | 2010-04-06 16:04 | |
![]() | Oj, länken blev konstig (klippte in från ett inlägg jag gjorde igår). Här är den: scienceblog.com/cms/...-d umb.html | |
| Kadgar | 2010-04-06 16:06 | |
![]() | Dyslekso...haha...det var en sjuk statistik det....det finns så många faktorer till detta att det knappast går att räkna på....de dör i förtid...kostar mindre pension....hade de inte blivit sjuka av något annat och kostat om de inte hade rökt osv osv osv....det går inte att räkna på. För övrigt vi ska inte glömma att det svenska folket motiverades ganska hårt så sent som på 60-talet att börja röka allihop...för att sedan som några påstår visa att det är värre än heroin....wierd.... För er som hatar rökare.....if you cant beat them join them :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-06 16:08 | |
![]() | Det går att räkna på, men vi kan vara överens om att du inte är rätt man för jobbet, Kadgar. | |
| regression | 2010-04-06 16:13 | |
![]() | ''För er som hatar rökare.....if you cant beat them join them'' Känns inte direkt som att det är rökarna som håller på att vinna slaget om det offentliga rummet... | |
| Pruttnisse | 2010-04-06 16:14 | |
![]() | Varför inte?! sluta klaga! | |
| Pruttnisse | 2010-04-06 16:14 | |
![]() | hej | |