Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 490 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
llloyden | 2015-06-19 00:14 | |
![]() | Det beror väl på vad det är för kompetens arbetsgivaren söker. I vår internationella värld skulle jag satsa på språk. Hur många företag sysslar med idrott? | |
llloyden | 2015-06-19 00:16 | |
![]() | ttiitii: Otroligt, 6 ungar. Jag beundrar Dig. Själv har jag bara 2 och det räcker. | |
kovikstippen | 2015-06-23 11:27 | |
![]() | Erika. En arbetsgivare kan säker tittade ett CV i taget och göra en vettig slutsats. Men hur går det med 200? | |
EricaJong | 2015-06-23 17:24 | |
![]() | Varför skulle just gymnasieinriktning göra genomgång av ansökningar svårare än någon annan kvalifikation som en ansökande har? | |
llloyden | 2015-06-24 22:10 | |
![]() | Erica Jong: Jag vet inte hur företag som söker ingenjörer, rörmokare, samhällsvetare, datatekniker, byggnadssnickare, etc. söker sin personal. Men de kan väl gissa att de som gått t.ex. idrottsgymnasiet vill ha ledigt när det är tävlingar. Men de kanske klarar av monotont/ensidigt/enformi gt/ arbete bättre än de som är otränade - som får yrkesskador vid löpande bandet efter ca 2-3 veckor??? | |
EricaJong | 2015-06-25 16:41 | |
![]() | Jag vet inte heller hur de söker personal, men de som söker människor att anställa har nog inga svårigheter att själva avgöra, genom att titta på en persons cv, om en speciell gymnasial inriktning är relevant eller inte för ett potentiellt arbete. | |
kovikstippen | 2015-07-07 09:53 | |
![]() | Skolan lämnades i fred under Almedalsveckan, är det bra eller dåligt? | |
llloyden | 2015-07-11 00:40 | |
![]() | Troligen för att inget parti har någon aaaaning om hur man ska ta tag i detta utan att stöta sig med facket, föräldrar, kommunen, staten, Sverige och hela världen. OCH stöta sig med någon vill man inte - så vi kommer väl att sluta som ett U-land med tanke på hur många som redan nu - efter 9-År i skolan - inte ens kan läsa! | |
kovikstippen | 2015-08-13 09:41 | |
![]() | Är det viktigt hur en skola ser ut? Blir eleverna mer motiverade i en vacker och påkostad skolmiljö än i en barack? Är barnens arbetsmiljö viktig? Spelar dålig luft, hög ljudnivå, dåligt/inget lokalunderhåll och undermålig städning någon roll? Behöver barn mat, eller ska man satsa på matlåda hemifrån? Eller ska man utöka "servicen" med frukost? | |
kovikstippen | 2015-08-13 09:43 | |
![]() | Ska allting verkligen mätas i pengar? Finns det fler värden som man borde väga in när man pratar skola och utbildning? | |
Farnsworth | 2015-08-13 14:21 | |
![]() | Värdet av att ha tänkande och allmänbildade medborgare är nog stort men svårt att mäta i reda pengar. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-08-13 22:14 | |
![]() | Ser ut ? Vad menar du med det kokbok ? Nej jag tror inte eleverna blir mer motiverade i en vacker skolmiljö inomhus.därimot är skolgåprden viktig inga mobbing gömmor,sen är det viktigt med personal på rasterna.barn ska ha bra mat i skolan och hälsat ätbar sådan.frukost har funnits i skolorna i ca 10 år,och det finns barn som bara tittar på klockan och väntar på mat för att det inte finns frukost hemma. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-08-13 22:15 | |
![]() | Inte kokbok kovikstippen | |
kovikstippen | 2015-08-14 08:37 | |
![]() | Jag håller inte med dig där, tiittii. Jag tror absolut att en vacker skola som visar "det här är ett viktigt hus" gör att eleverna (omedvetet) blir mer stolta och motiverade. I artikel där jag bor är äldre stenskolor betydligt mindre utsatta för klotter och skadegörelse än barackskolorna. Jag tror absolut att signalvärdet av utsmyckning och riktig arkitektur spelar stor roll. Fokuseringen på antimobbing ställer jag mig starkt frågande till. Skolan har bara ett definierat antal lektionstimmar. Alla antimobbingtimmar (och andra politiskt korrekta påhitt) blir således på bekostnad av andra ämnen, och det är inte rimligt. Nu ärj ag väl medveten om att kreativa lärare kan få in anttimobbing (mm) som vilket ämne som helst (svenska, engelska, So och troligen även Idrott) men det gör ju problemet än mer tydligt - enligt mig. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-08-14 08:46 | |
![]() | Jag skriver om verkligheten i skolan i dag,där det inte hänt något på 20 år där en del barn blir utsatta.menar Du att det inte finns tid att ta tag i när ett barn kör in en tpslettborste i munnen på ett annat barn ? Eller finns det inte tid då omklädningsrummen eller skolans tortyrkammare används just son tortyrkammare ska dom vuxna inte bry sig då ? Eller vad har Du för plan kovikstippen ? Blunda och inte låtsas som det händer ? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-08-14 08:57 | |
![]() | Här haft barn i skolan sen 1986 och kommer vara klar med grundskolan2020 och det kommer bli en befrielse .förfallet är så otroligt stort i skolvärlden. En lärarare som inte kan hantera en fjärdeklass det är totalt kaos klassen har nu haft 4 lärare som misslyckats tillslut kom det en ung outbildad kille som kunde hantera ungarna tyvärr slutade han ,Nu kommer det en ny. | |
Västerpotten - Ej medlem längre | 2015-08-14 09:14 | |
![]() | Är det fel på barnen eller lärarna? Hur löstes mobbing på -50-60-70-talet? Fanns det förr? | |
kovikstippen | 2015-08-14 09:22 | |
![]() | Jag tror inte man någonsin kommer ifrån mobbing. Mobbing finns bland stora och små. I verkligheten och i cyberrymden. Ingen som mobbar tror det är okej. Trots det sker det varje dag. Jag blev grovt mobbad i skolan, men är inte helt anser på att det var enbart negativt. Pga de vuxnas blindhet/ointresse blev jag tvungen att lära mig hantera sliten. Det är en kunskap jag har stor nytta av som vuxen. Dagens barn lär sig springa till en vuxen s fort livet ter sig jobbigt. Det lär barnen att "någon annan" Ska lösa ens problem. Vilket i sin tur leder till ömtåliga barn som gråter om man säger åt dom. Inte ens antimobbing undervisning är helt svart/vit. Ett visst mått av tålighet mot världens orättvisor är nog bra att ha. Jag har för övrigt haft barn i grundskolan sedan 1998 och min yngsta kommer lämna grundskolan omkr 2022. | |
kovikstippen | 2015-08-14 09:25 | |
![]() | Skolan skulle bli lättare om vissa handlingar är "rätt" och andra "fel" I vår ständiga vilja att vara politiskt korrekta skapar vi osäkerhet genom att göra alla frågor till gråskala där det alltid alltid finns möjligheter att diskutera fram att fel i just det här fallet är rätt. | |
kryddeluntan | 2015-08-14 10:38 | |
![]() | Kovikstippen, du har rätt i att dagens barn springer till en vuxen, så fort det Händer något. De får med sig hemifrån att föräldrarna löser allt, curlar. Ett ex. Ett barnkalas urartar och ett gäng tjejer blir osams. Trakasserier följer på nätet, föräldrarna tar inte tag i det, utan kommer till skolan asförbannade." Nu får ni, lärare och rektor reda ut det här". Det gick rätt mycket tid till att lösa konflikten. Tid som försvann från undervisningen. Snart får väl lärare och rektorer sitta i hemmen och övervaka alla barnkalas. För nuvarande föräldrageneration finns bara " jag och mitt barn, resten skiter jag i. Får jag inte som jag vill, gör jag en anmälan till skolinspektionen". Det här är skolans verklighet idag. | |