Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-12-09 17:03 | |
![]() | Enfaldigt. | |
mz_lzrd | 2014-12-09 17:08 | |
![]() | På min mans arbetsplats är nästan alla inkl invandrarna och de som har invandrarbakgrund SDare och ingen skäms det minsta över det. Jag tvivlar på att epitetet nyfascism har någon avskräckande effekt. Om SD är nyfascister så låter nyfascism kanske rentav som något bra? Men jag vidhåller ändå att om man är statsminister och går ut med anklagalser om andra, demokratiskt invalda partier, så ska man ha järnkoll på den vedertagna definitionen av uttrycken man använder sig av. Annars kan han ju kalla Anna Batra för f***a och sen säga att det ordet har ändrat innebörd med tiden till att betyda ungefär stridbar kvinna. Minta, om du tycker att ordet nyfascist har ändrat betydelse och blivit synonymt med ordet sverigedemokrat så varsågod, för a) du är inte statsminister b) det förvandlar nyfascistargumentet till ett cirkelargument. . | |
Boel73 - Ej medlem längre | 2014-12-09 17:10 | |
![]() | Instämmer i föregående talare. , helt rätt!!!! Bravo!! | |
mz_lzrd | 2014-12-09 17:11 | |
![]() | Minta, en grej du kanske behöver förstå är att majoriteten av alla människor faktiskt är enfaldiga. Och om det inte faller en på läppen, att den enfaldiga majoriteten faktiskt har makten i en demokrati, DÅ börjar man närma sig nyfascism. | |
ingson | 2014-12-09 17:22 | |
![]() | Intressant mz_lizard. Får man fråga vad det är för typ av arbetsplats och om du har någon förklaring från dem varför de är Sd:are | |
mz_lzrd | 2014-12-09 17:30 | |
![]() | Jag kan inte hänga ut min mans arbetsplats här iom det inte är min. Men det är i en bransch som är hotad av låglönearbetskraft från (främst) forna öst, så det är inte alls konstigt att de är SDare. Även de som inte är sk etniska svenskar. För dem handlar naturligtvis inte frågan om muslimers rätt att vara i Sverige (ett flertal är muslimer själva.) | |
Minta | 2014-12-09 17:36 | |
![]() | Billig arbetskraft från andra länder har väl inte med invandring och flyktingar att göra, eller? Det bror ju på EU och Schengenavtalet. Såvida man inte sänker minimilönerna för t.ex. invandrare som det finns förslag om. | |
FinPralin | 2014-12-09 18:00 | |
![]() | "Lyssna på P1. Nordegren och Epstein där diskuterar man ordet." Du menar de där två som fick storstryk av Filip och Fredrik i På spåret? Ja, de har ju säkert örnpejl på allt... | |
Minta | 2014-12-09 18:04 | |
![]() | Det är inte de som ska ha pejl, det är de två "forskarna" (som omnämns tidigare i tråden). Men det finns inget klart forskningsläge på området. Helene Lööv, en av de främsta forskarna i Sverige på nazism och fascism, arbetar på att skapa en forskningsmiljö. Men hon anser att SD är svåra att klassificera och att den "riktiga" fascismen i Sverige ser SD som förrädare. – Nazismen har en rasideologi som många fascistiska grupper saknar. Fascisterna vill å andra sidan ha en korporativistisk stat, vilket inte nödvändigtvis nazisterna vill ha. Men Helene Lööw vill också påpeka att det är skillnad på den svenska fascismen och Sverigedemokraterna (SD). – SD är svåra att klassificera. De har rötter i den här världen men också bland populistiska rörelser, och har absorberat lokala missnöjespartier. De ”riktiga” fascisterna tycker också att SD är samma sorts förrädare som alla andra partier. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-09 19:28 | |
![]() | ""Sverigedemokraterna vill ha ett stopp för fortsatta höjningar av drivmedelsskatterna. Samtidigt som vi ser med oro på utsläppen av växthusgaser inser vi att lösningen på problemet inte är att straffbeskatta människor på landsbygd som idag inte har något annat alternativ till bilen. Vi förordnar också en höjning av milersättning med 4 kr per mil. Partiet förordar en höjning av a-kassettaket till 1200 kr de 100 första dagarna, därefter 800 kr per dag. SD vänder sig också emot att den arbetslöse redan från dag ett i arbetslöshet förväntas söka arbeten i hela landet. Initialt, under en period om 100 dagar, bör man kunna söka arbeten endast i hemregionen och inte tvingas flytta för att säkra sin inkomst. Enligt sverigedemokraternas synvinkel är det föräldrarna som är bäst lämpade att avgöra hur fördelningen mellan föräldrarna vad gäller föräldraledighet ska se ut. Vi vill att föräldrarna ska ges fullständig frihet att avgöra hur föräldraförsäkringen ska utnyttjas."" Kan förstå att många i glesbygden röstar på SD istället för på tex MP | |
kryddeluntan | 2014-12-09 20:19 | |
![]() | Jag kan också förstå det Moose72. Återigen politiskt skutsnack från ett parti, men hur ska SD finansiera det? Totalstopp av all invandring, vad ger det i reda pengar? Jag har inte sett några trovärdiga uträkningar på det från SD. Frasse har helt rätt, ett svin är ett svin oavsett vad man klär det i. Och som jag hörde idag " först var det smånassar, sen kultingar och grisar och tur att det är jul, så att vi slaktar svinen." | |
kryddeluntan | 2014-12-09 20:21 | |
![]() | Skitsnack ska det stå | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-09 20:46 | |
![]() | Vi har en andre vice talman i riksdagen som historiskt sett inte gillar homosexuella, judar, muslimer eller överhuvudtaget någon som befinner sig i vårt land utan att vara infödd svensk. Jag är mycket tveksam till om han har bytt uppfattning. Han spelar spelet för att framstå som rumsren. | |
kryddeluntan | 2014-12-09 20:54 | |
![]() | Det gör de allihopa totravel. Jag har bott i en byhåla i Skåne, och där fanns en invandrare, 3:e generationens dansk. Jag fyllde på kvoten med 100% med min urfinne bakgrund. Den enda gången i sitt liv som min dotter blev kallad "Finnjävel", av rektorns son,var där. Det visade sig att byhålan var ett riktigt nazistfäste under andra världskriget. Inte så konstigt att Skåningar samarbetar med SD i lokalpolitiken. De har en rasistisk historia. | |
janne121212 | 2014-12-09 21:28 | |
![]() | Tycker kryddeluntan börjar vädra lite otrevliga åsikter om svin som ska slaktas och att skåningar är rasister. Finns tydligen lite dunkla tankar även ute på vänsterkanten, men det vore ju i och för sig inget nytt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-09 21:33 | |
![]() | Janne121212, Din läsförståelse brister. kryddeluntan har inte skrivit att skåningar är rasister. | |
kryddeluntan | 2014-12-09 21:43 | |
![]() | janne121212, svinen var ett citat från ett samtal, inget annat. Jag har tidigare skrivit att i Finland fungerade en S o M regering bra, det kan det göra här med , om man vill det. Sen tror jag inte att man bara kan utesluta SD, vad jag än tycker, från samtal. Om SD vinner ännu mer i väljarröster, så är det en tydlig signal till alla partier, börja prata med varandra. Våra grannländer Norge och Danmark har ju gjort det. Hur svårt kan det vara att lägga prestige och blockpolitiken åt sidan? | |
kryddeluntan | 2014-12-09 21:47 | |
![]() | Tack totravel | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-09 22:20 | |
![]() | Fniss. mobil.svd.se/nyheter...vd -4176025 | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-09 22:21 | |
![]() | Och vad skulle de prata om? Invandringspolitik? | |