Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Din vän2008-07-11 18:59
Antal inlägg: 22

Palini
Jag bekräftar att det finns ett Bajen förakt i Kalmar, det är större än mot de andra 2 Stockholmsklubbarna och ja egentligen mot samtliga lag i serien (bara Öster som är obesegrad etta).

Föraktet har byggdes upp från första säsongen under denna allsvenska Kalmarera. Jag tror det var 2001 Kalmar gick upp om jag inte helt snurrar till det nu....
i vilket fall var det ett par riktigt griniga bataljer på Fredrikskans de första säsongerna. Begreppet tråkiga Kalmar har också sin grund i några av ett otal citats som släppt från bajen håll om Kalmar. Vad som också förekommit är kalmarutvisningar, dåligt uppträdande supportrar osv. Det är kort och gott många små faktorer som gjort att just Hammarby har blivit lag som kalmariter helst av allt slagna. Lyckligtvis blir det också oftast så, hade varit otroligt tungt annars!

Nu ska dock sägas att trender bryts fort, i årets match märkte jag inte av samma hets som det varit tidigare, kan mycket väl bli att ett annat lag tar över tronen om det inte slängs mer glöd i elden.

En viss assisterande tränare i Djurgården gjorde tex tappra försök förra säsongen att få staden Kalmar emot sig:) tyvärr tog han tillbaka det år i och med 1-5 till kalmarpublikens förtret.

Din vän2008-07-11 19:12

Ber om ursäkt om jag tappar "tråden" nu mot tidigare inlägg...
men något jag bara måste kommentera är Halmstad. Kalmar och stockholmslagen i all ära, det hör man varje dag om numera.

Men just Halmstad är en bortglömd sovande grundbit i svensk fotboll vi inte tänker på. Har någon koll på hur många talanger denna klubb fostrat för Europa och vilken roll den spelat för svensk landslagsfotboll?

Ett imponerande långsiktigt lagbygge som verkligen förtjänar allt beröm. Dagens eller gårdagens landslag består av 3 halmstad spelare, Mikael Nilsson, Fredrik Ljungberg och Petter Hansson..inte illa av en så liten klubb.
Om man nu jämför med mitt lag Kalmar har 2 utlandsförsäljningar under 2000 talet...Den ena är brasse och heter Ari, den andra spelade bara en säsong i föreningen år 2000 och hette Markus Andreasson..ja ni fattar skillnaden!

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-11 19:34
Antal inlägg: 2692

Detta skulle en Sthlms-supporter, el andra med långvarig och levande supportertradition aldrig säga. Citerar Din vän
"Nu ska dock sägas att trender bryts fort" ang vilket lag som man inte tål.

Miss_jk kan du annat än hugga? Hammarby har väl mer och erbjuda än avbrytna matcher ;)

Maradona19862008-07-11 19:43
Antal inlägg: 1801

När det gäller Halmstad kan man lägga till Niklas Alexandersson, Micke Svensson och varför inte Dusan.

KFF är ju fortfarande en liten skitklubb. Jag är tyvärr övertygad om att vi om tio år återigen kommer att pendla mellan superettan och allsvenskan. Det finns ingen hållbar ekonomisk grund att stå på. Dock, idag har vi troligtvis landets främste tränare, allsvenskans bäste spelare (Cesar), en blivande skyttekung (Vingelben), tre bröder Elm, av vilka åtminstone två har en framtid i A-landslaget, och allsvenskan bäste försvarare de senaste fem åren (Bagarn Rosengren). Jag skulle till och med vilja gå så långt som att säga att detta är Sveriges bästa lag sedan Djurgårdens framfart i början av 2000-talet med Isak, Kim och Elmander i laget.

Din vän2008-07-11 20:59

Ja visst är det så, min tro är att Kalmar redan nästa år kommer pendla igen mellan de platserna klubben rent ekonomiskt tillhör. Nannes snack om den ekonomiska allsvenskan är inget media tagit till sig av då det är ett både tråkigt och förutsägbart sett att se på fotbollen. Men poängen finns likväl där, efter hur lagen ligger i ligan ligger de också i ekonomisk omsättning på ett ungefärligt sätt. Det egentliga undantaget är just Kalmar ff som under några säsonger gjort riktiga lyckträffar med värvningar och andra beslut som rör laget.

Kalmar är Sveriges trettiförsta stad, om stadsstorleken hade varit avgörande borde klubben spela i botten av superettan. Nu finns det dock andra faktorer som bestämmer om hur mycket folk som är tillgängliga att besöka matcher och som kan beröras på en lokalplan av marknadsföring. Kalmar FF är den enda riktiga förening i länet som tävlar på elitnivå vilket innebär att närmast all uppmärksamhet ges fotbollslaget. I Gefle finns t ex ett hockeylag som konkurrerar om uppmärksamheten. Vidare finns det bara en anledning att inte Jönköping södra spelar i Allsvenskan, svaret är HV71.

Kort och gott efter Kalmars förutsättningar borde de hamna i botten av allsvenskan och toppen av superettan, det är nivån Kalmar borde och kommer hamna på kanske redan nästa år i den ekonomiska allsvenskan.

Vinner inte Kalmar i år kommer vi troligtvis få vänta många långa år innan en ny lyckoträff kan vara gjord för ett slagkraftigt lag. Sanningen är att det lag som just nu ställs på banan är det mest framgångsrika i föreningens historia och den har funnits ett tag om man säger så. Kanske kan vi räkna med nästa framgångsvåg år ...2080?

Tobbelille2008-07-12 20:24
Antal inlägg: 496

bra inhopp av Söder idag mot djyrgårn =)

Palini2008-07-12 21:49
Antal inlägg: 1381

Och gårdare åker dit på läktaren för narkotikainnehav. Hade inte vi pundar-bajare ensamrätt på sånt? =) Vart är världen och alla fördomar på väg egentligen...

Ebenisten - Ej medlem längre2008-07-14 00:07
Antal inlägg: 26

Lekstuga i Norrköping

Maybach2008-07-14 00:13
Antal inlägg: 2664

Precis palini.. Och dessutom hade vi väl ensamrätt på att avbrutna matcher? Tur för DIF-anhängarna som attackerade avbytarbänken att matchen var färdigspelad när det hände. Nej DIF-förakt åsido så är det så jävla trist när sånt händer. Varför fortsätter det? Skandal på skandal...

För övrigt så är det sjukt pinsamt för Djurgården att bara drygt 10 000 kom till Råsunda för att se DIF - IFK Göteborg, sjukt dålig siffra. Oavgjort hade varit ett rättvist resultat för övrigt..

bobo flux2008-07-14 00:17
Antal inlägg: 11371

Varför händer detta huvudsakligen i Sthlm? Jag köper inte till fullo det faktum att det bor mest folk där. Det är sällan man läser om såna här grejer om lag från de andra storstäderna Malmö och Göteborg, även om jag tror att även de har sin beskärda del av huliganer och kreti och pleti.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-14 02:07

Bobo flux- du har så fel-

Det största antal arrester som gjorts i samband med en svensk fotbollsmatch är ca: 80 st i matchen mellan MFF-IFK GBG förra året. Vet du hur mkt det stod i tidningarna om det? En notis i Expressen. INGET i Rosa bladet.

DEt är större fokus på gott och ont för klubbarna i sthlm.

Matcherna mellan Helsingborg och Malmö är inte så trevliga dom heller.

Sen stod det ingenting när matcher fick avbrytas i SM-finalen i hockey. Lasse Anrell har skrivit EN bra krönika. I denna gick han till angrepp mot detta. Att i hockey är det bara charmigt.

JAg har gått på Råsunda sen jag var 12 år- jag har ALDRIG sett ett bråk!

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-14 02:10

sen finns inte sådant här i så många andra städer i Norden heller.
Spola fram tills 1:40 och hör hur man höjer volymen på sången och hur det bemöts. Låt er sedan se hur allt exploderar i kärlek!

www.youtube.com/watc...re =related

Edit: låten som spelas i högtalarna är bajens intro-låt.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-14 08:59

this tråd is the shit

bobo flux2008-07-14 11:13

tack lejonmix för upplysningen :) jag borde haft på känn att massmedias vinkling nog är centrerad åt sthlms-hållet. SVFF har väl kommit med något åtgärdspaket för säkerhet nu som det protesterats mot ganska kraftigt? Vad handlar det om, jag ska erkänna att jag har dålig koll på vad själva förslaget handlade om. Är det att bortalagen skall betala för säkerheten kring sina supportrar?

Maybach2008-07-14 14:13

SvFF tvingar bortalagen att betala för sin egen läktarsektion (säkerhet osv). Detta gör att storlag som just de ledande lagen i bojkotten AIK och Hammarby drabbas och får betala hundratusentals kronor per år till skillnad från Norrköping & co. Bojkotten är inte något som drivs AV huliganer och bråkstakar som en svenssonsupporter kanske tror, utan det är av "hederliga" supporterföreningar mot huliganism och våld. Jag läste att denna nya regel strider mot både UEFA och svensk lag - resultatet kommer att alla allsvenska matcher kommer att bli som att möta Trelleborg eller nåt annat lingonlag med 3000 åskådare.

BajenGruppen och AIK-alliansen (de samlade supporterföreningarna för de två lagen) står i fronten för bojkotten av bortamatcher.

bobo flux2008-07-14 14:59

Aha, då skingrades lite moln på den himlen. Hur länge kommer den här bojkotten pågå?

Det ger ju onekligen en känsla av att hemmalaget inte behöver ansvara för en del av sina läktare, så då kan ju bortalagen likaväl bygga mobila läktare som är bekvämare än vad hemmalaget erbjuder och ta med sig till bortamatcherna. Sen får alla lagen riva en sektion på sina arenor så att de mobila läktarna kan få plats :D Jag ska odla mitt pionjärskap i den här branschen!

Sen kan jag förstå bakgrunden till att ett sånt här beslut tas. Uppenbarligen har människan år 2008 inte kommit längre än att matcher behöver avbrytas och nät och stängsel måste byggas upp för att man ska kunna spela en fotbollsmatch. Engelsmännen tog ju till drastiska åtgärder, till priset av en slaktad läktarkultur. De värsta huliganerna försvann, men vad jag har förstått så pågår det fortfarande en del jävelskap på läktarna där.

Maybach2008-07-14 15:14

Bajen har bestämt att bojkotta alla bortmatcher detta år (gäller även AIK, tror jag).

Här kan du läsa ALLT om bojkotten: www.bajenfans.se/web...;I temid=57

skogstorparn2008-07-14 19:50
Antal inlägg: 2287

jättebra! bojkotta gärna hemmamatcherna oxå..

Bajenschwein2008-07-14 20:15
Antal inlägg: 2

Varför fan då?

Maybach2008-07-14 20:58

1-3 MOT MALMÖ BORTA, jävlaranamma! Båda lagen är ju väldigt skadedrabbade men vi har även Petter avstängd! Men vad gör det när man har Charlie Davies, vilken målskytt!!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?