Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 19 792 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:10 | |
![]() | Det var självklart helt rätt att stänga skolan. Man borde stänga alla liknande skolor och i förlängningen utrota hela överklassen också. | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:10 | |
![]() | Gäsp. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:42 | |
![]() | mz_lzrd: måste erkänna att jag inte riktigt förstår poängen med sjöstans liknelse. Är poängen att om jag tycker hovrättsdomen friande av tenstakillarna var fel måste jag också tycka att förvaltningsrättens friande av lundsberg var fel? Min liknelse syftade inte till detta, vilken sjöstan verkat ha missförstått eller inte velat se. Min poäng var att det är en juridisk princip att man inte kan förklaras skyldig till ett brott bara för att man har ackumulerade synder i bagaget. (Däremot kan ju straffet bli strängare). | |
numsan | 2013-10-04 09:55 | |
![]() | Ibland kan en undra om de jobbar hårt på att ge skolan dålig publicitet.. www.aftonbladet.se/n...75 87480.ab | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:55 | |
![]() | PS: det är inte säkert att skolinspektionen måste följa den principen. Det är ju trots allt ingen domstol. Kanske är det helt i linje med myndighetens mandat att agera på en helt outredd incident enligt filosofin ''Nej nu är måttet rågat!''. Det vore bra om lagstiftaren förtydligade detta i så fall (och eftersom jag tror att målet kommer komma ända upp till högsta instans så kanske det kommer bli så). | |
Bob100 | 2013-10-04 10:39 | |
![]() | Ska man så småningom verka inom The Big Suck, Babylon eller nån dysfunktionell bolagsstyrelse gäller det att man lärt sig hur man ska trampa på andra. Detta vet pappa om. Han har dessutom gått igenom skiten själv. | |
sjöstan | 2013-10-04 10:56 | |
![]() | Det är synd om dig Jaap. Försök att läsa och förstå mitt inlägg i morse....... Afforismen är verkligen bra. Lundsberg tycker traditioner och regler är bra - men bara då länge det passar deras eget intresse. Annsrs ger man blanka fan i Svea rikes lag och fäljer sina egna "traditioner" Dom utsatta håller tyst för att slippa mer obehag och trakasserier. Dom inte utsatta håller tyst för dom vill inte bli utsatta nästa gång. Förövarna håller tyst för dom tar igen det dom själva utsatts för tidigare. Vari ligger det fina i det här? Jämför med min liknelse med tjejen som en grabb började tafsa på. Är det mer okej om trakasserierna sker mellan kille-kille än mellan kille-tjej? I det ena faölet dtäller sig hela vuxenvärden på tjejens sida. Varför är det inte lika självklart i det andra fallet? | |
ingson | 2013-10-04 11:41 | |
![]() | I hela den här långa debatten om att stänga/inte stänga Lundsberg tycker jag man missar något viktigt. Vissa, eventuellt alla, elever utför olagliga eller omoraliska handlingar. Både Skolinspektionen och Lundsbergs ledning anser det vara olagligt och omoraliskt att placera varma strykjärn på sina studiekamrater. Och jag förmodar att både skolinspektionen och Lundsbergs ledning anser det omoraliskt -det anses kanske t.o.m. vara ett lagbrott- att ha fyllefest och spy ned en teater. Då inställer sig frågan varför dessa rötägg inte relegeras från skolan för gott.Finns öht inte den möjligheten i dagens skolvärld? Eller är det så att Lundsbergs ledning tycker det är bra med lite lagom pennalism,dock ej med hjälp av strykjärn? | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-04 21:04 | |
![]() | Sjöstan, Fattar fortfarande inte liknelsen. Är Tensta Kommun huvudmisstänkt i våldtäktsfallet? | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-04 21:07 | |
![]() | Sjöstan du ska inte banka huvudet i väggen i onödan , låt en ryska göra det åt dig och sluta lägg energi på Jaap Schlingman. | |
Sote | 2013-10-04 21:15 | |
![]() | Tensta kommun? Stockholm är mer korrekt. | |
sjöstan | 2013-10-05 19:10 | |
![]() | Jaap. Exe akt vad är det du inte fattar? Vi kan ta ord-för-ord om du vill ! | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-10-05 20:10 | |
![]() | ingson - Jag tror att ledningen på Lundsberg tycker att det är bra med kamratuppfostran. Lagom pennalism är nog nivån man gärna ser. Man kan ju inte komma ut i affärsvärlden utan skinn på näsan. Jag tror ärligt talat att de tycker att det är bäst så. jag påstår inte att det är så, men det är vad jag tror. | |
Sote | 2013-10-05 20:43 | |
![]() | Ingson- det tror jag också. På ett internat så går det liksom inte att komma undan med sånt i längden om inte det finns stöd uppfrån. Där jag gick visste rektorn precis vad som pågick och han ansåg att det inte var så jäkla farligt. Jag som i min naivitet gick till honom för att få stopp på bla det otroliga supandet som pågick och festerna två, tre gånger i veckan blev bara sedd som besvärlig och obekväm. Jag ifrågasatte om det inte var skolarbetet som var det viktigaste och att det innebar att man skulle kunna garanteras arbetsro och nattro men fick rådet att sköta mig själv och skaffa hörselkåpor. Så jävla farligt var det ju inte. Tjejerna som blev sexuellt utnyttjade vågade aldrig gå till någon för stöd och hjälp, dom bet ihop och förökte leva med det. Men visst, härdade blev dom ju. För egen del så blev det bättre andra året då jag fick singelrum och kunde låsa och veta att jag faktiskt slapp öppna dörren för någon. | |
jellyflower | 2014-06-25 13:13 | |
![]() | Nu är det tydligen juridiskt rätt att de stängde Lundsberg. Ännu mer rätt än det var fel förut eftersom detta är beslutat i en högre instans. | |
Sote | 2014-06-25 14:27 | |
![]() | Dom gör bedömningen att även internatdelen är att betrakta som en del av skolans verksamhet och ansvar och således faller under skolinspektionens kontroll. | |
kryddeluntan | 2014-06-25 16:05 | |
![]() | Äntligen ett riktigt beslut | |
Rultatultan | 2014-06-25 20:07 | |
![]() | Jag håller med och kan bara hoppas att skolan lyckas åtgärda de problem som ledde till stängningen så att alla elever kan känna sig och vara trygga. | |