Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2010-10-12 14:39 | |
![]() | haha jag blev med förvånad, trodde inte du var typen som skrev sånt delicious fast äsch även den bäste kan fela :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-12 14:41 | |
![]() | Det är inte bra när ett forum av denna storleken skall modereras av en enda person. Man blir så lätt "hemmablind"... detta gäller såklart även forumvärdar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-12 14:47 | |
![]() | Nej jag är en sån där som sällan blir arg men blir jag det så flyger det saker och fula ord :/ När det dessutom kommer personer och tycker att man är töntig och har lågt iq för att man blir ledsen/berörd att någon begår självmord så spårar jag ur, på den kakan läggs kommentarer som att killen var ego, smaklös och allt vad det var. Känner en som försökt ta sitt liv så det gör att jag blir extra arg på folk som säger skit om personer som gör försök och vissa som "lyckas". Vet man hur dåligt personen bakom det mått är det inte kul på något sätt. | |
| Mouche - Administratör | 2010-10-12 15:02 | |
![]() | Och i vad ligger det "hemmablinda" i just detta modererandet tro? Jag hade definitivt inget skrivit i tråden själv, jag är inte far, bror, kusin eller på annat sätt lierad med grabben som tyvärr avslutade sitt liv, jag har ingen ekonomisk vinning eller annat gagn av att tråden stängdes så _vad_ ligger alltså min hemmablindhet? =) zlipsten: Jag tog det inte alls på det viset så du har ingen anledning att be mig om ursäkt =) Mouche, som retar sig obeskrivligt på vissa saker men inte på något av det jag skriver om här ovanför. | |
| nettan23 | 2010-10-12 15:04 | |
![]() | Varför inte radera inlägg och/ellerblockera personer istället Som Sylvia skrev, det finns ju uppenbarligen ett behov av att diskutera det hemska som hänt | |
| Mouche - Administratör | 2010-10-12 15:12 | |
![]() | Det retar mig att säga att om man gör som du föreslår nettan23 så händer följande: Det blir knappt inget kvar av trådarna eftersom "dumma" inlägg följs av svar från andra skribenter, som i sin tur får svar tillbaka o.s.v. Resultatet är att man tvingas radera så mycket av tråden/-arna att det inte blir mycket kvar, om än något alls i vissa fall. Jag önskar att det inte vore så men tyvärr så är det ett faktum. Mouche | |
| nettan23 | 2010-10-12 15:24 | |
![]() | Hmm...kan förstå ditt resonemang, men har sett trådar där det har kunnat fungera. Som tråden vi diskuterade nu Pajkastningen pågick mellan 3-4 personer främst Har sett att du innan raderat vissa inlägg och uppmanat till skärpning. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-12 15:28 | |
![]() | Jag ber om ursäkt för att jag skrev fula ord och försökte provocera tillbaka mot den/de provocerande människor som skrev otroligt dumma saker. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-12 15:31 | |
![]() | Delicious, jag tycker dina inlägg var uppfriskande. Det är aldrig irriterande när folk reagerar starkt utifrån en genuin känsla, de är de iskalla provokatörerna jag har svårt för. | |
| Mouche - Administratör | 2010-10-12 15:53 | |
![]() | Jag har raderat gnabbandet mellan vissa personer och jag tänker nu öppna tråden igen så får vi se om det fungerar. Vissa "tuffa" saker finns kvar men se det tycker jag att man som forumist får tåla. Jag tänkte efter lite extra och beslöt mig alltså för att följa nettan23 och ett par av er andras råd om att radera vissa saker men låta diskussionen fortsätta. Det tycks onekligen finnas ett stort behov att prata om det hemska som hänt. Mouche | |
| delta9 | 2010-10-12 15:55 | |
![]() | Bra gjort av Mouche | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-12 15:57 | |
![]() | Vatten i fötter och smalben... Jag ser ut som en elefant... | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-12 16:00 | |
![]() | Delicious, nej... jag måste omedelbart gå och skjuta mig på din kärleksfulla inrådan, har förstått att världen är bättre utan iskalla provokatörer. Vi bör hålla oss till brud-fnatt och tonårsmentalitet i diskussioner för att komma nånvart. *retar mig på att det antagligen är sant* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-12 16:03 | |
![]() | Välkommen tillbaka, ordis. Nej, världen behöver sina iskalla provokatörer för att vi andra skall få tillfälle att glänsa med vår medmänsklighet. Win-win. :) | |
| nettan23 | 2010-10-12 16:05 | |
![]() | Onödigt gnabb tycker jag och inte alls konstruktivt på något sätt | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-12 16:12 | |
![]() | Retar mig på att folk inte tröttnar. | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-12 16:15 | |
![]() | SylviaPlath, Tack för välkomnandet, däremot håller jag inte med om att det är medmänsklighet som visas upp alla gånger... betydligt vanligare är att det ser ut som självterapi eller uppmärksamhetsfiske, nåt du vet att jag är expert på ;) Speglar kan vara otäcka ibland... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-12 16:29 | |
![]() | Jag är bara rädd för min spegelbild för att den inte är så vacker som jag önskar... Men visst, förstår vad du menar. Inre och yttre skavanker är typ samma sak. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-10-12 17:09 | |
![]() | Jag retar mig på att det var så mycket onödig skit att installera till nya telefonen som jag med all säkerhet aldrig kommer använda. Och så retar jag mig på att alla vidtomp3-sidor inte fungerar längre? | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-12 17:19 | |
![]() | Retar mig på mobbare Men jag tackar MTW som visa Bully Beatdown på kvällarna där två utsatta personer berättar om deras mobbare för programledaren som sedan intervjuar mobbaren och ställer frågor om dom utsatta. När han sagt tillräckligt många onädiga saker stängs han in i en bur med en MMA fighter och chansen att vinna 10.000$ om det är så att han lyckas vinna över motståndaren :-) Och misslyckas han som alla andra gjort går pengarna till hans offer :-) | |