Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:01 | |
![]() | Att ängsligt hoppa på alla Aftonbladet-trender i oro för att inte vara tillräckligt tolerant urvattnar själva poängen med manifestationer. De blir skuggboxning, positionering. Vem är med? Varför är inte alla i regeringen med? Gillar de kanske sd? Varför har du inte bytt Facebook-bild? | |
| Struger | 2013-08-20 00:02 | |
![]() | Jag retar mig på svensk myndighetskultur! Det är alltid nån annan som har ansvaret... | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:03 | |
![]() | Håller med dig gnagelram. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:06 | |
![]() | Det intressanta är varför det (inom rimliga gränser) spelar någon roll hur man visar sitt stöd. Det säger ju sig självt att det faktiska stödet är det enda viktiga och formen för hur det uttrycks kan vara mer eller mindre finurligt eller effektivt ja, men varför spelar det någon roll? | |
| Måns_E | 2013-08-20 00:06 | |
![]() | Tja, jag kan väl hålla med dig om det blir en ängslig fb-hype. Om det mest handlar om att visa upp sin "fina" sida och man hoppar på saker som man egentligen inte har en aning om vad det innebär så är det väl ett problem. Å andra sidan så finns det ju alltid dessa medlöpare och även självutnämnda skeptiker som måste kritisera det oavsett vad det handlar om. Men i sak tycker jag inte att det är fel. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:08 | |
![]() | en gång är fortfarande ingen gång. | |
| Måns_E | 2013-08-20 00:09 | |
![]() | Om vi skall dra en parallell så var det väl inte så många som grinade när var och varannan fb-användare satte en norsk flagga efter utöyamassakern? Ja bortsett från SD-mobben då. (Jag har vare sig hoppat på hijabtrenden eller norskflaggstrenden, men ser ändå inget fel i det) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:26 | |
![]() | www.swefilmer.com/pl...df bdf.html | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:34 | |
![]() | Inci: vad är det där? Jag hade norsk flagga. Har också norska vänner och ingen uppfattade flaggan som ett hån utan som ett stöd. Retar mig på att jag har glömt något jag borde göra. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-20 00:36 | |
![]() | Apfolk | |
| Fjällan_ | 2013-08-20 00:44 | |
![]() | Känner oxå att jag retar mig på apmän! Äta, skita, sova, typ! Sen är dom nöjda och glada, som små bäbisar! | |
| Gautama | 2013-08-20 04:28 | |
![]() | Retar mig på överjävlig värk i kroppen:( Finns inte en chans att kunna vara hemma från jobbet denna vecka, måste stå ut på något sätt! | |
| bobo flux | 2013-08-20 08:32 | |
![]() | Jag är snart 30, har åldersnoja och minns "fjanttråd för vuxna" från 2008-2009. Begravningen sker i stillhet. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:46 | |
![]() | Om kvinnan som blev misshandlad varit svart och haft cornrows, skulle manifestationen yttrat sig i att folk målade sig mörka och flätade håret då? Eller kan man kanske manifestera sitt fördömande av handlingen på ett mer effektivt sätt än att spöka ut sig och fiska likes? Tror ni den misshandlade kvinnan tänker "oj, vad underbart att alla stödjer mig genom att klä ut sig i en buttericksversion av min vardag" eller "dom förstår verkligen ingenting"? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-08-20 11:53 | |
![]() | +1 På det Nulltj, jag tänkte faktiskt i liknande banor men nu har du uttryckt det så bra så att det är bara att hålla med. | |
| Lillstölla | 2013-08-20 12:18 | |
![]() | Femtio nyanser av honom, jag bara läser o läser. Får ju inget annat gjort! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:25 | |
![]() | Denna j*vla influensa. Känner mig döende och tror den har utvecklats till någon bakterieinfektion. Sjukt arg nu | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:40 | |
![]() | +1 på nulltj. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:48 | |
![]() | Jag tycker att "klä ut sig" är en ganska tydlig symbolhandling för sympati och identifikation, eftersom man bokstavligen talat ikläder sig kvinnans situation och blir henne så långt det går. Skulle alltså inte riktigt kalla det att spöka ut sig och undrar vad som ger Buttericks-vibbar? Din fråga är bra, nulltj, men det är väldigt svårt att veta svaret. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:51 | |
![]() | Jag håller med arbetslinjen. Hade jag varit den kvinnan, hade jag uppskattat en sådan gest väldigt mycket. :-) Ser iaf inte hur det skulle kunna skada någon? | |