Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:07 | |
![]() | Ja det är så lätt att missförstå i forum så det är tur att du inte skrev det. :) Receptet låter rätt gott. "5 snickers hackade". Underbart. Men jag föreslår att man friterar hela alltihop när det är färdigbakat också. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:09 | |
![]() | Har du en fritös? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:10 | |
![]() | Dock är det inte riktigt den typen av viktuppgång jag eftersträvar eftersom det lär tära på blodkärlen... Här finns annars en annan engelsk, eller kanske var det amerikansk, gourmeträtt: candyaddict.com/blog...-s nickers/ | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:11 | |
![]() | Fritös har jag inte nej... men en stekpanna och massa olja funkar nästan lika bra. :) | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:16 | |
![]() | Ok, jag hade tänkt att föreslå att du kunde fritera allt du äter, men nu när du säger att du har blodkärl så är det kanske mindre bra... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:17 | |
![]() | E Solu, börja extraknäck på ett äldreboende. Det fikas ungefär fem gånger om dagen och det är helt ok att sitta med de gamla på kaffe med dopp. Då kan du få i dig massa onyttigheter på jobbet och sen tjäna lite pengar så du kan köpa egna onyttigheter. Jag hade den högsta vikten under min tid som undersköterska :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:21 | |
![]() | upa, det var kanske inte någon dum idé. Men kaffe har ju en laxerande effekt, och dessutom så tror jag att jag skulle förlora aptiten efter att ha torkat lite av varje här och var hela dagarna. Men det är kanske bara fördomar. :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:26 | |
![]() | Det kan ju vara ett problem. Då är det bättre att du anmäler sig som frivillig aktiverare så kan du roffa åt dig kakorna men då får du ju tyvärr inga pengar ill egna kakor. Men jag skulle inte rekomendera dig det där bulkmedlet om du lätt tappar aptiten av utgifter :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:30 | |
![]() | Coolt, frivillig aktiverare låter spännande. Ett sätt att ha kompisar utan att egentligen behöva vara kompis med dem helt enkelt. :D | |
| Ceckes | 2008-05-12 14:25 | |
![]() | Typ i varje måltid man får på äldreboende så lägger de i näringsberikat pulver i maten också för att åldringarna ska gå upp i vikt. Det gjorde jag med när jag jobbade på äldreboende o åt deras mat... Då gick jag upp 5 kilo den sommaren o då var jag under 30 år... Så jag menar, innan antydde jag ju att åldern tar ut sin rätt, men man kan ju lyckas gå upp i vikt utan att det har med åldern att göra. Så ta reda på vad man införskaffar näringsberikat pulver som man lägger ned i mat. Det smakar inget o förändrar inte heller konsistens eller färg på maten. Så varför inte prova det för hemmabruk så slipper du jobba på äldreboende också!! | |
| Ceckes | 2008-05-12 14:32 | |
![]() | Förresten E Solu, jag har också 19 i BMI nu. Jag har haft 25 o då var jag fet. Det handlar lite om hur din kropp e byggd, o hur fettet lägger sig. Är man proportionerligt jämn av fett eller muskler på hela kroppen så ser det ju bara bra ut om man har 24-25 i BMI men på mig satte sig allt på magen o armar o ansikte o visst satte sig lite på rumpan o lår med men jag var mest stor upptill o framförallt då på magen. Så fast man har ok BMI så kan man se konstigt fet ut o jag såg grotesk ut ärligt talat o när folk frågade i vilken månade jag var i så var det inte så himla roligt allvarligt talat! Då är det bättre att va nöjd som man e skapad o strunta i vad folk kommenterar om en. Idag på stan sa min granne som jag mötte att jag är FIN, fint smal o på jobbet var det en arbetskamrat förrförra veckan som sa att jag är ett benrangel. Tänk på att man ser olika ut i olika personers ögon. Vissa kanske tycker du är perfekt o andra tycker du är för smal. Jag tycker 19 i BMI är helt ok. | |
| kwilan | 2008-05-12 14:44 | |
![]() | Jag ska säga dig att när jag slutade snusa gick jag upp 8 kilo på 4 månader, sen tränar jag också minst 3 gånger i veckan (styrketräning) jag kan rekomendera att boka tid med en gyminstruktör, om du inte redan haft det, kostar inte så mycket 100:- kanske, och säg åt hon/han att ditt mål med träningen är att gå upp i vikt, så lägger dem upp ett program för det! Det blir lite som Uffe sa, kort rep/tunga vikter Så sammanfattningen bir sluta snusa/röka/nyttja droger eller något annat du är beroende av för det kommer garanterat att få dig att äta mer, småäta... Och börja styrketräna 2-3 ggr i veckan så ska du se att vågen höjer rösten | |
| kwilan | 2008-05-12 14:46 | |
![]() | Borde kanske tillägga att mitt BMI låg på 18 innan viktuppgången | |
| Ceckes | 2008-05-12 14:48 | |
![]() | Ja men det man går upp i vikt av är ju att man ersätter suget från nikotinet med mat o småätande istället, bara för att man måste ha nåt annat i munnen ... Det är ju ändå så att man går upp i vikt för att man proppar i sig mat o godis o snacks ändå o då behöver man ju inte sluta snusa eller röka o E Solu kanske inte gör nåt av det.. så då kan han ju inte sluta. Det är mat o kalorier som gäller helt enkelt. Börja småäta o uppför dig som du alltid är kroniskt hungrig. Dessvärre kan det ge dåliga effekter på tänderna som kan utvecklas till karies av att gå o äta på nåt hela tiden... | |
| kwilan | 2008-05-12 14:51 | |
![]() | Ja Ceckes :) men det är kanske inte så lätt att börja småäta bara så där. För mig krävdes det att sluta med nikotinet, för tro mig, jag försökte gå upp i vikt innan jag slutade också.. | |
| mackz_ | 2008-05-12 14:52 | |
![]() | men sen är frågan om man vill sluta snusa? :P | |
| Ceckes | 2008-05-12 14:54 | |
![]() | Men du kwilan, jag blir rädd nu. Jag vill inte gå upp i vikt för då sätter det sig på min mage allt fett igen o då måste jag väga så lite som jag gör, för det ser mest ok ut för mig o jag trivs bäst med det o varför jag blir rädd är för att jag vill sluta snusa men ska jag gå upp i vikt av det så vågar jag inte sluta snusa. | |
| Ceckes | 2008-05-12 14:55 | |
![]() | Ja vill man sluta snusa? Det som e så gott? Ekonomin säger att jag bör o tandköttet säger att jag bör nog göra det för att man blir lite rädd för tandlossning... Men vi kanske borde skapa en tråd om snus också?? | |
| kwilan | 2008-05-12 14:58 | |
![]() | max klart som fan man vill sluta snusa, tänk vad du kunde gjort för de 5000:-/år som du lägger ner på snus.. Ceckes vilken snus snusar du? | |
| mantikoran | 2008-05-12 15:02 | |
![]() | Min förra man är mycket tunn men senig o stark o han vill gärna gå upp i vikt. Det enda sätt han lyckas på är träning. Han bygger upp musklerna o ser på det viset större ut o eftersom muskler väger, så ökade han ju i vikt också. | |