Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 691 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-08-06 00:12 | |
![]() | tras -- men man har ju då garderat sig mot partnervåld, eftersom man saknar partner. | |
| bobo flux | 2008-08-06 00:14 | |
![]() | jag hinner inte läsa allt här, jag måste raka handflatorna... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:14 | |
![]() | upa: Jag tror att man kan bli känslomässigt avtrubbad av att leva monogamt likaväl som av att träffa väldigt många. Den här känslosatsningen som skall göras på en enda person är ganska krävande och det är bevisligen inte så att alla orkar med att satsa på en och samma person, utan flyttar över känslorna till nästa och efter några år nästa. Sedan finns det de förhållanden som först och främst består i en praktisk uppdelning av sysslor, barn etc. Allmänt: Hm, var nog jag som drog in våld i hemmet i den här diskussionen. Jag syftade mest på att monogami (oavsett form) inte på något sätt är ett säkert kort. Människor verkar ju kunna bli ganska olyckliga i sina relationer och oavsett om det är psykiskt eller fysiskt kan det väl sätta sina spår. Ungefär som att folk kan uppleva tomhet när de har lösa förbindelser upplever nog andra tomhet i sina relationer "Rutger förstod mig aldrig".. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:15 | |
![]() | Ja jo. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:16 | |
![]() | Du är klok du, Budalv. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:18 | |
![]() | Japp, hon är en hejare på att genomskåda onda små ponnys också. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:19 | |
![]() | Det stora problemet tror jag var att Rutger var för melodramatisk. Hans sista ord innan han tog sin soffa och flyttade tyder på bristande självdistans: "All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die." | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:20 | |
![]() | Budalv, jag har ju en ganska klar uppfattning om varför folk verkar olyckliga i sina förhållanden, men det tror jag inte jag ska ta här. Jag tror det är ganska få som lyckas leva avhållsamt under de perioder de inte har en fast relation. Däremot tror jag inställningen att knulla runt som ett ändamål inte är särskilt sunt. Man behöver inte leta särskilt länge för att möta just den inställningen hos folk. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:20 | |
![]() | Ponnys? Tack för komplimangen i en annan tråd, btw, Stilig_karl, din bild lever såklart upp till nicket den med. (Kändes bättre att ta det här äni tråden -manlig omskärelse-) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:21 | |
![]() | Tänkte du också på underbara underbara Rutger Hauer... gråter en tår till hans ära :D | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:25 | |
![]() | Håller med upa. Dessutom är varje ny person man knullar runt med en potentiell smittobärare. Det gäller att hitta en balans mellan risk och nytta. För lite mänsklig kontakt är ju inte heller bra för hälsan. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:27 | |
![]() | Tror inte jag vet någon som har knulla runt som ändamål i sitt liv. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:27 | |
![]() | Budalv: Åh, tack :) Vill minnas att vi snackade om hur samhället såg ut utifrån leksaker och konsumtion etc. För att sammanlänka det med denna länk, så kan man säga att kontentan av det hela är att vi lever i en värld där man indoktrineras till att leva och agera på ett specifikt sätt. I detta fallet med partnerskap som norm, så kanske man skall vara extra vaksam på vad man egentligen tycker. Det handlar ju om ens egna känsloliv, kropp m.m. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:29 | |
![]() | Trash, jag har möjligtvis missuppfattat dig och trott att du varit seriös med vad du säger. Annars hade väl du passat ganska bra in på just den beskrivningen. Eller var det ett harem av nåt annat du ville ha? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:29 | |
![]() | upa: Jag är själv väldigt monogam och får nog stilpoäng i avhållsamhet, men kan inte direkt se att det bidrar till välmående utan ser det mer som personlighetsdrag. Hade jag varit mindre hypokondrisk och förbittrad över att "Rutger" faktiskt aldrig förstod mig (när andra, mycket fulare gjorde det) hade jag säkert varit mycket käckare idag. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:29 | |
![]() | Har för övrigt hört talas om ett par revolutionerande uppfinningar: Kondom och tvål! :p | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:29 | |
![]() | Själv ser jag på alla handlingar som neutrala de beror på i vilka samanhang och vilket syfte man väljer att stoppa in dem i. Att knulla är bara en fysisk aktivitet som alla andra. Jag menar hur fantastiskt sex kunde de vara under den viktorianska eran när man var tvungen att vara fullt påklädd i overall och endast ha samlag för populitations syften. Vi skänker världen mening, det finns ingen mening utan vårt medvetande, men det sagt betyder det inte att det finns en verklighet utan oss. Men jag anser samtidigt att det är väl kul att träffas och ha lite trevlighter ihop, utan krav och skuld. Skulle ärligt talat vilja se relationer som inte bygde på monogamiförpliktelser. Man ska inte behöva stå på skampålen för att man gillar lite knull. Svårt att se att man är en bättre eller sämre pojk/flickvän för det. Men jag ser iför sig att jag pratar imot mig själv här ren logiskt. Men världen är inte alltid logisk. Tja det är iallfall vad jag anser!!!!!!! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:31 | |
![]() | upa: Bara för att någon tycker om ha sex då man vill ha sex betyder väl inte det att det är ändamålet med ens liv? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:33 | |
![]() | Stilig_karl: Antar att du också tror att monstren försvinner om man håller för ögonen? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-06 00:34 | |
![]() | upa: Just haremdelen var väl inte direkt seriöst menat. I övrigt är jag nog just en sådan som ligger runt för mycket i dina ögon. So be it. | |