Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 549 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 15:36 | |
![]() | Tror du har rätt. Har raderat henne från telefonen så jag inte ska råka ringa i alla fall om jag blir helt knäckt. Nu har iaf de sunda, arga tankarna börjat komma, inga jag skulle dela med mig av till henne på något vis, men de är bra för min egen motivation. | |
| MissT | 2008-09-30 16:09 | |
![]() | Åhh va jag blev tung i hjärtat när jag läste ditt inlägg. Finns inget värre än att förlora sin kärlek. Hoppas att du snart kan gå vidare och att det inte gör så himla ont längre. Kramar till tusen!! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 17:01 | |
![]() | Tack! Såg att mobilen hade ett missat samtal från henne här idag, jag hörde den inte. Raderade samtalslistorna från henne, nu jäklar är jag tyst. :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 19:27 | |
![]() | Nu börjar alla program hon alltid såg, närmast enbart på TV3 å Kanal 5. I protest stänger jag av TVn och dricker kaffe. I morgon skulle jag behöva en blinddate eller något på min agenda. Anyone? ;) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 19:45 | |
![]() | (Tänkte så att jag får chansen att säga "jag har träffat mitt livs kvinna!" efter ett par dagar, för att gå i Alex Schulmans fotspår. Näerå... jag behöver bara fokusera på något annat. Men om ingen törs så går jag nog ut själv. För nu börjar Sverige bli kallt på allvar och jag tänker inte bli nå'n manodepressiv allt-är-förlorat-gubbe). | |
| micro113 | 2008-09-30 20:47 | |
![]() | Det låter som om du är på rätt spår nu --- håller tummarna för dig. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-09-30 21:19 | |
![]() | Bitley, du har på allvar rätt i att sverige börjar bli kallt och då just känslokallt. Jag vet precis vad du går igenom eftersom jag själv har det i alldeles färskt minne hur jobbigt det är. Goda råd är sällan av någon nytta innan man kommer till insikt om det själv men jag vill ändå poängtera en väldigt viktig sak nämligen....de flesta som delar den här erfarenheten tar sig igenom det och ser ljus igen efter en tid och just tiden är en viktig del i bearbetningen av kriser och sorg. Men framförallt så blir det för många en onödigt stor belastning, det finns hjälp att få av kunniga människor inom sjukvård och krisbearbetning, och det är definitivt inte på något sätt bortkastat att vända sig till dessa RESURSER! Man kan nyttja tillfället till om inte annat att lära sig mer om sig själv och människor i allmänhet genom att söka sig till någotdera och om det vill sig väl kanske lindra smärtan en del också. Alla betalar vi skatt så det vore synd att inte utnyttja samhällets resurser ibland :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 22:16 | |
![]() | Det är gott att höra Chivve, jag är nog en ganska stark person med bra uppväxt och så vidare, tror inte jag faller allt för djupt, känns nu som om jag är på rätt mentala bana. Jag inser att fallgroparna är många men jag går inte de vägarna, om man kan uttrycka sig så, jag tänker inte tankar som skadar mig själv utan jag plåstrar om mig själv och peppar mig själv. Jag förtjänar mycket bättre än hennes behandling. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-09-30 22:35 | |
![]() | Bitley, jag resonerar precis som du och är också en väldigt stabil snubbe mentalt. Den här gången bestämde jag mig bara att se efter en annan vinkel till att bearbeta sorg och ångrar mig inte en sekund. Man får en helt annan feedback som definitivt stärker ens egna självinsikter. Oavsett vilken väg du väljer så önskar jag dig styrka i din situation...take care! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-09-30 22:41 | |
![]() | Hyggligt att du berättar det å andra sidan, skulle ju inte vara dumt om man fick lite virtuella skygglappar just in case. Vad gjorde du då? | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-09-30 22:48 | |
![]() | Jag sökte mig till närmaste vårdcentral, främst för sömnproblemen men fick även kontakt med olika terapiformer som gett mig en större insikt i hur jag fungerar i sorgeprocessen och vad jag kan göra för att må bättre i det. Jag har hittat flera väldigt bra sätt tillsammans med dom att göra det mycket lättare för mig själv än om jag följt samma spår som jag gjort i tidigare sammanhang. Det som det framförallt lett till är att jag har mer energi till att vara glad, för glädje behöver energi och sorgen stjäl värdefull energi. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-10-08 19:27 | |
![]() | Hej på er kära virtuvänner! ;) Jag kan väl uppdatera lite smått. Efter att jag hade fått rådet att inte ringa mer så ringde jag i alla fall. Men bara en gång. Och jag grät och var ynklig. Skrev ett brev. Två dagar senare ringde hon. Ett par dagar senare var vi på date igen. Sedan gick allt bättre och vi hittade tillbaks till varann. Men nu står jag på ruta halvnoll i alla fall, för jag är gräsänkling och vet inte om det bara var trevligt för stunden eller blir fortsättning resten av livet... ;) Det är för jävla jobbigt med kärlek. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-10-10 00:18 | |
![]() | Tillåt varandra att prata ut om det som ni upplevt som svårt och må lyckan stå er bi. | |
| Salmonberry | 2008-10-10 00:26 | |
![]() | Många fina råd, men i onödan... för kärlek finns inte! | |
| Miss _ A | 2008-10-10 00:29 | |
![]() | läs på www.naughtnurse.blogg.se om ni vill gotta er i andras kärleksolycka | |
| Miss _ A | 2008-10-10 00:30 | |
![]() | Oops fel länk www.naughtynurse.blogg.se datadyslexi såhär i natten. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2008-10-10 01:06 | |
![]() | Gift om dig snarast. Så brukar jag gå tillväga. | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-10 01:17 | |
![]() | Bitley, tänk på, att alltid, när något tar slut, så börjar något nytt. Vi borde tänka mer på det faktum (ovan), när vi drabbas av skilsmässor, blir arbetslösa eller helt av egen vilja slutar med något som vi gjort förut. En slutpunkt till det tidigare är en begynnelsepunkt för det nya - en bra start för det nya tack vare erfarenheter från det gamla. Var nyfiken på det nya! God framtid! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-10 01:17 | |
![]() | Dte verkar oerhört praktiskt kverulanten, ska genast prova | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-10 01:21 | |
![]() | bitley, ja det är för jäkligt att vara olyckligt kär, men när det fungerar är det underbart. Hoppas det blir bra för er | |