Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-08 17:19 | |
![]() | Oeronbarn måste fuska, han lägger massor med konstiga ord hela tiden. | |
Måns_E | 2008-12-08 17:20 | |
![]() | Jag har länge misstänkt att oeronbarn måste fuska, han vinner ju alltid över mig, och lägger en massa ord som man inte har en aning om. Nåt lurt måste det vara. | |
oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-08 17:20 | |
![]() | hittar jag inte en rull på 10-15 sekunder brukar jag inte hitta den alls. att det är svårare att rulla i panikspel kan jag förstå eftersom man knappt hinner få ut brickorna (med en sju år gammal dator iaf), men hets - njae. | |
Robert_K - Ej medlem längre | 2008-12-08 17:21 | |
![]() | Men stäng trådhelvetet! Haha geez. "Fuskande" och hyckleri hand i hand. | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:14 | |
![]() | Jag tycker det är fusk att de som är duktiga har haft möjligheten att vinna saol. Vad fan ska de med den till. Ro hit den här istället så att jag kan träna lite på svåra ord. | |
oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:24 | |
![]() | bizzzy: 114:- på adlibris, lägg undan en liten slant varje månad så är du snart där. | |
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:30 | |
![]() | Om du betalar in 199kr i månaden till mig så kan du få ett nytt ord i din betamailbox varje dag. Dagens ord är: TELFONRECEPT (tele|fon|re|cept substantiv). | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:33 | |
![]() | Afrobeat: Det va no ett ak-ad-emi-ker-barn du mötte. Vissa föds med silversked i mun vettu o slipper läsa sig till språke. Man kan hö de ena å de andra ve matborde. | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:34 | |
![]() | =) Var lite dyrt tycker jag schäferhatt. Men 114 kronor var överkomligt. Ska se om jag kan skramla ihop till en sån. haha | |
Adiemus | 2008-12-08 20:09 | |
![]() | Jag tycker att det är så surt att folk tror att man hinner fuska i ett spel. Jag har råkat ut för det. Fick kanonbokstäver hela tiden och drog iväg med flera hundra poäng, medan den jag spelade mot hade lite. Då fick jag höra: Trist med folk som fuskar och så drog personen, ja det var diverse dåliga ord också. Jag satt som ett frågetecken, kan ju inte få in i min skalle HUR man skulle KUNNA fuska i detta | |
Incognito | 2008-12-08 20:31 | |
![]() | Min son är 9 år och mycket duktig scrabble-spelare (3000 i rating). Han blir tyvärr ofta anklagad för fusk och beskylls för att han inte är 9 år osv. Trist inställning. Det är inget konstigt att han kan massor av svåra ord (de flesta vet han dock inte vad de betyder) men han lär sig dem här på Betapet av att spela mycket. Dessutom kommer han ihåg dem längre än vad jag gör.... och det stör mig lite :-) | |
corporate | 2008-12-08 20:33 | |
![]() | Måns, angående ditt första inlägg: Elritsa är inte det minsta märkligt. Brukar fånga dem med en ombyggd petflaska i en liten å, sen sätter jag dem på kroken istället för mask när jag metar abborre. Fan, nu fick jag mig själv att börja längta efter sommaren. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-08 20:57 | |
![]() | Nu har jag inte lästa alla inlägg. Men jag har också varit utsatt för helt uppenbar fusk. Spelade mot två andra som hade samma födelseår och hemstad i sin profil. Han la hade sådär 450 poäng, hon över 2500. Han la före henne och alltid så att hon kunde lägga över röda och gula delar på spelplanen. När jag frågade om de satt bredvid varandra vid varsin dator så skrev de tillbaka "nä, men mittemot, :-)". Jag menar att det förekommer, men bevisa, hur faaaaaan ska man göra det??? | |
Måns_E | 2008-12-08 20:58 | |
![]() | Nä, jag tycker inte heller att elritsor eller sarvar är konstiga :) Men det finns säkert de som tycker det, renlosta är väl likaså inte så underlig för en botaniker. | |
gnill | 2008-12-08 21:07 | |
![]() | incognito: vad roligt att höra om din son. Min son lärde sig läsa vid 4, läser och skriver helt obehindrat nu vid fem och kommenterar ofta mina ord när jag spelar så jag hoppas mycket på honom i framtiden... Jag var ju också så där tidig men fick inte samma stimulans som han (han är ju ammad vid betapet nästan varje dag som bebis :) jag har bara som högst touchat 3000 en gång... ska bli spännande att se hur det går för sonen när han börjar spela. | |
Jesper M | 2008-12-08 21:28 | |
![]() | "min son e bäst" "NÄÄÄ MIN!!" :D | |
Incognito | 2008-12-08 21:35 | |
![]() | Tack. Det finns fotbollsföräldrar och hockeyföräldrar, men jag är scrabbleförälder och siktar på SM-deltagande för sonen 2012 och första guldet 2015 :) Skämt åsido, scrabble på nätet är ju både lärorikt, roligt och lätt vanebildande, så det är ju inte konstigt att barn snabbt kan bli väldigt duktiga. Ganska bra sysselsättning framför datorn jämfört med en del andra spel. Lycka till med din son, det blir säkert nåt stort av honom. | |
Aurora Aurum | 2008-12-08 21:42 | |
![]() | att överhuvudtaget ha tanken på att fuska är barnslig, man spelar ju för att ha kul det där med konstiga ord, jag blir självförvånad när jag läcker 'konstiga' ord, provar olika kombinationer och helt plötsligt slår det in ;-) och så lär man sig så klart en del ord o kommer ihåg dem men när det gäller barn, så har de den bästa inlärningstiden före 4 års ålder så tränar man dem så är det inte konstigt att de blir duktiga ju äldre man är ju svårare har man att komma ihåg | |
Daniel_L | 2008-12-08 22:01 | |
![]() | Men om nu ålder är viktig när man spelar så är det väl fusk att skriva att man är född 1900? Jag förväntar mig en sån är döende..... Men denna person har massor med färska högskolepoäng. :( | |
Femme_Fatale | 2008-12-08 22:04 | |
![]() | hehe...jag är född 1900 och har en massa någorlunda färska högskolepoäng ;-) | |