Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 469

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tulpan852008-12-18 00:59
Antal inlägg: 6

Jag själv har varit beroende av hjälp i mitt liv under en tid jag var arbetslös då e det tur att en har släktingar och familj, men det e det inte alla som har...

micro1132008-12-18 01:00
Antal inlägg: 17542

Poängen är väl att du egentligen inte vet hur många här som har hem och hus, och en trygg tillvaro -- men du tycker det är helt okej att slå med storsläggan och kalla alla egoister.

God jul på dig med

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-18 01:00
Antal inlägg: 4590

pg up- "Men om du Carlmartin vill att samhället ska fortsätta i den riktningen så var så god."

det vill jag inte. men eftersom jag tolkade det om att det är ts som står mig närmast i den här situationen (jag kan kommunicera med henne) så valde jag att ge henne sympati i första hand.

om det var så att vonne kunde/ville ta emot sin syster (och systern var villig att ta emot hjälpen) så vore det en bra tillfällig lösning.

Brolin - Ej medlem längre2008-12-18 01:00
Antal inlägg: 15

"tänk på barnen i Afrika som inte får nån glass..."

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:01
Antal inlägg: 5000

Hm,,"till alla er som föddes med silversked i munnen"okej,jag är inte bostadslös,men har haft mitt jag med!din syster har ett barn,,jag förlorade mitt,,,,,,,,

vonne_2008-12-18 01:02
Antal inlägg: 400

Ja Brolin jag hoppas att du mår jävligt dåligt.

vonne_2008-12-18 01:02

Jag har förlorat tvä barn..................... ......................... .....

skogstorparn2008-12-18 01:03
Antal inlägg: 2287

vonne! du kan inte ha nån vidare kontakt m din syster,när du ondgör dig över allt och alla här på beta,prata med henne först!..dessutom är du full..

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:03

alla har vi våra öden,och man ska passa sej för att bara slänga ur sej än det ena än det andra!jag hoppas iaf det löser sej fort för din syster & hennes barn!själv skulle jag tagit in dom direkt i mitt hus

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:04

man ska oxå passa sej för att uttala sej som om det vore mer synd om ngn annan!somjag sa,,ALLA har vi våra öden och duster i livet

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:04
Antal inlägg: 1354

Jag tror att det är allt för många i Sverige som har sin bror eller syster som hemlös. Själv förstår jag inte hur det kan fortgå, hur man kan stå där och se på i sitt eget hus. Jag kanske är trångsynt men det existerar inte i min skalle att jag skulle stå och se på om någon i min omgivning blir hemlös och hamnar på gatan. Anledningarna skulle inte ha någon betydelse i mitt beslut att ta hem den människan. Jag skulle hjälpa och finnas där rent fysiskt oavsett. Knappt att jag skulle kunna sova om nätterna om jag visste att någon i min omgivning strövar runt i kylan efter en plats att slå sig ned på och behålla någon sorts värme. Rent ut sagt skulle jag känna skuld över den andres situation även om det inte var jag själv som skapat den MEN jag har ALLTID en möjlighet att göra något åt det OAVSETT hur mitt eget liv ser ut. Den enda förutsättningen är självklart att jag inte är hemlös och att jag har en bit mat och plats för denne.

Skulle denne ha psykiska problem eller drogproblem skulle det inte överväga att låsa dörren för personen. Eftersom jag vet att människor, vars omgivningen låst ute dem, hamnar längre ned i skiten om ingen finns där.

Tulpan852008-12-18 01:05
Antal inlägg: 6

Caligatia

Jo håller med dig fullständigt. Kloka ord! Därifrån är det nog mkt lättare att kunna förändra sitt liv och att ta sig upp igen!

vonne_2008-12-18 01:06

Snacka inte så mycke skit utan se verkligheten som den är....jag önskar att min syster hade möjligheten att ge sin synpunkt på det hela men det jkan hon inte för hon bor i en kall husvagn och det är bara några dagar till JUL. God Jul på er alla som har allt men inte är nöjda ändå.

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-18 01:06

pg up- om det är så att man själv har mycket att stå i (använd din fantasi här, det fungerar bäst om du själv har haft det svårt någongång) och känner att man måste prioritera tex sina barn framför sin syster- så är det det samma som att man inte bryr sig om sina medmänniskor? tycker du det?

magalita2008-12-18 01:07
Antal inlägg: 195

blev irreterad när vonne skrev jag har förlorat 2 barn........... verkar som om det är en tävling där hon vill vinna i att ha det värst ställd

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:07

tror du nästan ser din syster som ett offer än vad din syster gör,hon verkar stark & smart och tänker inte gå med på detta!vet hon ens om att du skrivit om detta här?

krutmarie2008-12-18 01:07
Antal inlägg: 1696

vonne, har nu läst alla inläggen, med mycket kritik för att du inte tar din syster hem till dig och dina 6 barn. Din syster kanske inte VILL flytta hem till dig eller din ort, ingen aningen. Såg inte Insider så jag vet inte orsaken till att hon hamnat där hon är. Om hon nu har en sjukdom, som inte syns eller märks, du har 6 barn som du har ansvar för, så vet i 17 om jag skulle vilja ha min syster boende hos mig (om hon nu vill själv vs).

Tycker att många här är hårda mot dig utan att veta orsaken till att hon inte kommer hem till dig. Det är så lätt att döma andra människor när man inte vet hela bakgrunden. Om hon vill komma hem till dig och du känner att du kan ha henne där utan att dina barn mår dåligt så ok, men annars skulle faktiskt inte jag heller ta hand om min vuxna syster och kanske låta mina barn må dåligt istället.

Samhället borde ha bättre hjälp till människor som har blivit vräkta och har betalningsanmärkningar, men tyvärr så finns ju inte resurser så det räcker.

vonne, önskar dig och din familj en riktigt God Jul och hoppas inte att du p g a allt som skrivits ska behöva sitta hela helgen och må dåligt.

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:08

MAGALITA:mmmmm

vonne_2008-12-18 01:10

Pg up du vet inte vad du snackar om...............men det måste bero på att du aldrig har varit med om att någon i din omgivning har varit i svårigheter som droger/hemlöshet.

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-18 01:10

pg up- det låter som om du kunde få mycket sällskap här i vinter...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?