Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 350

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Aurora Aurum2008-12-20 22:41
Antal inlägg: 296

jag har läst igenom svar du fått och svar du gett
en sak som jag reagerade på var att de kissade på t ex en plastpåse som glömdes kvar på golvet, typisk markeringskiss

i annat fall håller jag med alla andra, 7 katter behöver många lådor, kissarna är olika personligheter och vill göra sina behov på sitt eget sätt, våra katter gör i lådan när det är smutsig, men när det är rensad, hej vad det ska kissas o bajas då, allra helst om det är ren sand

sen håller jag med den som skrev att har man katt som kissar inne kan det vara svårt att få dem att sluta, jag hade en hel kull m kattungar som kissade på allt mjuk och de var _raskatter_ vilket betyder att de låter man oftast inte få gå ute, och tyvärr om man inte står ut med det, måste man avliva dem

men det är skillnad på kiss på mjuka saker och kiss brevid lådan, brevid lådan är en protest, har du tänkt på att de kanske protesterar för att de inte får gå ut, även om de kanske inte vill för att det är kallt o blött, har du tänkt på att skaffa en sån där kattdörr så att ni slipper springa och öppna o stänga efter katterna

kissar katterna i skorna och speciellt i främmande personers skor? om det är så, är det också revirmärkning, en ny person som kommer hem till er måste införlivas i familjen

lycka till med dina tappra försök, för du vill ju verkligen att det ska funka för dem alla

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-20 22:59
Antal inlägg: 3169

Många katter=många lådor
töm ofta
Om du ser en katt göra där den inte ska, hojta till och spruta vatten på den (innebär att du måste ha en sprayflaska med dig hela tiden)
Ta den sen direkt till lådan.
Funkar inte det, begränsa utrymmet för en tid i alla fall för de som inte går på låda.

De som varit rumsrena och börjat kissa utanför, anledningen kan vara att det luktar kiss på andra ställen än där det ska lukta. Protest mot något, revirmärkning.

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-20 23:03

Kattmynta i deras låda tyckte jag lät som en dum idé. Det är som att lägga choklad på toastolen till din 2 åring. Hur kan det få den till att kissa där?

kissed - Ej medlem längre2008-12-20 23:04
Antal inlägg: 3037

På tal om katter!

Vet nån om det finns en katt som även allergiska kan ha?

Sotfinger2008-12-20 23:16
Antal inlägg: 22361

Nakenkatt?

dgeo27 - Ej medlem längre2008-12-20 23:20
Antal inlägg: 450

trycka ner kattens nos i pisset?det ska man inte göra för de ända dom tror då är att dom ska fortsätta pissa där,säger sig väl själv?för de första så är inte katter ett flock djur så de kan vara så att de markerar för varandra,för du har kanska många katter,sen kanske dom är nervös,känner sig oroliga?har de hänt nåt nytt i hemmet?kan vara sjuka?

kermis2008-12-20 23:22
Antal inlägg: 1323

kissed: förutom sphynxen så kan rexarna (dornich rex och devon rex är de vanligaste) och sibirisk katt vara lite snällare mot allergisker. Kontakta uppfödare och testa :)

kissed - Ej medlem längre2008-12-20 23:29

Kolla runt lite på google och hitta en ras som heter CORNISH REX.
Den så ju jättesöt ut. Men undrar vad en sån kan kosta?
Ska ringa på måndag. Jag är inte allergisk själv men min blivande sambo är det.

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-20 23:29

Kissed, här är 2 länkar som kan komma till nytta.

www.sibiriskkatt.nu/...ll ergy.htm
allergi.nu/fragor/12...ac cination

kissed - Ej medlem längre2008-12-20 23:32

Tack för infon,,ska kolla in länkarna. Tack kermis också:-)

Jag vill så gärna ha en katt men jag kan ju inte välja katt framför min pojkvän:p

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-20 23:35

Min svärmor var allergisk mot katt och fick sputor under en tid, förmodligen samma typ som länken handlar om ovan. Nu har hon katt och lider inte av allergi längre.. Men det kan säkert vara olika på hur pass allergisk man är från början. Men kanske värt att kolla upp.

EssQ - Ej medlem längre2008-12-21 03:18
Antal inlägg: 1433

De påminner mig om en kompis som berättade när hennes pojkvän flyttade in hos henne.. hon hade en katt som då va 6 år o alltid haft hennes uppmärksamhet. Han va rumsren sen länge men när killen flyttade in så fick ju katten inte längre samma uppmärksamhet o satte sig därför i killens träningsväska (han tävlingscyklade) o gjorde sina behov..de va nog tecken nog att katter kan va svartsjuka *s*

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-21 17:25
Antal inlägg: 1977

2 lådor på sju katter låter lite det, även om dom är ute! Jag har 4 lådor till 4 katter just för att det mest ska vara just den kattens doft i lådan. märker också att min ena kisse gör ettan i en låda och tvåan i en annan.. Dom är ju lite känsliga på dofter dom små kräken ;)..

Fler lådor och byta innehåll?? Jag har bytt till pussi just för luktfrihetens skull.. Har provat andra men då kissade dom inte där efter två kissningar..

Caligatia2008-12-21 17:29
Antal inlägg: 2187

Tror innehållet påverkar ja; min katt accepterar ingen annan sand än Katty. Den är nog inte speciellt bra egentligen, men katten gillar den, och den är billig, så ska inte gnälla...

Aurora Aurum2008-12-21 20:34
Antal inlägg: 296

kissed - jag är pälsallergiker och jag har sphynxkatter, tidigare födde jag upp siameser, men kan tyvärr inte ha någon pälskatt alls, inte ens rexkatter
kolla med olika uppfödare och be att få komma hem till dem och testsniffa, var ärlig med allergin så får du mer hjälp än om du kommer 3 mån och säger att du inte kan ha katter för att ni är allergiska
lycka till med kattköpet, ett liv utan katt är ett tomt liv

Mouche - Administratör2008-12-21 20:51
Antal inlägg: 24193

Jag har raderat ett inlägg som iofs borde ha fått stå kvar som varnande exempel på hur man verkligen kan få sig själv att verka rent ut sagt imbecill!

Bedrövligt att läsa sådana dumheter!

Mouche

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-21 20:53
Antal inlägg: 713

hehe mouche

DazzlingStar - Ej medlem längre2008-12-22 00:05
Antal inlägg: 108

hur har allt gått?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!