Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
caughtbock2009-08-27 00:16
Antal inlägg: 7699

Polisen var i Backa och arbetade som "närpoliser" eller nåt sånt. Kommer inte riktigt ihåg när det var, det kan hända att det var för två år sen. Det var en grupp, kanske tio st som gick runt och pratade med ungdomarna. Ett jättefint initiativ tycker jag, många av dem var jättetrevliga. Jag vet inte riktigt vad som hände med dem.

Bakfylla2009-08-27 00:16
Antal inlägg: 24

Caughtbock: jag beundrar verkligen att du tar dig tid att försöka upplysa de trångsynta. Jag är helt och hållet på din sida, men har nog blivit för bitter för att försöka.

Bakfylla2009-08-27 00:19
Antal inlägg: 24

"Jag tror inte någon som kontrolleras flera gånger i veckan av polis har rent mjöl i påsen."

Nej och tror är sånt man gör i kyrkan. Jag vet, av alldeles för mycket erfarenhet, att polisen visst kollar upp somliga flera gånger i veckan utan direkt anledning. Men det är fint. Att folk sitter hemma och tror och uttalar sig om saker de inte verkar ha särskilt mycket koll på.

bobo flux2009-08-27 00:19
Antal inlägg: 11371

Lukta Grav, nu är det ju så att brass inte är lagligt, medan öl är det.

För övrigt undrar jag hur stor sannolikheten är att vi båda skriver en För övrigt... med adress till apbur exakt samtidigt? :)

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:19
Antal inlägg: 69

Sedan så lockas väl också folk som begår småbrott till grövre brottslighet senare i livet, så det är väl bra att man försöker stoppa det i tid.
Jag bor i Malmö och kan säga att det är låg prioritering på "småbrott" hos polisen här. T.ex hade inte polisen tid att rycka ut när mina föräldrar hade haft inbrott eller när någon krossade bakrutan på 20 bilar.

caughtbock2009-08-27 00:20

Bakfylla: Jag tycker det är intressant att diskutera den här frågan dels för att den är så aktuell, men även för att jag känner så många som faktiskt hatar polisen. Och det är ju hemskt att man hatar dem som finns till för att beskydda en! Skönt att du är på min sida :)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-27 00:20
Antal inlägg: 3473

Bakfylla vad menar du med trångsynta? Är det fel att säga att dom som bor i vissa städer/förorter gör fel när dom ger sig på poliser??? Jag har aldrig haft en polis på mig, kanske av en anledning att jag sköter mig och gör inte illa några människor eller förstör hus etc

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-27 00:21
Antal inlägg: 3473

Ja självklart är det tragiskt att det finns folk som hatar polisen, men hur många med rent mjöl i påsen hatar poliser kan man då fråga sig:)

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:23

Det är betydligt lättare att projicera sina problem på polisen istället för att ta tag i dem själv.

caughtbock2009-08-27 00:26

"Ja självklart är det tragiskt att det finns folk som hatar polisen, men hur många med rent mjöl i påsen hatar poliser kan man då fråga sig:)"

Visst, du har en poäng. :) Själv har jag relativt rent mjöl i påsen, snattade wienernougat från Konfekthuset när jag var 9. Trots det stör jag mig på polisens metoder, men hata kanske är ett lite för starkt ord.

Men vi säger såhär... Om man nu snodde en dvd-film när man var 17 och åkte fast för detta, är det då okej att polisen håller stenkoll på en vart man än åker?

caughtbock2009-08-27 00:28

Kanske låter lite flummigt, men det jag vill komma fram till är att det finns brott och så finns det brott. Om ett litet obetydligt misstag resulterar i ständiga trakasserier från polisen känns det som att något är j*vligt fel.

apbur2009-08-27 00:29
Antal inlägg: 9699

Man kan väl samla alla polishatare på ett ställe så får de härja bäst de vill där utan samhällets skydd.
Inga larm från berört område tas emot.
Är det kanske det man vill?

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:30

Caughtblock

Tror du överdriver en hel del, främsta ansvaret ligger väl egentligen hos föräldrarna, det är inte samhällets eller polisens uppgift att lära ungdomar vad som är rätt eller fel.

Grundsnygg - Ej medlem längre2009-08-27 00:31
Antal inlägg: 3451

Det här är problem vi får leva med. Så länge vi lever i överflöd samtidigt som en stor del står utanför komer vi att se samma problem.
Jag har löst det hela med att bo långt ifrån probleområden.

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:32

Att man som förälder tillåter sitt barn att stå och kasta sten mot polis och ambulanspersonal är för mig helt jävla ofattbart.

caughtbock2009-08-27 00:33

Kochira: Jag överdriver inte.

Grundsnygg - Ej medlem längre2009-08-27 00:33
Antal inlägg: 3451

apbur behöver en kurs i hur samhället fungerar.

caughtbock2009-08-27 00:33

"Att man som förälder tillåter sitt barn att stå och kasta sten mot polis och ambulanspersonal är för mig helt jävla ofattbart."

Och det tror du föräldrarna gör eller?

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:38

Uppenbarligen eftersom samma sak får ske om och om igen.
Hade föräldrarna tagit ansvar och engagerat sig i sina barn hade inte problemen uppstått i så stor skala.

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 00:43

Jag känner en muslimskt farsa på Rosengård som tagit sina barn ur den kommunala skolan och satt dem i muslimskt privatskola.
Han säger att det är nästan inga föräldrar som tar ansvar för sina barns framtid där. De enda dem bryr sig om är att barnen skall uppföra sig innanför hemmets dörrar, utanför verkar det vara fritt fram att göra vad som helst.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?