Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CroCop862009-11-11 17:47
Antal inlägg: 445

mrperfect:
Finns det inte såna som är vältränade men smala? :S

mrperfect2009-11-11 17:51
Antal inlägg: 11437

öhhh jovisst........... :)

apbur2009-11-11 17:52
Antal inlägg: 9699

Överviktiga är ju fruktansvärt vältränade och starka med tanke på vad de hela dagarna går och bär på. Ja, om man inte hunnit bli sjuk av sin övervikt.

När jag går i en uppförsbacke med tio kilo på ryggen och flåsar tänker jag att det är tur att jag inte är tyngre själv, hade ju knappt orkat ta mig ur sängen med den muskelmassa jag har idag.

caughtbock2009-11-11 17:52
Antal inlägg: 7699

Jag tycker man kan sluta kommentera folks utseende om man inte har något snällt att säga! Om man är orolig för personens hälsa får man vara lite smidig och inte bara anta att något är fel. Alla ser olika ut och varken xs eller xl behöver betyda "spinkig" eller "fetto". Om man är nöjd och frisk är allt lugna puckar.

Och angående Lindex... Ingen idé att bli arg eller ledsen när affärer gör på detta viset, det handlar bara om vinst vinst vinst.

I'm out.

ramsay - Ej medlem längre2009-11-11 17:56
Antal inlägg: 9204

metro skrev om detta idag, jag tänkte också på XS:isarna men artikeln ångade och förbannade bara om L och upp så klart. lindex är iofs en skitlågbudgetkedja och jag skulle hellre gå naken än att köpa deras kläder men nu lär de inte passa heller då.

mrperfect2009-11-11 18:01

caught

det är därför jag inte har bild, ingen skulle våga säga nåt i allafall :)

run-marie2009-11-11 18:17
Antal inlägg: 1806

Mr, hihi, samma här!

Jag är 178 cm lång och väger 81 kg, ser mig inte alls som fet, men har trots detta svårt att hitta snygga kläder ibland. Kappahl har ju sin XLNT eller vad det heter och Lindex har väl motsvarande, men ofta är de ju så j-a tråkiga. Varför måste man ha "mormorskläder" bara för att man drar stl 46?

Nu är jag iofs både mormor och farmor, men gillar iaf att klä mig lite roligare än i storblommigt eller tältmodell.

När jag var ung för 44 år, 4 ungar och 22 kg sen, fanns det faktiskt mycket mer att välja på. Tror på nåt sätt att det beror på att kläderna nu för tiden sys i Thailand, Kina, Indien osv och där måste ju stl XL eller 46 verka som tält eftersom de är småväxta för det mesta.

Har en dotter (yngsta) med skolstl 42 hon är 180 cm lång, och det är inte lätt att hitta något snygga utom i specialaffärer som tar hutlöst betalt. Det är säkert lika svårt som för en med stl 35 i skor. Det här sista har ju inte direkt med Lindex att göra, men ändå.

DennisPlz2009-11-11 18:23
Antal inlägg: 4031

Jo det är mkt viktigt om de asiatiska barnarbetarna tillverkar XS- eller XL-kläder till väst.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-11 18:49
Antal inlägg: 1005

Min spontana reaktion: Finns det folk som fortfarande går i affärer? Fan vad b-igt.
Näthandeln växer. Är det värt det att dra på sig svininfluensan för att kolla in Lindex kollektion?

Är man gravt underviktig får man faktiskt vara beredd på att starka reaktioner. Även om det är onödigt att säga elaka saker så kan man knappast förebrå den som stirrar på ett vandrande skelett.
När jag var som smalast mådde jag dåligt eftersom barn tittade konstigt på mig och oroligt på sina mammor.
Som alla vet ljuger inte barn och alkisar.

hungerstrejk2009-11-11 18:54
Antal inlägg: 524

jag är både barn å alkis och jag ljuger jätteofta

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-11 18:56

Värst är att vara goth. När jag var goth fick jag kommentarer om mina sotiga ögon varenda dag. Folk fråga om man var i förbund med satan. I en del affärer fanns bara vita och pastellfärgade basplagg.
Sluta diskriminera goth!

mrperfect2009-11-11 18:58

Det finns ju SCHPEZIALaffärer där man bara har Goth vilka diskriminerar andra stilar , så de andra affärerna bara diskriminerar tillbaka :)

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-11 19:00

Helt ärligt tror jag det är jobbigare att vara riktigt goth än både tjock och smal.

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-11 19:04
Antal inlägg: 634

Jag tycker lindex initiativ är helt ok. Det finns för många kedjor som riktar in sig på feta människor. Typ McDonalds.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-11-11 19:06
Antal inlägg: 31064

Detta är en form av kontaktannons, va? :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-11-11 19:06
Antal inlägg: 31064

"Jag är en XS, grabbar."

ramsay - Ej medlem längre2009-11-11 19:13

ja jag tror det

Ceckes2009-11-11 19:14
Antal inlägg: 3734

KappAhl säljer ju både mammakläder och för de som drar extra stora plagg, ska man då anse att de diskriminerar oss andra för att ett slags plagg som man jättegärna vill ha bara finns i XXL o att inte jag kan använda det plagget. Detta har hänt EN gång vad jag vet att Lindex kör denna kampanjen med dessa kläder i S och M, låt dom göra det då, det kanske inte ens var nån grej där du ville ha ändå. De kan ju gå in för dom som har S och M och sen finns det ju ändå plagg för dom som har L och XL och ännu större. XS kan man ju hitta på barnavdelningen fast i centilongstorlek, fast måste ju va ett handikapp i sig att behöva handla där då det kanske är seriefigurstryck o annat "barnsligt", prinsessmotiv mm.. Men jag har väldigt långa ben tex, skulle jag då klaga över vilken diskriminering de flesta affärer kör för att de inte säljer byxor med långa ben??? Nää, jag sväljer det för det har varit så i alla tider.'
Vill man ha ett specialsytt plagg eller en storlek som inte så många tyvärr har så får man helt enkelt lära sig sy själv eller leta i andra specialbutiker,så är det bara!

fansterbanan2009-11-11 20:48
Antal inlägg: 265

aah jag kan inte lasa mer. praktexempel nr 1 av mollee jag citerar;

"Mmm, har t.om fått höra att jag ser sjuk ut för att jag är så mager :/
Men så smal är jag faktiskt inte! Jag är nätt och pimpinett :)"

sa vad ar det da du grater over? jag forstar inte?
ja ar man smal sa har far man i regel ofta hora fragan om man ater tillrackligt, men an sen da? jag sjalv far hora det vareviga gang jag halsar pa mina foraldrar. och det ar val knappast for att trycka ner mig och mitt sjalvfortroende. jag tror man kanner efter lite for mycket om man ska gnalla over att folk tycker man ar for smal. och sen gora det i ett oppet forum tycker jag nastan ar pinsamt.
anledningen att overviktiga manniskor inte far hora lika ofta att de borde "ata mindre" som underviktiga far hora att de borde "ata mer" ar just for att det ar kant att inte vara lika illa helt enkelt. savida nagon inte ar SJUKLIGT smal forstas, och da avstar man ifran att papeka personens viktabnormalitet pa samma satt som man gor med nagon som ar overviktig. men det ar klart att man alltid kan pasta att manniskors eviga yttrande om hur smal man ar skulle vara pa nagot satt traumatiserande, men tanker man efter lite sa fattar man att kanske borde skatta sig lycklig som kan ata vad man vill utan att oroa sig for vad vagen visar hela tiden? det ar val battre sa an att gny och tycka synd om sig sjalv

ramsay - Ej medlem längre2009-11-11 21:04

"jag tror man kanner efter lite for mycket om man ska gnalla over att folk tycker man ar for smal. och sen gora det i ett oppet forum tycker jag nastan ar pinsamt." äntligen. word!

handlar bara om att få bekräftelse eg. falsk blygsamhet. att gå med håven. och nej, jag är inte avundsjuk. jag får min bekräftelse irl. har en sjuhelvetes modellkariär bakom mig tex.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?