Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 366 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-12-17 22:46 | |
![]() | Vet ni varför jag aldrig ger mig in i sådana här diskussioner? Precis som micro säger: "Jag menar att ni drar långa växlar på allt, för att få det att passa in i det fack ni vill sätta människor i, eller stoppa deras åsikter i." | |
| ANDERStG | 2009-12-17 22:48 | |
![]() | päron: Se upp för pudlar, de förtrycker kvinnor. De brukar vanligen tvinga kvinnorna i hushållet att gå ut rutinmässigt tre gånger per dag och plocka skit från marken. Skulle någon svensk göra så så skulle det minsann bli rubriker. | |
| Galerion | 2009-12-17 22:48 | |
![]() | Jag skulle nog iaf vara mer rädd för att bli våldtagen, än att behöva sopa hundhår. Så jag väljer den fällande hunden... Men skämt åsido, jag tror jag förstår vad du vill säga. | |
| Liftactiv | 2009-12-17 22:48 | |
![]() | Största rädslan besitter religionsutövarna själva; - de som anser att kvinnorna måste vara mer eller mindre heltäckta för att inte attrahera alla farliga ondskefulla män - de som måste be si och så ofta, pilla på radband eller liknande, för att inte stöta sig med gud himself - de som hellre låter sina barn dö än låta dem få en blodtransfusion - de som tar avstånd från eller rent av dödar nära och kära (??) då hedern är det viktigaste - över huvudtaget de som tvångsmässigt måste göra på ett visst sätt för att de ska få ett (totalt okänt och troligen osannolikt) liv efter detta osv. | |
| Galerion | 2009-12-17 22:49 | |
![]() | Dessa pudlar, finns det inget i grundlagen om detta o.0 | |
| ANDERStG | 2009-12-17 22:50 | |
![]() | Nej, politikerna vrider sig och vill inte ta tag i det. Ner med luspudlarna! | |
| y not | 2009-12-17 22:50 | |
![]() | "Att inte våga ta i frågor -- eller diskutera företeelser - det tror jag bara är kontraproduktiv." Jag anser att det är precis just frågan om islamofobi i en hel del trådar jag diskuterar. Och att inte acceptera att jag vill ta tag i den frågan och diskutera den med dina argument är väl om något kontraproduktivt. Kan du förklara för miifg vad det är för fel med att diskutera denna fråga. Och varför vinnlägger du dig om att den inte ska diskuteras? | |
| ingson | 2009-12-17 22:51 | |
![]() | ynot sätter fingret på en företeelse som bekymrar mig också. Alltså; jag tycker att islam (liksom bl.a. kristendomen)är ett feltänk från början till slut.Och som leder till obehagliga konsekvenser för samhället och många individer och därför bör fredligt och energiskt motarbetas. När jag framför mina kritiska synpunkter så applåderas jag alltsomoftast av folk med en helt annan agenda som jag inte alls vill ha att göra med. | |
| tattarfinkel | 2009-12-17 22:51 | |
![]() | Exakt, det går att tolka allting nästan hur som helst. Anledningen till att jag tar exempel med bilar, kossor osv. är för att folk ska förstå mig. Och blir man kallas rasist bara för det blir jag bara trött... God natt allesammans :) | |
| Galerion | 2009-12-17 22:54 | |
![]() | Sov så gott :) | |
| magnusito | 2009-12-17 22:59 | |
![]() | Listaktiv! Du sa det. Äntligen! | |
| micro113 | 2009-12-17 23:03 | |
![]() | y not Fast om du utgår från din egen trådstart så är det inte diskuterar islamofobi du gör -- du berättar för andra vilket felaktigt sätt de har ta upp frågor på i andra trådar, och hur ämnen berörs. Jag ser inte riktigt diskussionunderlaget - jag ser bara ett underkännande av andras sätt att närma sig eller ta upp frågorna på. | |
| pion ekrot | 2009-12-17 23:05 | |
![]() | Är det inte våld, förtryck och intolerans som fredligt och energiskt "bör" motarbetas? Jag kan för mitt liv inte förstå den ständiga benägenheten att totalt blanda ihop religionsutövande med våld och förtryck. | |
| Liftactiv | 2009-12-17 23:09 | |
![]() | Nej, religion är helt och hållet byggt på rädsla.... | |
| y not | 2009-12-17 23:09 | |
![]() | och ändå ger du dig in att diskutera micro? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 23:13 | |
![]() | Handen på mitt hjärta. Det som kan verka kontraproduktivt och provocerande från min sida har en seriös känsla av att det är så fel att utesluta en sorts religiösa höga byggnader och inte alla höga byggnader, att förneka ett religiöst ljud och inte ett annat. Jag förstärker och överdriver på grund av min rädsla för acceptans för denna typ av åsikter. Jag tror på en rättsstat och att vi alla är lika inför rättigheter och lagar. Jag, precis som alla andra, vet att absolut rättvisa är svår att uppnå. Men någonstans har det för min del med att omfamna andras sätt att leva på innan vi dömer för hårt. Kalla mig naiv, men jag tror faktiskt på att vi människor besitter mer kärlek än vad vi visar för varandra idag, som folk. Det känns hummanistiskt och utvecklande i min värld. | |
| micro113 | 2009-12-17 23:14 | |
![]() | y not Ja, eftersom just de överföringar och generaliseringar som jag talade om tidigare började dyka upp i tråden. Det är ett fenomen som jag inte förstår mig på. Varför man är så rädd för att diskutera sakfrågor, och varför man måste tillskriva andra generaliserade åsikter som de inte har gett uttryck för. Vad är vinsterna med det? | |
| y not | 2009-12-17 23:21 | |
![]() | Vilken sakfråga anser du att jag undviker med att diskutera islamofobin som finns i flertalet trådar, intye minst denna? Eller anser du inte islamofobi är en sakfråga? Eller är det en fråga man bör låta bli att diskutera? Tvålis. Underbart inlägg 23:13, Tack för det | |
| ingson | 2009-12-17 23:27 | |
![]() | Självklart pion. Men om du funderar lite så inser du att det bl.a finns ett inbyggt kvinnoförtryck i de tusenåriga ökenreligionerna. Kanske?? befogat då men knappast nu. Eller vad tycker du? | |
| micro113 | 2009-12-17 23:28 | |
![]() | y not Jag anser inte att islamofobin är så utbreddd i flertalet trådar som du gör gällande. Jag anser att du (ni) gör saker till islamofobi när folk inte håller med er i sakfrågorna -- man får helt enkelt inte avvika i åsikt utan att stämplas som islamofob eller främlingsfientlig. Istället för att respektera att folk kan ha en åsikt om just en fråga, utan att äga resten av de åsikter de tillskrivs. Man kan t ex ha en mycket hög acceptans för, och goda kontakter med, muslimer, men ändå finna att en bönutropare skulle vara mycket störande och därför inte vilja att tillstånd gavs för bönutrop. Folk är inte svarta eller vita i sina åsikter. | |