Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 500 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-03 00:30 | |
![]() | Klädkoden ser annorlunda ut för min del iaf. Jag är mer noga IRL. ;P | |
| BenDavis | 2010-01-03 09:45 | |
![]() | Jag väljer att svara på originalposten eftersom jag inte orkar läsa igenom sex sidor: Jag älskar när diskussioner hettar till och det blir högljutt. Tyvärr gör inte de flesta andra det och det slutar med att jag vinner diskussionerna på grund av att jag är den som kör över andra med min starka röst och inte med mina argument. Jag har ett fåtal vänner som kan käfta tillbaka och jag har ingen förståelse för folk som blir rädda pga höjda röster. Jag skulle aldrig kalla någon för något eller använda fysiskt våld för att vinna en diskussion. | |
| Satyra | 2010-01-03 11:43 | |
![]() | Miss Yoco - hahaha, mm det håller jag med om. ;-) BenDavis - hm ... vet inte om du är ironisk eller allvarlig, men jag väljer att tro det sistnämnda. Orkar inte vara cynisk. ;-) Ser nog inte på diskussioner som ett "vinna-förlora"-spel. OM man inte diskuterar ren fakta där det finns "rätt och fel" med. Och om jag dessutom skulle "vinna" alla diskussioner enbart för att jag skriker högst och inte pga det jag säger ... då skulle jag nog inte känna mig som en segrare precis, hehe | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 11:56 | |
![]() | Finns det verkligen människor som inte svidar om innan de loggar in? Märkligt. Kavajen åker alltid på här. Man måste tänka på netiketten. :-) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 11:59 | |
![]() | Finskorna sätter jag dock bara på IRL. Närå... :-)) | |
| Satyra | 2010-01-03 12:00 | |
![]() | Jag har hela 17 grader inomhus (brrrr) så nä, någon galaklänning är det inte tal om hos mig - mer raggsockor och lager av tjocktröjor, hehe. ;-) Finns ju många som brukar sig av webkameror i och för sig och då gäller det väl att vara liiite uppiffad ändå kanske - eller helt naken, vad vet jag. :-O ;-) | |
| Satyra | 2010-01-03 12:01 | |
![]() | hahaha - den där kan du leva länge på! ;-) håhåjaja, förstår inte att jag inte själv såg ordet på det viset. Börjar nog bli lite trög med åren. :-O ;-) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 12:03 | |
![]() | Den är ju så gammal, Satyra. :-) Hrm, okej, jag erkänner. Jag sitter i t-shirt och långkalsonger just nu. Väldigt het är jag. *no smiley* | |
| Satyra | 2010-01-03 12:25 | |
![]() | hehe, jamen det kan vara "hot" det också - beroende på vem som bär det och vad man känner för den personen redan innan. ;-) Hm ... undrar om det bara är du och jag vakna i världen? Eller i Beta i alla fall ... :-) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2010-01-03 13:22 | |
![]() | Nädå, här är en vaken till, fast ligger fortfarande under duntäcket med vovven bredvid och laptopen i knäet, men givetvis har jag frack på mig under... | |
| Satyra | 2010-01-03 15:41 | |
![]() | hahaha, ok markoolio - och sockiplast till? hehe ;-) (fast du kanske inte läst tråden om skor eller inte inomhus?!?) Låter mysigt hur som helst, med en värmande jycke bredvid sig. :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-03 15:46 | |
![]() | Inte jycken i sängen.... Håååårigt. Soffan är ju kaos efter det att jag veknade och släppte upp hunden där :S | |
| Satyra | 2010-01-03 15:54 | |
![]() | Nej, jag har aldrig heller låtit hundar ligga i min säng (dock alltid i soffan) men det låååter mysigt - om man bortser från håren och bara tänker sig värmen och de lugna andetagen från hunden. hehe | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-03 15:56 | |
![]() | Apropå TS:s ursprungsfråga... En intressant fråga, och inte minst för att jag här i forumet tycker mig se tydliga skillnader i hurdant man uppfattas (och hur man faktiskt uttrycker sig) beroende på var man har sitt ursprung. Mycket förenklad så tycker jag att det är skillnad på svenskars och icke-svenskar sätt att uttrycka sig. Det ligger nog en hel del i att svensken är rätt konflikträdd och också gärna lindar in det han vill säga...(sen är svensken såklart en massa annat också, kultiverad, human, mm och det är inte minst för det förstnämnda som jag tycker så mycket om vår huvudstad, stockholmarna _är_ ofta kultiverade) Och av det att "linda in" kommer jag att tänka på en man som jag under en period hade en hel del att göra med i jobbsammanhang. - Han var (är) för övrigt en av de absolut goaste själarna jag mött, vis, hade mycket pondus, men var (är) också så genuint god så han har nog en speciell plats reserverad åt sig däruppe. :) Men så hade han denna typiska svenska egenhet att han lindade in det mesta han sade - fast han var nog iofs rätt extrem på det... Vårt samarbete innehöll bland annat _långa_dialoger och jag höll emellanåt på att knäckas av att den mesta av tiden behöva försöka räkna ut vad han _egentligen_ menade. För detta var och är fortfarande ett så ovant förfaringssätt för mig (snacka om att ränderna aldrig går ur). Jag är så van vid raka puckar. Van att benämna saker och fenomen vid deras rätta namn och "säga som det är". Och detta _kan_ ibland vara ett problem i detta samhället. Jag har märkt det så mången gång att när jag helt enkelt bara "säger som det är" så vill folk gärna att det ska finnas något mer...typ..."hon måste nog mena något mer/annat med detdär, än det hon säger"... Det är riktigt intressant att notera/betrakta dessa olikheter... Till skillnad från TS är jag däremot van med lågmäldhet. Visserligen temperament (ihop med eftertänksamhet - försök och få ihop det ni ;) men sällan/snudd på aldrig höga röster. Hemma hos oss har det alltid diskuterats mycket och funnits mycket åsikter, men många av oss saknar vinnarbegäret, så detdär med att behöva få sista ordet, gå vinnare i diskussioner - eller spel för den delen - saknar betydelse för min del... | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-03 16:10 | |
![]() | Vilket långt inlägg för att beskriva en man som lindade in det han ville säga. :-) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2010-01-03 16:24 | |
![]() | Joo, min hund är mitt kramdjur, praktiskt taget omöjligt för mig att somna om han inte ligger bredvid mig på natten. Blir inte så hårigt heller, han fäller inte mycket. Satyra: Sockiplast är ute, jag använder badtofflor till min frack! | |
| BenDavis | 2010-01-03 16:42 | |
![]() | Satyra: Det är det jag försökte säga, att det är värdelöst att "vinna" en diskussion för att man skriker till sig segern. Sen kan vi dividera om man kan vinna en diskussion eller inte men har jag övertygat motparten om att min åsikt är "rätt" så anser jag att jag har "vunnit". Om ingen "vinner" så är det väl ingen diskussion utan bara en massa prat. Eller vänta, jag kanske tänker på debatt. Skitsamma, jag är en sån jobbig jävel som går in för att vinna när jag diskuterar och jag tycker inte om att vinna med hjälp av min röst eller mitt sätt att diskutera. Det är som att vinna en hets-match där brädan är upplagd så man får 300 poäng på första ordet man lägger ut. | |
| Satyra | 2010-01-03 17:32 | |
![]() | Miss Yoco - jag har inga problem med långa inlägg, så länge det är uppstyckat och inte bara innehåller massa (i mina ögon) dynga, så tack för delandet av betraktelser. :-) Det ÄR, tycker jag också, otroligt fascinerande och intressant att studera människors olika beteenden och tankar på alla möjliga plan. Skitspännande rent ut sagt. Är också väldigt direkt och rak i mitt sätt att kommunicera i tal och det har många kvinnor i alla fall svårt för, har jag märkt genom åren. Så din berättelse om en man som vill linda in allt känner jag mer igen hos kvinnliga bekanta/vänner. Ok markoolio - antar att det är minst lika snyggt som sockiplast. ;-) BenDavis - vad var poängen med att vara ironisk i inlägget från start? Hade lika gärna kunnat sägas som du säger det nu, så som du menar det. Gillar inte att behöva anta att människor är ironiska/cyniska. I RL kan man ju oftast höra på tonfallet att det är just det människor är, men såhär i skrift, bland folk man inte känner ett skvatt och inte känner till språkbruket hos, tycker jag det mest bara blir trist med den typen av ironi. Men men ... det är jag det - andra kanske gillar det bättre. ;-) Hur som helst så håller jag såklart med om det, vilket jag också skrev i mitt svar, att det är vitslöst om man skrikit sig till tystnad hos de andra. Och som jag också skrev så ser jag inte diskussioner som en tävling där någon blir vinnare/förlorare, utan som något intressant och roande där man delar med sig av tankar/känslor och bollar saker och ting fram och tillbaka - helt utan ett måste om att det ska leda någonstans egentligen. Alltså "en massa prat bara", som du kallar det för. :-) Och igen - jag skriker väldigt sällan, även om tonen förmodligen blir lite högre i takt med ivern/engagemanget, men från det till att argt bara skrika ut sin åsikt är det långt. ;-) | |
| BenDavis | 2010-01-04 09:40 | |
![]() | Vart var jag ironisk? Vad pratar du om? Jag sa ju det som jag sa nu. Jag vet att du skrev det men du skrev det som ett motargument, alltså att jag skulle vara för den sortens "vinster". Tror jag. Vi kanske missuppfattar varandra hela tiden här. | |
| Rullarjämt | 2010-01-06 06:00 | |
![]() | Det är helt oemotståndligt att vara lite bitsk och på gränsen till elak och därmed driva upp reaktioner i forumet. IRL skulle jag aldrig göra så. | |