Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lailala | 2010-04-10 22:48 | |
![]() | Skillnaden är att lärare har lägre lön för att han/hon har ferietjänst . | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 22:49 | |
![]() | mm... Så det ska bestraffas? Skulle du betala 600 spänn i timmen för en städare laila..... Eller tycker du att de ska ha lägre lön? Det är upp till dig nu... Du är marknaden :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:52 | |
![]() | Oj, folkpartister floodar tråden... | |
| Midna79 | 2010-04-10 22:52 | |
![]() | <------ej folkpartist | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:53 | |
![]() | oj, nä inte det. men inte kommunist heller! | |
| MissT | 2010-04-10 22:54 | |
![]() | 100 kr per timme 4 timmar varannan vecka. | |
| Sote | 2010-04-10 22:54 | |
![]() | lailala har en poäng i sina inlägg ändå. Det vore ju bättre med sextimmars arbetsdagar för alla för att minska vardagstressen och även skapa arbete för fler. Det kanske kan leda till ökad hälsa hos flertalet sönderstressade människor. Städyrket är som hon skriver en service-inte en specialkunskapsbaserad branch där utbildning faktiskt krävs för att utföra arbetet tex elektriker, rörmokare m fl. Vem som helst kan egentligen göra jobbet vilket leder till att inte vem som helst vill göra det utan det blir ofta dom som inte har något annat att välja på. Självklart är det bättre med jobb än arbetslöshet men det ska då vara vitt och bättre betalt. Idag har alltför många städfirmor svartanställda. Jag vet flera skolor som har städfirmor som visserligen är "riktiga" med F-skattesedel men som i sin tur betalar städarna som gör jobbet svart. Hur tror ni annars att firmorna kan ta dom kommunala jobben? Det är allmänt känt hos städföretagen att kommunjobben(skolor,barno msorg) är absolut sämst för dom måste ge jobbet till den som begär minst betalt inte till den som gör bästa jobbet. Om man tittar på hur många timmar som det betalas för kontra det arbetet som bör utföras i en skola så går det inte ihop. Enda lösningen är svartjobbare och det är många firmor som gör så. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:55 | |
![]() | Njae, inte folkpartist. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:56 | |
![]() | svartjobb är en helt annan fråga. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:57 | |
![]() | The m-word ville jag inte ens ta i min mun. :) | |
| pion ekrot | 2010-04-10 22:57 | |
![]() | 100 kronor per timme - är det vad städaren tjänar eller är det bara den delen som du betalar? Om det är det förstnämnda är det ju helt sjukt dåligt betalt. | |
| lailala | 2010-04-10 22:58 | |
![]() | Nej,jag skulle inte betala för en städare överhuvudtaget,jag kan städa själv.De som använder sig av Maud Olofsson-pigan ska betala fullpris för det och inte utnyttja mina skattekronor till det. En gång marscherade tjänstearbeterare ut ur medel- och överklassens hem, stolta över det och fulla av tillförsikt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 22:59 | |
![]() | åh herre guuuud! | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 23:00 | |
![]() | lailala... hur tar du dig till jobbet? Går du? Cyklar du på en cykel som du själv byggt? Buss... som du själv kör eller till och med tåg? | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 23:01 | |
![]() | mjölk subentioneras av staten... skulle du vilja betala fullpris på det? Eller är det inte samma sak? Mjölka kor själv? | |
| lailala | 2010-04-10 23:01 | |
![]() | Ingångslönen för en städare precis passerat gränsen på 17000 kr/månaden | |
| magnusito | 2010-04-10 23:03 | |
![]() | Men det handlar inte om att se ner på städare, tvärtom, betala dem ordentligt! Det handlar om att prioritera. Skattepengar ska gå till jobb o inte bidrag det verkar ju alla här öveerens om. Frågan är här om skatten ska gå till att en välbesutten del ska få billigare hemhjälp samtidigt som lärare och vårdpersonal sägs upp, för det är det som sker just nu. | |
| lailala | 2010-04-10 23:04 | |
![]() | Jag jobbar på en herrgård så jag går ,avståndet är inte så långt.Jordkällaren jag bor i ligger rätt nära. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 23:07 | |
![]() | va bra! hoppas du har rum i jordkällaren för de förnedrade invandrarkvinnor som kommer att behöva någonstans att kvarta när de stolt marscherat ut ur min lgh. | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 23:07 | |
![]() | laila... och du rensar ditt eget toa-avfall? Eller du låter folk på reningsverket sköta om det? Eller det är ett fint jobb tycker du? | |