Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-26 18:31 | |
![]() | jo liberalerna så klart. what was i thinking:) | |
| Kommunisten - Ej medlem längre | 2010-04-26 18:40 | |
![]() | KPML(r) | |
| Kommunisten - Ej medlem längre | 2010-04-26 18:44 | |
![]() | Kickilickan: Att rösta blankt gör inte ett skit mer skillad än att inte rösta alls. Eller jo, man känner sig lite klämkäck när man går därifrån för att man varit så rebellisk och RÖSTAT BLANKT! Man är alldeles för häftig för att känna sig tilltalad av något parti, man är alldeles för alternativ och man riktigt känner hur man står utanför allt det där som alla andra är inlurade i. Men i övrigt gör det ju verkligen 0 skillnad, alla skiter i din blanka röst. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-26 18:47 | |
![]() | Vad märklig mix det är här på Beta politiskt sätt om man jämnför med hur dom faktiska valresultaten är. Det får en att undra över demografiska mixen här på Beta. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-26 18:49 | |
![]() | kanske folk med oändlig fritid är överrepresenterade på beta? de brukar rösta rödaste rött (eller grönt för den delen). | |
| litteråsarn | 2010-04-26 19:05 | |
![]() | Har oändlig fritid - pensionär. Kan inte tänka mej rösta varken rött eller absolut inte grönt. | |
| Behringer | 2010-04-26 19:16 | |
![]() | Har just inte så oändligt med fritid, kommer nog ändå rösta grönt | |
| caspersmamma | 2010-04-26 19:31 | |
![]() | rött v/s här | |
| Bitte - Administratör | 2010-04-26 19:38 | |
![]() | Att rösta blankt eller att låta bli är ju som att ge bort sin röst , till nått som man kanske INTE vill ha ,, tänk på att den rösten kanske innebär skillnaden mellan vilka som kommer att få styra landet i 4 år. Att rösta är en rättighet som vi har , vi kan dessutom göra det utan risk för livet, människor i andra länder vill men törs inte , Bitte | |
| Andreas8 | 2010-04-26 19:39 | |
![]() | Miljöpartiet skulle få min röst av den enkla anledningen att miljöfrågor är det som faktiskt är viktigast just nu och en lång tid framöver. Känner inte att något annat parti förstått det än. | |
| Barbablond | 2010-04-26 19:42 | |
![]() | Miljöpartiet känns självklart för min del. Som någon nämnt här tidigare har de lite nytänkande och fräscha idéer, samtidigt som de tar ansvar både för hållbar samhällsutveckling, ekonomi och miljö. | |
| kartoffel | 2010-04-26 19:45 | |
![]() | Politik och demokrati = Smoke and mirrors. Blankt i brist på tänkbart alternativ. | |
| Malinmamma | 2010-04-26 19:46 | |
![]() | Röstar på moderaterna. Tycker att de gjort ett strålande jobb (jämför gärna med andra länders politik/ekonomi under krisen)... och det är inte lätt att "ta över" ett land som styrts av motsatsen så länge. Sjukförsäkring (all myndighetsutövning) har varit kass länge - bedömningarna har gjorts av enskilda handläggare som tolkat lite som. Och innan någon tror att jag är rik (är jag inte) eller frisk (är jag inte) så kan jag säga att jag själv jobbat som myndighetsutövare inom "typiskt rött yrke"... så lite koll har jag. Fram för eget ansvar (för sig själv och andra) och valmöjligheter! Och se gärna lite längre än tidningsrubrikerna ;-) | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-04-26 19:50 | |
![]() | Finns bara ett alternativ för Sverige och svenskar = SVERIGEDEMOKRATERNA, | |
| Defrob | 2010-04-26 19:51 | |
![]() | Ja usch alla andra är landsförrädare då kubanilsson? | |
| Måns_E | 2010-04-26 20:00 | |
![]() | Ja det är inte mycket som lockar i år (heller) Synd att man inte kan rösta bort partier istället, då hade SD och KD kommit högst på bortröstningslistan. | |
| Defrob | 2010-04-26 20:01 | |
![]() | bra talat måns_e! | |
| bokmärke | 2010-04-26 20:22 | |
![]() | Rösta bort Moderaterna. Sjukt att sätta sjuka människor i knipa. Känner en som trots cancerbehandling tvingas gå på AF. De säger hon är för sjuk och betalar inte ut ersättning. FK säger joho,,det finns säkert något hon kan jobba med. Ingen ersättning ifrån FK. Resultat..för att få försörjningsstöd ska hus, bil mm säljas först. SJUKT!!!!!!! | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-04-26 20:27 | |
![]() | Svar till Defrob; Ja - i varje fall är de antidemokrater - eftersom folkets vilja inte respekteras. | |
| elbin1 | 2010-04-26 20:28 | |
![]() | Många av er tycker att miljöpartiet står för nytänkande vilket jag blir lite fundersam över. Hur tänker ni då? Skulle det vara nytt att tänka på miljön? Jag tror allvarligt talat inte att något parti inte tänker på miljön. Bortsett från deras miljöprofil som de lyckas lura alla att de är ensamma om så kan jag inte se på vilket sätt deras politik skulle vara ny. Det värsta är att många kommer inse först när det röstat på de rödgröna vad det faktiskt innebär rent ekonomiskt för den majoritet som jobbar. Det handlar om många hundralappar i månaden som en hel del inte ens fattat att de fått sedan alliansen sänkte skatterna. Att hävda att alliansen skulle jaga cancersjuka med blåslampa visar bara hur lite man egentligen vet. Jag har svårt att ta någon på allvar som grundar sin "kunskap" om sjukförsäkringen på Aftonbladets sensationslystna kvasijournalistik. | |