Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 18 898 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| raisingirl | 2010-05-03 22:39 | |
![]() | Måste bara påpeka att Avatar inte alls vann Oscar för bästa film... (Inte för att jag nämnvärt gillade Hurt locker som faktiskt vann heller, men rätt skall vara rätt! :)) | |
| biotech | 2010-05-03 23:19 | |
![]() | tycker den är helt klart sevärd, både för unga och gamkla | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-05-03 23:20 | |
![]() | Snygg, riktigt snygg. Men med bristfälligt(tidvis nästan plagierat) innehåll. | |
| fashiion - Ej medlem längre | 2010-05-03 23:34 | |
![]() | Bullshit att avatar skulle va bra? den verkar ju va till för 9 åringar? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-10 06:59 | |
![]() | Nu har jag sett den efter det att min man under åtskillig tid tjatat på mig att se den (vi har haft den sedan premiären ungefär). Det var verkligen en sån film som jag väntat mig. En riktigt bra ungdomsfilm, om vi hade kunnat ta bort lite våld. Den hade en intrig och ett känslomässigt djup som passar en 12 åring. Men själv så tyckte jag att den var precis så dålig som jag trott av precis de anledningar jag misstänkt. | |
| erik0101 | 2010-05-10 08:35 | |
![]() | Det bor en 12åring i oss alla | |
| HumbleBug | 2010-05-10 10:15 | |
![]() | "den var vacker och helt enkelt bra underhållning. Ibland behövs det inte mera." qft | |
| hussar | 2010-05-10 10:20 | |
![]() | Dem dära jäkla utomjordingarna skulle inte haft en chans, egentligen,, hade "mänskligheten" velat ha den där naturresursen som var undet töntiga-trädet, så hade dem gjort en "utrotningskampanj" och inte förlorat den. För när vi människor vill något så vill vi det .. :P dumma blå långa smurfar.. | |
| HumbleBug | 2010-05-10 10:30 | |
![]() | "dumma blå långa smurfar.." ....nu har du sett för mycket på South Park .... | |
| Labret | 2010-05-10 21:14 | |
![]() | Jag somnade D: xD fast ska ge den en chans te! | |
| Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-10 21:48 | |
![]() | Det största misstaget folk i denna tråden verkar ha gjort(och det största misstaget man kan göra i fallet avatar) är man inte sett den på 3d bio första gången man ser den. Jag tillhörde nog dom som inte alls va så hypad på att se den och jag trodde inte 3d skulle spela nån roll. Av en händelse gick jag och såg den på 3d bio. Såhär skrev jag dagen efter. "såg avatar på 3d bio igår. Måste hålla med om att det är den mest speciella och bästa filmupplevelse jag haft. När man gick från bion så kändes det inte som man sett en film utan att man fått ta del av en annan värld i 2 timmar och 40 minuter. När jag ser den på tv hemma sen så tvivlar jag på att jag kommer känna likadant men just igår på den bion i 3d så va det en fantastisk upplevelse." Sen kommenterade jag även denna länken(på tal om folk som tagit livet av sig) edition.cnn.com/2010...in dex.html med dessa ord "det där beskrev rätt bra hur man kände sig. Inte i samma utsträckning men ja...Fast jag vill inte se den i 2d. Känns som jag kommer förstöra upplevelsen jag hade på nåt sätt. Kommer iaf se den åtminstonde en gång till i 3d innan isf. Och för att inte tappa den där "jag hälsar på i denna världen" känslan ska man nog inte heller se den mer än ett par gånger. Känslan kommer ju avta mer och mer för varje gång. Om 5 år(då jag antar att dom flesta filmer ses i 3d) så kommer man ju inte ha samma känsla som när man såg avatar första gången." Filmen i sig då? Förmodligen ingen superfilm(har ännu inte sett den i 2d) men heller inte dålig. Den fick ju sin oscarsnominering pga att den gick att se i 3d. Som filmupplevelse och banbrytande i att "integrera" tittaren? Makalös! Och för er som sett den på 3d och inte upplevt det som jag och många andra upplevt, synd för er :D För det va något utöver det vanliga. *Ursäkta alla stavfel och grammatikfel. * | |
| erik0101 | 2010-05-10 21:52 | |
![]() | Håller med Haslo 100% 3D är BÄST | |
| Zai | 2010-05-10 22:47 | |
![]() | överskattad film om blåa saker med usb kabel på huvudet som kan kopplas in i allt. | |
| Pocaloca | 2010-05-10 22:56 | |
![]() | Jag tycker den är ett stort konstverk! =) | |
| hussar | 2010-05-10 22:58 | |
![]() | Det häftigaste i filmen är ju "the dragon" , stora flygtransporten,, sådan skulle jag vilja ha och åka runt med.. massa lastutrymme, samt beväpnad som värsta flygande fästningen :P hö hö | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-10 23:02 | |
![]() | Jag gillade i och för sig USB kabeln :-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-10 23:08 | |
![]() | Jag kan se LOtR och StarWars hur många ggr som helst; det är inte genren som ställde till det för mig. Men Avatar störde mig. Hade den slutat efter att armén hade fällt trädet och alla flydde, då hade jag nästan köpt storyn. Men nu skulle det tvunget bli ett gullegullslut, den lilla människa skulle prompt vinna över elaka USA; och där tappade jag intresset totalt. Så förutsägbart, så overkligt, så totalt onyanserat. Och ointressant. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-10 23:09 | |
![]() | människan. missade ett n. | |
| Nimaquee | 2010-05-11 01:03 | |
![]() | Jag gillade inte filmen alls. Jag tyckte allt med den var fruktansvärt fel. Man skulle förmodligen sett den på bio och inte på en 28 tummare hemma i soffan, men den var dryg från start och fortsatte på samma dryga spår ända fram till slut. | |
| pläp | 2010-05-14 10:34 | |
![]() | Jag hade precis samma inställning som den person som startade denna tråden. Filmen lockade mig inte särskilt. Den kändes löjlig och overklig. Jag har lite svårt för animerade blå figurer som plötsligt dyker upp mitt i en vanlig film. I alla fall så gick jag motvilligt med på att se den på bio med några kompisar. I 3D. och jag måste erkänna att den var fantastiskt vacker i 3D. Härliga miljöer och snyggt gjord. Men - någon klassiker är den inte - och kommer heller aldrig att bli det. Det är en film man ser en gång och inte mer. Hade jag sett den utan 3D eller hemma på TVn hade den nog inte gett riktigt samma känsla heller. | |