Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 00:27 | |
![]() | Kul fråga apbur, påminner lite om de frågor man fick när man ville göra vapenfri tjänst vid mönstringen. | |
| Thungren | 2010-05-11 00:49 | |
![]() | Att få idka samlag är en mänsklig rättighet. Men det är inte alla förunnat att få ta del av denna underbara aktivitet via den naturliga vägen. Av en vansinnigt massa olika anledningar. Då är det ju oerhört bra om sådana personer har ett annat alternativ för att få företa sig det vi människor är skapta för. Att ligga med varandra. Väldigt många skulle även spara en del pengar på en legalisering. Genom att direkt besöka bordellen istället för att slänga bort dyra pengar på dyra raggningsförsök på krogen. I är siffran för flickor som tvingas in i prostitution försvinnande låg, och skulle knappast bli högre av en legalisering. Tvärtom. Då finns det ju ingen anledning att tvinga flickor längre. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 00:54 | |
![]() | Thumgren: med det argumentet att människan är skapt för att fortplanta sig så skulle alltså de prostituerade inte få skydda sig mot graviditet? Eller menar du att människan finns bara för att ligga med varandra? | |
| AnnaEli | 2010-05-11 01:29 | |
![]() | Självklart ska det vara olagligt att köpa sex. Det är ingen mänsklig rättighet. Det är faktiskt heller ingen mänsklig rättighet att få leva ut sin sexualitet om det skadar en annan människa. Med den logiken är det en väldigt fin linje mellan "rätt att få ha sex" och våldtäkt. Jag har inte hört ett enda godtagbart argument hittills. Det vi behöver göra är att ta bort föreställningarna om mäns sexualitet. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 02:04 | |
![]() | Vad är föreställningen om mäns sexualitet? Är det någon abstrakt gubbe eller din partner? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 02:39 | |
![]() | Det beror nog på efterfrågan ska du se rockerbarn,Om det bara finns en laglig hora i Sverige=Jättedyrt könsumgänge, men om svenska spel får ta hand om sexlivet så kan dom nog hitta en balans. Vill du satsa stora pengar eller vill du bara köpa en liten "tian lott" | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 02:42 | |
![]() | Det kalas ibland för att vara gift. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-11 02:43 | |
![]() | *kallas* | |
| MaadMaxx | 2010-05-11 05:46 | |
![]() | Hmm... okej. Så alla ni som nu är emot laglig prostitution... ni vill nu få mig att skämmas för att jag tar betalt för sex? | |
| MaadMaxx | 2010-05-11 05:48 | |
![]() | ...Eller, förlåt, jag är förmodligen heroin missbrukare, eller gift. ^^ | |
| kajix | 2010-05-11 07:26 | |
![]() | hur många procent av den nu lagliga handeln av varor och tjänster kan kopplas till mänskliga rättigheter? är att få håret klippt en mänsklig rättighet? nähä... då måste vi förbjuda frisörer. eller så suger det argumentet mot laglig prostitution. kom med nåt bättre. | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-11 08:07 | |
![]() | Hittade en intressant artikel om detta: www.newsmill.se/arti...ut -i-oknen | |
| Labret | 2010-05-11 08:11 | |
![]() | Alltså, så länge allt går rätt till och båda parter är nöjda, varför ska prostition då vara olagligt? Är väll som vilket yrke som hellst... (Ja, jag är liten och oklok, lyssna inte på mig) | |
| oumie | 2010-05-11 08:26 | |
![]() | För det första: Sexuella behov har ingenting i den här diskussionen att göra. Runka kan man göra själv. För det andra: Varför tror alla att inga handikappade får ligga utan att betala för det? Värsta förolämpningen enligt mig. MaadMaxx: Ingen vill få dig att skämmas, men du borde själv förstå vilken skada du gör om du förespråkar laglig prostitution. Om jag knarkar till exempel, behöver jag varken tycka eller förespråka att knark ska bli lagligt. Eller om jag gillar BDSM behöver jag inte tycka att det är ok att misshandla vem som helst, hur som helst. Och än en gång: De allra flesta prostituerade blir inte det frivilligt. Det tror jag att folk här också vet, även om det är bekvämt att blunda. | |
| LisaLong | 2010-05-11 08:33 | |
![]() | Ja varför inte? Det är ju ändå världens äldsta yrke:) En kontrollerad bordell, men husrum och kontunerliga läkarbesök. Nån skrev att hon/han inte ville se sin dotter som prostituerad, men om personen nu är det är det väl bättre att hon har ett boende och läkare och det sköts mer snyggt? Sen att ta in det där med droger är lite fel tycker jag, det finns droger överallt i samhället, inte enbart bland prostituerade | |
| LisaLong | 2010-05-11 08:34 | |
![]() | Midna79 vem exakt anser du skadas av prostitution? | |
| LisaLong | 2010-05-11 08:36 | |
![]() | Mindra 79 glömde skriva en sak i förra inlägget:) Jag tycker inte människohandel är rätt ord. Det finns prostituerade som tycker om "sitt yrke" sen är det väl upp till var och en vad man gör med sin kropp:) | |
| dannyzyko | 2010-05-11 08:58 | |
![]() | Svårt att hoppa in så sent i en diskussion, så om jag tar upp saker som någon redan sagt får ni ha överseende. Oumie. Var kom BDSM in i det hela? Är det nåt du också vill förbjuda för att det är en minoritet i samhället som tycker om att slå och bli slagna och dominerade under sex? För övrigt tycker jag (som är för en legalisering av prostitution) inte att du ska få köpa sex av vem som helst, hur som helst, lika lite som en BDSM-afficianado får misshandla, slå eller dominera vem han/hon vill. Jag ser inte det självklara i antagandet: du är för att prostitution bör legaliseras under statliga former för att undvika att ge monopol på prostitutionen till personer enbart drivna av att tjäna pengar, helt utan tankar på hur deras "anställda" mår och behandlas, därför måste du samtidigt tycka att det är helt okej att man ska få misshandla vem som helst när som helst, hur som helst! Hur i hela friden hänger det ens det minsta ihop? Jag tror för övrigt det finns mängder av yrken, vilkas tjänster jag nyttjar dagligen, där personerna har hamnat där mer eller mindre ofrivilligt. Det som gör att det sticker i ögonen hos många när tjänsten som nyttjas är just sex som köps och säljs, är för att de själva har en bild av sex som någonting speciellt, något vackert endast till för två personer för att visa sin kärlek. Det är ett helt okej synsätt att ha, men det är väldigt trångsynt att inte låta folk med en annan syn på det hela nyttja sin sexualitet så som dessa vill. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 09:03 | |
![]() | "Bland annat fick en folkpartistisk kommunpolitiker betala endast 1 500 kronor i dagsböter, trots en årsinkomst på runt 700.000 kronor. Han hade betalat exakt samma summa, 1 500 kronor, för ett gangbang med en sjuttonårig flicka. Flera äldre män hade vaginalt, analt och oralt sex med flickan på en madrass i kommunpolitikerns bostad. En av de andra männen var mycket våldsam mot flickan utan att någon ingrep." Det är detta vi pratar om. Öppna ögonen. Vad lever ni i för falsk värld där horor är lyckliga tjänsteutövande som i vilken bransch som helst? Vakna! | |
| dannyzyko | 2010-05-11 09:06 | |
![]() | Tvålis Det är fint att du visar hur illa det kan gå utan någon som kontrollerar prositutionen. Situationen du tar upp där är något som aldrig någonsin skulle kunna uppstå på en statligt styrd bordell. Bland annat för att flickan i exemplet var 17 år. | |