Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2010-05-20 23:06 | |
![]() | Det vet man när man är helt naturlig med någon. Man ska ha roligt tillsammans. Kunna prata om allt. Veta att man ställer upp på varandra i alla lägen. Man känner att den är ens allt inlusive barnet/barnen. Den pirriga känslan försvinner med tiden. Söker man efter den eviga känslan så finner man aldrig sin stora kärlek. Man måste förstå att kärlek är djupare än så :) | |
| pion ekrot | 2010-05-21 07:39 | |
![]() | niala: Nej, det är inte nödvändigtvis "fint". Kan lika gärna vara jäkligt geggigt och vårdslöst. Ta sånt med bästisen eller med psykologen istället! | |
| niala22 | 2010-05-21 08:04 | |
![]() | jag gillar inte folk som inte vill ta emot mina tankar. då känner jag mig avvisad. | |
| niala22 | 2010-05-21 08:06 | |
![]() | den yttersta komplimangen är att kunna prata om allt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-21 08:19 | |
![]() | he he.... Hade jag pratat om allt hade jag inte haft en fungerande relation med någon alls. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-21 08:33 | |
![]() | Jag läser några ord en vän skrev och jag sparat det handlar om vänskap som på nått vis är kärlek , och så är det att finna sin tvillingsjäl är en så djup kärlek som inte går att förklara , Jag är ändå gift sedan 23 år och älskar min min men detta är nått annat nått djupare och det är med denna vän som jag kan prata om allt , inte med min man , och som tvålis skrev tror inte att man alltid ska prata om allt med den man lever med, jag har haft tuffa perioder pga "sjukdomar" detta lever ju även maken med och oron kring det,, Med min vän har jag kunnat sätta ord på den oron och fått kloka svar Bitte som älskar livet och kärlen | |
| Lillstölla | 2010-05-21 12:13 | |
![]() | Det brukar kännas i magen och bröstet om man älskar någon. | |
| bj-olle | 2010-05-21 12:32 | |
![]() | min brorsa heter kalle och det har aldrig varit oklart vad han vill om man erbjuder honom glass. | |
| No 5 | 2010-05-23 22:17 | |
![]() | Men snälla apbur - det handlade väl ändå inte om om någon annan anser att man älskar någon, utan vad man själv känner. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-23 22:42 | |
![]() | Att älska är för mig en helt oegoistisk känsla, det handlar inte om att jag vill ha personen i fråga i mitt liv utan det handlar om vad jag önskar för honom i hans liv. Nu är jag av en ren händelse det absolut bästa som överhuvudtaget skulle kunna hända den jag älskar, varför jag lever med honom, skulle detta förändras så skulle jag lämna honom, förstår? | |
| malman | 2011-05-24 21:06 | |
![]() | nu vet jag hur det känns att älska ett barn, men det är en stor skillnad på att älska ett barn och att älska sin kille/tjej, jag kan inte förklara hur, men det kanske ni kan, om ni förstår hur jag menar??+ eller så är jag bara konstig | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:13 | |
![]() | jag vet man vill vara med den personen trots även om det är konstigt man kan inte förklara man vill bara vara med den och man vet inte varför vad ska man göra? det är som en magnet | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:13 | |
![]() | haha blattesvenska | |
| malman | 2011-05-24 21:43 | |
![]() | eller är det helt enkelt så att man inte älskar sin sambo om man känner så | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:45 | |
![]() | Hur menar du malman? Om man känner hur? Att det är skillnad mellan att älska ett barn och att älska en man? Klart det är skillnad. Det ena är villkorslöst och baserat på moderskärlek, det andra är en känsla baserad på den andra personen och vilken kemi ni har. | |
| malman | 2011-05-24 21:50 | |
![]() | jag förstår dig ladysol. men jag är ändå lite nyfiken på hur man vet att man älskar varandra. det är så svårt att definiera | |
| AndoKongo | 2011-05-24 21:51 | |
![]() | Ställde frågan till morfar som varit gift i 50år och fick då svaret: 1.Har kvinnan du träffar ett fint hus och mycket pengar så älskar man henne 2.Om kvinnan varken har hus eller pengar så erbjuder man henne det för då kommer hon att älska dig. :) Nöjde mig med svaret | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:53 | |
![]() | Det är svårt att definiera eftersom det är olika för alla. Eftersom det handlar om känslor är det väldigt subjektivt. Min känsla kommer aldrig kunna bli din känsla och vice versa. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:53 | |
![]() | Det vet man inte. De som säger att de "vet" menar egentligen att de bestämt sig för att älska. Det är ett aktivt val de gör baserat på (något så godtyckligt som) känsla. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-05-24 21:58 | |
![]() | "Jag älskar dig" (ord jag själv precis har lärt mig säga) betyder egentligen "Jag vill älska dig". Och det är fint nog. | |