Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:04 | |
![]() | Avundsjuka och svartsjuka klingar alltid negativt tycker jag. Att framhäva sina otroliga sidor anser jag alltid vara en parodi, sådant jag skrattar åt och finner mycket komiskt. | |
bove | 2010-06-08 13:06 | |
![]() | Absolut, avundsjuka och svartsjuka för inget positivt med sig, men det är ju en självklarhet. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:09 | |
![]() | Vad är i så fall orsaken till att störa sig på människor som vill puscha för sig själva? Varför sticker det i ögonen om det vare sig rör sig om avund, svartsjuka eller komik? Är det irritation över att de självgoda orden tar upp plats? Det finns mycket plats kvar. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:10 | |
![]() | klubber- absolut. så länge du inte ligger med mig och gör ett dåligt jobb. då jävlar! | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:11 | |
![]() | Hahaha | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:13 | |
![]() | :) | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:14 | |
![]() | Aaahahaha! :P <3 | |
mjangsan | 2010-06-08 13:15 | |
![]() | Det beror nog på hur man mår, tror jag. Mår man dåligt så har man lättare för att hata - trots att man inte känner människan egentligen. Själv har jag lätt för att hata och nej, jag tycker inte att det är en trevlig känsla. Men det är väl någonting man får jobba bort. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:15 | |
![]() | Jag vågar ligga med Ramsey, jag är förbannat bra i sängen (på tal om jante) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:16 | |
![]() | Jag är rädd för mjangsan. | |
Gautama | 2010-06-08 13:22 | |
![]() | Jag vet inte riktigt vad en del menar med att framhäva sig själv? Om man säger att man är lycklig med sin pojkvän, sina vänner, eller att man fått jobb, eller fått ett bra resultat på ett prov. Är det att framhäva sig själv? Får man inte vara lycklig och säga det? Är det bättre att vara gnällig och säga att man är olycklig, det går dåligt i skolan, jag har inga vänner osv? Är det bättre att vara bitter än att vara lycklig för det lilla man har? Är det präktighet att vara nöjd? | |
bove | 2010-06-08 13:24 | |
![]() | "Vad är i så fall orsaken till att störa sig på människor som vill puscha för sig själva? Varför sticker det i ögonen om det vare sig rör sig om avund, svartsjuka eller komik?" Att det i mina ögon är en ganska osympatisk egenskap som tyder på egocentricitet. Kan man låta bli att störa sig på det är det väl jättebra. Skulle det vara avund är det väl bara att börja agera på samma sätt själv? | |
bove | 2010-06-08 13:27 | |
![]() | Gautama: Om det är mig du syftar på så menade jag inte att uttrycka lycka utan mer att överdrivet framhålla sin egna personliga positiva egenskaper. | |
Gautama | 2010-06-08 13:29 | |
![]() | Jag syftade verkligen inte på dej bove. :-) | |
bove | 2010-06-08 13:34 | |
![]() | Ok! | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:37 | |
![]() | Bove jag håller med dig. Det sticker i ögonen på mig för att det helt enkelt är lite tjatigt. Jag tycker det är urgott med människor som är nöjda med sig själv och har vett nog att uppskatta att man har ett bra liv. Mer sånt! Att gå därifrån till att basunera ut hur bra man är på vissa saker är så där. Jag blir tokig på mig själv när jag hamnar i hävdelse situationer och måste bara förklara att jag minsann.... Då blir jag urtrist. Jag förstår inte delar av det onyanserade förakt som skiner igenom på sina ställen för människor som är nöjda däremot. Den ger minst sagt en bild av en ostabil betraktares ögon. Men för att återknyta till tråden så tror jag knappast att det är hat. Trams möjligtvis, men hat är nog mer genuint på nåt sätt. | |
DieHard - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:43 | |
![]() | Jag tror att jag lätt skulle kunna ta fram åtminstone 20 inpass här där folk säger, däribland jag, att man inte hatar personen utan //..handlingarna..// som en person håller på med. Att trigga igång bråk med folk enbart för att sedan få igång dom att käfta tillbaka så att de blir avstängda är fan i mig lägre än lågt och såna handlingar fördömer jag utan vidare. Att sedan beskylla folk (läs: mig) för att "vara feg och ha nytt nick" osv är så in i helvete korkat att Bimbo-stämpeln är skrämmande nära faktiskt. Jag är relativt ny här på siten och har inget annat namn och så är det. Det gnälldes om ramsays inlägg att "det är ren och skär elakhet" och vad finner man för nöje i att såra andra på det sättet?". Jo pyttsan, jag respekterar tusen gånger mer en person som ärligt erkänner att så här är jag, framför en som sätter upp ett falskt sken av Jungruelig ömhet och vänlighet! | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 13:50 | |
![]() | Bove:Jaha, det handlar alltså bara om en slags uppläxande beteende när man reagerar. Man stör sig på att någon är osympatisk. Jag trivs förbannat bra i mitt eget sällskap, anser att jag har mycket bra åsikter, tycker mig vara en god dotter, hundägare, fru och människa. Vidare så har jag ett utseende som tilltalar mig själv och jag ser förbannat bra ut naken. En jävligt bra tjej helt enkelt, hade jag inte varit nöjd med mig själv så hade jag strävat efter att bli det, i alla avseenden. Sen kan jag naturligtvis välja att poängtera vissa saker, enbart i egenskap av att sticka människor i ögonen. Det finner jag mycket roligt. Är jag då en osympatisk människa? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:00 | |
![]() | Som någon klok person sa tidigare. Man måste älska sig själv för att kunna älska andra och låta sig själv bli älskad. Mycket klok line. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:04 | |
![]() | Guat: DU blev väl inte avundsjuk nu bara för att jag är utrotningshotad? Det är ett tungt ansvar att bära rasen vidare ska du veta, haha | |