Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
wildman | 2010-07-20 11:25 | |
![]() | Tvålis sa: "Det är inte fel med snusk. Men kom inte dragandes med det i fel forum. Och på samma sätt, ge fan i att förmana i snuskiga forum." Håller med. Dilemmat är väl när vi befinner oss i gränslandet. Mend et här är en fråga som vi aldrig kommer vara överrens i. Vad man anser vara "över linjen" beror i hög grad på vad vi har med oss hemifrån tror jag. Jag kommer från en sexualliberal familj, men jag märker att det jag tycker är självklart och inte särskilt konstigt kan få en del vänner som är uppväxta i mer slutna familjer att titta på en som om man vore helt perversifierad. Sen finns det dom som ligger bortom mig på skalan också, och dom hänger jag inte med. Jag vill nog påstå att här blottas våra djupare inlärda fördomar tydligt. Finns nog bara två ämnen där det blir så tydligt. Sex och barnuppfostran.... | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-07-20 11:33 | |
![]() | Sant att det är gränslandet som kan vara en utmaning Wildman... Men jag tror att dom flesta av oss vet var gränsen går oavsett vilken sida utav den vi väljer att positionera oss på. Annars hade ju aldrig uttryck som "att bita sig i tungan" finnas. Vi vet. Nästan alla. Sen ibland så blir det som den där knappen där det står "rör ej". Helt oemotståndligt. Vi måste provocera ibland. | |
wildman | 2010-07-20 12:05 | |
![]() | Till viss del har du rätt, men ändå inte tvålis. Därför att det är just det som är grejen. Du "vet", men det du vet delas inte av andra. Nu pratar vi självklart om när vi är nära gränsen. Många fall är ju ganska uppenbara. Men det är ju bara att titta här i forumet, vissa tycker inte att en del saker är konstiga medans andra ser det som "tramsigt" etc. Nu brukar ju moralivrarna ta sig tolkningsföreträde i dessa fall, men faktum kvartsår. Folk är inte överrens. Vadå? Provocera? Det skulle ALDRIG fall mig in ;-) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 13:55 | |
![]() | nettan, du blandar ihop saker och ting. Vad har sexuellt experimenterande och snuskiga sms till en partner att göra med diskussionen? Vi diskuterar att ha en grov sexjargong som främlingar kan ta del av. Folk gör vad fan de vill med varandra i en relation, men i ett allmänt forum får människor anpassa sitt språk till de regler som finns. Åskådare skall kunna välja - eller välja bort snarare - att ta del av andras gränslöshet. | |
Tanten M - Ej medlem längre | 2010-07-20 14:10 | |
![]() | Fnuttus skrev: Problematiken kvartstår dock. Många äldre tar inte till sig de ungas åsikter för att dem har ett ordförråd som inte passar deras öron, trots att åsikten ändå har ett lika stort värde som alla andras. Att acceptera lite mer "snuskiga" ord eller annorlunda ordval kanske kunde råda bot på problemet och gett yngre den uppmärksamhet som alla förtjänar. Kanske har samhället mer att vinna på det än vad man kanske förstår? Förstår fortfarande inte meningen med att försöka tussa ihop generationer som uppenbarligen har två olika språk. Om en 18-åring med ett språkbruk som inte passar in känner sig "utanför" så finns det ju anledning till det. Om en 18-åring finner sig hemma i det snacket som existerar o uppför sig därefter så tror jag att den blir accepterad. Om en 50-åring börjar härja med snuskord så anses nog den också som en rätt infantil person. Har alltså inget med ålder att göra i sig utan hur man framför sina tankar. Varför ska det vara de som diskuterar "snuskfritt"/vuxet som ska backa för de som inte kan formulera sig som folk? | |
Leopardhonan | 2010-07-20 14:54 | |
![]() | Pillesnopp! | |
Gautama | 2010-07-20 15:07 | |
![]() | Sylvia-"nettan, du blandar ihop saker och ting. Vad har sexuellt experimenterande och snuskiga sms till en partner att göra med diskussionen? Vi diskuterar att ha en grov sexjargong som främlingar kan ta del av. Folk gör vad fan de vill med varandra i en relation, men i ett allmänt forum får människor anpassa sitt språk till de regler som finns. Åskådare skall kunna välja - eller välja bort snarare - att ta del av andras gränslöshet." Håller med dej, jag funderade på samma sak när jag läste nettans inlägg. Känns som en del tror att vi som inte pratar snusk i varannan mening inte har ett sexliv? Och har vi det så är det missionären som gäller, hahaha. Vad man utför i sänghalmen är inte lika med hur man pratar!! Tycker också att Tanten har en poäng i sitt uttalande här ovan. "Varför ska det vara de som diskuterar "snuskfritt"/vuxet som ska backa för de som inte kan formulera sig som folk?" | |
Fnuttus | 2010-07-20 16:01 | |
![]() | Jag anser inte att vuxna ska backa och jag anser inte heller att yngre chattare ska backa. Jag anser att båda parter borde bli mer accepterande till våra olikheter som individer. Om Leopardhonan får säga "pillesnopp", får jag då säga k*k? Vem sätter dom gränserna? Som wildman så bra skriver är ju det en gräns vad som är grovt språk. Själv anser jag att k*k är för grovt men att pillesnopp är okej, men det är ju vad jag anser och är inget som är accepterande av alla och det är då problematiken börjar. En mobbing påbörjas för att stöta ut den yngre målgruppen ( finns även de äldre som gärna använder sig att samma ordförråd i chatten) för att behålla chatten rumsren enligt deras tolkning. Detta är vad vuxna gör mot de yngre som kommer behandla nästa generation lika illa förmodar jag. Alternativet är att blunda mer för de ord man ogillar så länge de ligger på gränsen och lite över för att lämna utrymme för majoritetens åsikter. | |
Tanten M - Ej medlem längre | 2010-07-20 17:41 | |
![]() | Fnuttus skrev: Jag anser inte att vuxna ska backa och jag anser inte heller att yngre chattare ska backa. Jag anser att båda parter borde bli mer accepterande till våra olikheter som individer. Lite som att önska daglig gemensam sång i "We shall overcome". Utopi. | |
Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-20 19:45 | |
![]() | Det är väl bra om det finns renodlade sexchattar. Jag där emot har ingenting för cybersex eller att se en kille runka i webcam, så därför håller jag mej borta från sånt. Det måste klargöras från början om det är en snusksajt eller inte, tycker jag. | |
nettan23 | 2010-07-20 20:21 | |
![]() | Mitt inlägg var en reflektion på Mouche inlägg För faan :) | |
nettan23 | 2010-07-20 20:22 | |
![]() | Det var alltså riktat till SP | |
Fnuttus | 2010-07-20 23:03 | |
![]() | Nu har ordet "snuskiga" ord tydligen tolkats som att min chatt är en stor sexchatt. Så är inte fallet. Det är en chatt till för alla som vill diskutera vad som faller besökare in. Men då yngre kan slänga sig lite mer med ord som är lite över gränsen för vad som är lämpligt så mer eller mindre kräver de äldre besökarna att admin kastar ut dessa från chatten. Hade det varit så att språket blev för grovt hade jag självklart gjort något åt saken. För den som vill vara riktigt grov så finns det mycket riktigt renodlade sexchattar. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:06 | |
![]() | Ok, nettan. :) | |
Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:35 | |
![]() | Fnuttus: Fast problemet blir ju att vissa tar illa vid sej av snuskprat & det kan jag verkligen förstå. Det måste finnas klara regler om vad som går för sej & inte. | |
h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-20 23:42 | |
![]() | Fnuttus, kan du rekommendera någon bra sexchatt? | |
Fnuttus | 2010-07-21 18:38 | |
![]() | Svar till h3r4kl31t0s: Tyvärr. Känner inte till några bra sexchattar. Fanns en som hette nåt med IQ eller IX eller något åt det hållet. Vet inte hur det är där numera men inget ställe jag gillade alls. Tröttnade på det det otroligt grova snacket som mestadels framfördes av män, så jag började chatta på Aftonbladets chatt när den fanns :o) | |
Fnuttus | 2010-07-23 08:58 | |
![]() | Svar till Scarpetta: Självklart tar vissa illa vid sig vid vissa snuskord. Till och med jag gör det :o) Klara regler är dock ett litet problem. Ska det finnas ett register full av förbjudna ord som en administrator ska behöva lära sig utantill eller gå igenom så fort man misstänker att ett förbjudet ord har sagt? Jag kan inte begära det av dom, dom jobbar ju gratis och jag får vara tacksam för den hjälpen jag får. Det finns även "forbidden words", ett filter där fula ord läggs in, men skriver jag in att ett visst ord inte får sägas så lär sig folk ändå kringgå ordet genom att sätta in ett mellanslag mitt i eller en punkt, så går det likförbannat att säga ord som inte tillåts. Återigen så är det även en tolkningsfråga vad som är snuskprata. Att säga att man känner sig "sugen på lite sex" är tydligen tillräckligt illa för en del medan det är så yngre gärna skriver. Ordvalen har ju förändrats de senaste 3 generationerna betydligt, det är bara det att äldre inte har accepterat att vissa ord är väldigt naturliga för yngre att ta i mun och inte alls känns grovt när pratar med dom. Det är komplicerat och det vet jag ju om, och det är därför jag hade hoppats på lite mer förståelse från äldre. Tål man inte lite sexprat kanske man ska nöja sig med att läsa Hemmets Journal och inte sitta i ett chattrum. Åtminstånde så behöver man inte mobba ut de yngre som är en stor del av min målgrupp i min chatt. (varav jag räknar mig till en av dom*s*) | |