Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade37
Mobilspel
Pågående18 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guanyin - Ej medlem längre2010-08-06 19:57
Antal inlägg: 1120

Påverkar det inte min resa på något vis så får ni väl resa i barnfria flyg bäst ni vill. Sist jag satt 11 timmar i luften så var det rätt uppfriskande med tre härliga knoppar som skuttade runt och både skrek, lattjade och flirtade :)

Takira2010-08-06 20:51
Antal inlägg: 161

Att ha valmöjligheter är alltid rätt. Förstår inte att någon kan vara kritisk till det, vad det än gäller.

dragabol2010-08-06 20:55
Antal inlägg: 382

intressant tanke .. mig kvittar det om ungar skuttar runt o skojar - kan vara ganska uppfriskande men blir jag trött så säger jag ifrån - är inte ens artig å. magsjukefria flyg vore bättre- om jag fick välja .. den doften kan man vara utan *6% fast materia ... hahaha

grönöga - Ej medlem längre2010-08-06 21:14
Antal inlägg: 5570

Savi: "Tycker ni resonerar jävligt dumt en del....antagligen barnlösa är ni med!! Ni som börjar eran semester med att supa er fulla på flygresan blir minst lika jobbiga.Gapiga & skrikia.Inför alkoholfria plan med,det skulle vara betydligt bättre än barnlösa plan!!"

Så ilsket...
Jag har barn, två egna och en bonus.
Dessutom super jag mig inte full, jag dricker väldigt sällan överhuvudtaget.

dalapower2010-08-06 21:50
Antal inlägg: 419

Har alltid hatat barnskrik,barn som kladdar på allt med skitiga fingrar,de pratar så man inte förstår,de gråter,de piper mm
Sen blev jag pappa till en dotter,nu hatar jag det inte längre,bara ogillar det och förstår varför barn gör på vissa sätt och det är faktiskt rätt underbart.

Suddenly2010-08-06 22:10
Antal inlägg: 26

Det är inte så mycket skrik jag kan tycka är jobbigt som föräldrar som inte förstår att andra kanske inte finner det roande att bli ryckt i håret av deras barn var femte minut under en flygning. Eller som när jag flög till Berlin (ja det finns barn på såna flyg också, inte bara charter) och det var en unge som satt och sparkade på min stolsrygg hela resan. Jag sa till föräldrarna men de bara flinade och sa inte till barnet.

Att det är svårare att göra något åt skrik och gråt förstår jag och visst är det en del av livet att utsättas för sånt, men jag kan inte heller se vad det är för problem med barnfria flyg. En del pratar om första klass, det finns faktiskt inte på alla flyg och till vissa orter har man inte så många bolag att välja på. Plus att det är en prisfråga, då kanske jag inte kan resa alls i stället. Att däremot lägga till en mindre (än förstaklassbiljett) summa på att åka barnfritt skulle jag kunna tänka mig om det erbjöds mig.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-06 22:28
Antal inlägg: 4429

Jag har flugit lite grann med mina töser. Kanskenär dom var spädbarn,så kan dom ha pipit. Var går gränsen för barn? En bebis och en 8 åring är rätt olika. Eller är det 2 år? Tro inte att det inte skulle drabba barnfamiljer. Om det går igenom och man accepterar detta som en legitim diskriminering. Så kommer det att påverka prisbilden. Det kommer att blir speciella barnflighter som man måste debitera lite högre för prissättningen kommer vara mindre flexibel och för att det helt enkelt finns för få val. Det skrämmer mig att man upplever barn som ett så stort hinder att man tycker att det är ok att särskilja de familjer som har barn.

Sen finns det ju resor vi MÅSTE göra. Den vuxna världen blir mer flexibel, din släkt kan finnas över hela jorden.

Jag tycker att tankegången är obehaglig och snarsynt. Vad blir nästa grej?

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-06 22:31
Antal inlägg: 4429

Såg nu att åldern är 12 år. Det är ju helt befängt. Ren diskriminering för att kunna höja prisbilden för såväl barngrupperna som för andra.

caspersmamma2010-08-06 22:42
Antal inlägg: 175

Håller med tvålis. Förmodligen är det mer pengar de vill ha inte barnfria och nöjda kunder. Och alla som klagar på barn, ni har själv varit barn allihopa. Alla barn har inte kolik och är gapiga av sig. Vissa är lugnare än andra precis som vi vuxna. Alla är individer!

le-lou2010-08-07 00:27
Antal inlägg: 17500

tror inte alls att prisbilden kommer ändras det minsta.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-08-07 02:12
Antal inlägg: 2212

Mycket bra tycker jag!

munsterfrass2010-08-07 02:20
Antal inlägg: 147

Herre min getost ... Människan måste vara galen .. alla har vi väl varit barn .. de som inte klarar barnskrik får chartra egna flyg tycker jag .. OCH bosätta sig på egna små barnfria öar och inte knulla (iaf inte oskyddat !! ) gud hjälpe om det det blev barnskrik som ett resultat !!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-08-07 02:33

Ja så skulle man kunna göra. Eller så kan ni med skrikande ungar ge fan i att flyga!
Förresten lysande lösning att tvinga på hela befolkningen gap och skrik, kanske mer saker du anser att folk SKA stå ut med. Ja jösses

munsterfrass2010-08-07 02:37

:) .. vi har ju alla gapat och skrikit i mer eller mindre "samhällen" .. och såklart alla människor , gammal som ung ska få umgås i alla sammanhang oavsett sätt att kommunisera :) ... fast dina föräldrar kanske förvarade dig i en garderob ?? :) ... kanske det är därför du är så bitter :) .. jag är uppvuxen "i hela världen" med alla sorters människor , stor som liten , kanske därför jag är mindre bitter eller inskränkt ?? ) än du :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-08-07 02:46

Du är inte mindre bitter, du bara anser dig äga rätten att bestämma vad andra människor skall stå ut med. Tycker det är en säreget osympatisk egenskap. Jag hävdar snarare att Du är både inskränkt bitter och lite puckad.

Anna-Stina2010-08-07 03:01
Antal inlägg: 7

Det är kanske bättre om de kallar det för "tysta" plan precis som det finns "tysta" platser på tåget där man inte får ha annat än vibrationer på mobiltelefonen och ska ha hålla låg volym.
Det innebär i praktiken att de som vill leka/skrika/supa/prata högt väljer ett annat stället att sitta på utan att känna sig diskriminerad och de som njuter av att resa tyst får göra det.

munsterfrass2010-08-07 03:05

Då är vi "even" då isf :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-08-07 03:08

Ja nu var det inte en helhetslösning med barnfria flyg, utan ett altenativ till dem som vill ha lugn och ro. Mycket larvigt att reagera emot!

munsterfrass2010-08-07 03:09

Om man inte kan umgås/stå ut med alla sort människor så anser jag att man är en sorts "rasist" .... ibalnd har man en pratig gammal tant bredvid sig och då får man också gilla läget , och som sagt så finns det alltid fulla skrikiga "vuxna" ?? också som man får dras med :) .. också bara att gilla läget .. så får man försöka njuta så gott det går när man kommer fram istället , flyget är ju iaf bara en transportsträcka :)

munsterfrass2010-08-07 03:10

eller ska vi kolla alkisar , barn , alzheimers pensionärer också ??

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?