Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 255

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pseudonymf2010-08-17 17:12
Antal inlägg: 8282

You go, tanten ^^

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 17:13
Antal inlägg: 11661

Haha :D

Pocaloca2010-08-17 17:14
Antal inlägg: 2156

En gång i tiden bodde jag också så...
En dag gick jag ner och stoppade in mina små barns overaller....när jag gick ner nästa gång, var min tvätt smutsig, dyblöt och låg på en maskin...
Där stod även ett ilsket par.....det var JAG som hade tagit fel på dagen!
Jag fungerar inte riktigt så...hade nog passat på att gå ner när maskinen var färdig i så fall.
...men det är jag....=)

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 17:15

Motta?! Måtta? Tanten ska nog ta sin medicin nu och sova på maten

Pandina2010-08-17 17:35
Antal inlägg: 727

Fattar inte hur folk kom in på white trash mitt i allt.

EN sak är dock säker, regler är till för att följas oavsett om det är i fattiga eller rika hyreshus.

I mitt hus är det sju våningar och det är jäkligt enerverande att ta sig nerför åtta våningar för att finna att någon tagit sig friheten att klampa in i ens tvättid. Ja, vi har hiss. Men den är jäkligt långsam.
Det är inte heller ont om tvättider, och det är inte svårt att få en tvättid, så det är fritt fram för grannarna att försöka hitta sin egen tid istället för att snylta - i mitt fall handlar det om ren snålhet för det är svårt att hitta en dag att tvätta på utan att det kolliderar med mitt jobb.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-17 17:56
Antal inlägg: 4429

Ähhh, regler är inte till för att följas. Vem har lurat i dig det?

Lagar bör följas, men vem här har inte gått mot röd gubbe eller laddat ner nåt på datorn. Det finns regler. Oftast så följer många dom, men ibland så har nöden ingen lag. Barnfamiljen kanske hade maginfluensa och behövde desperat tillgång på kläder?

Nej folk som gömmer sig bakom regler är jag skiträdd för.

sejmårr2010-08-17 18:06
Antal inlägg: 843

Men den eventuella barnfamiljen fick ju inga rena kläder! Och jag är rent japansk (?) i min vilja att hålla sams och komma överens i de lägen där man måste dela på saker och lokaler. Om ALLA gjorde absolut sitt bästa att lyda de regler som gäller, så kan man överse med nödsituationer av olika slag.
Tyvärr blir det ofta som någon beskrev här i tråden; att det bara är man själv som vränger sig för att allt ska flyta. Man låter andra gå före, man viker andras tvätt, man blir utskälld den gång man tittat fel i almanackan... Håhåjaja... :) Egen tvättmaskin är absolut lösningen! Då kan man lyda sina egna regler....eller låta bli!

La bruja2010-08-17 18:09
Antal inlägg: 505

Tycker hon gjorde helt rätt.Spelar väl ingen roll om dom hade maginfluensa eller bröllop å¨gång och glömt tvätta-man väntar tills tiden har gått så man kan ta tiden. Jag gjorde precis likadant när jag bodde i hyreshus för många år sedan. Fy fan vad jag fick tjafsa för att få tvätta på min bokade tid-varje gång- bodde i ett sk invandrartätt område. Hur många tror ni fattade eller brydde sig där? När jag fick barn köpte jag egen maskin , det var helt enkelt inte värt att bråka varenda gång. Skulle göra precis samma sak idag. Varför låta folk göra som dom vill när det är min tid. Sen kan man tycka det är småsint och löjligt-skit samma.

Gautama2010-08-17 18:19
Antal inlägg: 6854

Jag möttes av en riktigt arg tant en gång när jag enligt henne inte hade städat efter mej. Hon hade märkt det eftersom trasorna var torra!!
Jag skrattade mest, jag hade tvättat en tröja som det var bråttom med (enligt min dotter). Tror inte det blev så skitigt av det.

Bim19642010-08-17 18:47
Antal inlägg: 1854

www.argalappen.se/tv...ap par/s/5/

Tack och lov att jag har en egen maskin.

Ritter2010-08-17 18:58
Antal inlägg: 39

Pandina, du gjorde rätt. Berätta hur det gick sen!!

milly252010-08-17 19:00
Antal inlägg: 208

På förra stället jag bodde på hade min granne slängt ut mina kläder ur maskinen (fast de inte var klara och hade massa tvättmedel kvar i sig) i tvättkorgen och min tvätt tid hade just startat, när jag såg det vart jag så jävla förbannad att jag stoppade hennes program och slängde hennes dyngsura kläder lite överallt på golvet stoppade in mina igen och satt kvar i tvättstugan till hon,grannen, kom ner igen. Så mkt jag gapa o skrek o var ful i munnen och kallade henne saker jag sldrig skulle sagt annars har jag aldrig gjort förut. Hennes gensvar på min gapande var bara skratt retande!

Pandina2010-08-17 19:06

Denna snyltande hyresgäst i fråga behövde inte bara tvätta lite snabbt. Personen hade fyllt två maskiner, samt förberett en hel klädhög med minst fyra maskiner till, bredvid maskinerna.

Dock verkade den fatta vinken, när jag kom tillbaka igen sedan så hade personen tagit kläderna, både de smutsiga och de dyngsura. En annan sak jag lade märke till är att det luktade cigarettrök och det var blött över hela golvet efter vederbörandes blöta kläder.

Kan ha varit ett missförstånd, så är glad att det blev utrett. Verkar dock även ha blivit missförstånd kring att lämna en röra efter sig, samt om rökning på gemensamma platser inomhus.

Ritter2010-08-17 19:13

Bra att du satte ner foten Pandina! Verkar vara en som inte tycker att husets regler behöver följas av henne/ honom. Men det kanske blir bättre i fortsättningen kan man hoppas.

Pandina2010-08-17 19:17

=) Vi hoppas att det inte händer igen förrän i september åtminstone. Har inga fler augustisidor i min almanacka...

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-17 19:19
Antal inlägg: 4429

Ja på dom bara dom uslingarna. Såna hemska överträdelse måste beivras!

Ritter2010-08-17 19:20

mmm...tvåla till dom, eller nåt ;)

bulll2010-08-17 19:24
Antal inlägg: 365

Men hörni, det här med entimmesregeln, eller enånhalvs, som vissa skriver om, den har jag bara utgått från att den INTE gäller eftersom det inte står nåt om det i vår tvättstuga. Om jag inte kommer hem från jobbet förrän klockan 6, alternativt inte orkar masa mig ur sängen förrän klockan 1, så tycker jag att jag har rätt att tvätta ändå, närsomhelst under den tid jag har bokat. Visst, skittråkigt om tvättstugan står tom ett helt pass för att nån har glömt sin tid, men vad faen liksom..?

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 20:42

Hos mig är det 30min som gäller. Har du inte lagt i tvätten på din bokade tid efter 30min är det fritt fram för andra att ta tiden.
Sedan ska det vara 30min mellan dig och nästa person som har passet efter dig, dvs din tvätt ska vara ute ur maskinen 30min innan nästas tid börjar. Skitbra!

Regler? Det finns normer också. Jag blir nästan lika irriterad när folk står MITT på trottoaren med sina vänner och snackar. Get a room? Eller måste jag sätta upp en "Vänligen blockera ej"-skylt?
Nej såna människor som inte visar nån jävla hänsyn ska sättas på plats och inget annat. En gång ställde jag mig vid en sån där blockerande grupp och smajlade medan de pratade bara för att se hur de reagerade. De tittade på mig och då sa jag "Får man komma förbi här?" Då flyttade dem på sig förvånat. Jag vet "åh vad töntigt, väx upp, blabla".
Tycker det är människor som accepterar sånt som borde växa upp. Det om något är typiskt svenskt: Let people walk all over you! Bara för grannsämjans skull.

skogstorparn2010-08-17 20:51
Antal inlägg: 2287

tydiligen många här med mycket fritid(mao gott om tid att tvätta snart igen)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?