Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snowlion | 2010-08-24 14:56 | |
![]() | Det kommer gå bra.. =) Visst, för oss blev det kaotiskt fast allt hade gått bra hela vägen men våran guldklimp mår bara bra idag.. | |
| SkySpy_ | 2010-08-24 14:57 | |
![]() | Drömde att jag var med barn för ett tag sen så jag vet hur ni tjejer har det nu. | |
| stansjaern | 2010-08-24 16:20 | |
![]() | äh sluta upp med det där barnafödandet om ni inte kan hantera det. Typiskt brudar. | |
| Satyra | 2010-08-24 16:23 | |
![]() | lolacola - Du har barn som du fött själv? | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-24 17:04 | |
![]() | Stansjaern, jag hoppas att du skämtar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 17:53 | |
![]() | du som startade tråden ,har du klämt ut den där omtalade bebisen än?när du gjort det måste dupå en gång "trådain"och skriva när du planerar nästa unge ,du kanske blir som mej och får 11,ny är jag rätt så nyfiken av mej,förvärkar? | |
| Gautama | 2010-08-24 17:58 | |
![]() | Har du läst tråden ttiittii? I så fall borde du kunna räkna ut att hon inte fött barn än eftersom tråden startades igår kväll och hon skriver att hon har sex veckor kvar! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 18:04 | |
![]() | ok jag kollade inte datumet sorry för det,jag har bara skummat ,fel av mej kanske lite stressad ,men hur som hälst kommer det att gå bra , men darling glöm inte att skriva hur det var ,om det var som du tänkt dej är nyfiken | |
| MayBley | 2010-08-24 18:14 | |
![]() | ja, föda barn verkar otäckt.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 18:30 | |
![]() | vadå otäckt?det går som på räls när det väl har börjat, | |
| le-lou | 2010-08-24 18:41 | |
![]() | inte för alla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 19:22 | |
![]() | men hon är förlossningsrädd och vill förmodligen inte läsa om den 1000 de | |
| Hillegnu | 2010-08-24 19:30 | |
![]() | Det enda råd du ska lyssna på är att inte lyssna på andras råd. Din förlossning är din och helt olik alla andras. | |
| Gautama | 2010-08-24 19:36 | |
![]() | Jag vill inte ha fler barn men jag kan erkänna att jag med glädje skulle vilja gå igenom en graviditet och förlossning igen. Det känns lite sorgligt att jag aldrig mer ska uppleva det:-( | |
| Satyra | 2010-08-24 19:41 | |
![]() | Gautama - Graviditeter kan jag hoppa över men inför förlossningar känner jag likadant! Finns ju inget som ens kommer i närheten av att kunna mäta sig med det i upplevelseväg. | |
| Gautama | 2010-08-24 19:45 | |
![]() | Men det där mysiga i början när man känner något i magen men inte riktigt vet om det var bäbisen som rörde sig. Sen blir det tydligare och man känner den lilla krabaten under hjärtat. Det är en enorm känsla. Men jag håller med dej Satyra att gå igenom en förlossning är det största man kan uppleva enligt mej. Man känner sig verkligen som en urmoder. I like it:-) | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-24 19:52 | |
![]() | "det går som på räls när det väl har börjat" ?? Får mig att tänka på en scen ur Monty pyton, där morsan står i köket och "pluppar ut" en unge utan att knappt röra sig, utan att ge ett ljud ifrån sig eller ens sluta röra i grytan på spisen... :) | |
| Stenknäck | 2010-08-24 20:17 | |
![]() | Många unga mammor nuförtiden vill inte amma. De tycker det är äckligt och så säger de att de inte kan amma och så börjar de med flaska. De som inte kan amma är ytterst få och om du ammar så får du en rent enorm kontakt med ditt lilla barn. Jämför med att göra det enkelt för sig och ge en flaska som den lille i många fall (har jag sett) har uppallad med hjälp av kuddar etc som stöd och så ligger de själv med sin lilla flaska. Sen är det faktiskt inte nån amningshysteri för amning är det naturligaste som finns. Det verkar faktiskt numera som om folk ska behöva be om ursäkt för att de ammar och inte de som låter bli. Man ska ta sån förbaskad hänsyn till de som inte ammar så att de inte ska få dåligt samvete för att de inte ammar. Framhåll istället ordentligt fördelarna med att amma och fördelarna då för barnet som ju ska stå i fokus. Avsätt ett halvår av ditt liv och ge ditt barn det bästa det kan få och kom inte och säg att flaskmat är lika bra för det innehåller inte de ämnen som skyddar ditt barn från allergier och sånt och dessutom så blir inte barn som ammas så tjocka som de som får flaska heller. Dessutom inte att förglömma så tappar Mamman fortare i vikt och livmodern dras ihop snabbare så fördelarna överväger naturligtvis. De som inte kan amma är yttest få som jag sa och då är ju såklart mjölkersättning oersättlig. Får du ont i bröstvårtorna i början så hyr/skaffa en bröstpump och du kommer att märka att du har nytta av den på många sätt bl a så när du börjar pumpa så får du mer mjölk och så får dina egna bröstvårtor inte så mycket påfrestning. T ex byt ut målet på natten mot mjölk du pumpat ut på dagen och låt din man/sambo gå upp och ge den mjölken på flaska. Lovar dig det fungerar jättebra och så får pappan en chans att vara delaktig också. | |
| Tess 08 | 2010-08-24 22:51 | |
![]() | Så att ge ersättning på flaska är fy fy för då kan man palla upp flaskan med kuddar och låta ungen ligga själv och äta, men om man pumpar ur kan pappan vara delaktig?? Dubbelmoral? | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 09:29 | |
![]() | Stenknäck, såna som resonerar som du får mig att kräkas. Jag valde bort amningen. Inte för att jag inte kunde amma, för jag hade förmodligen mjölk så det räckte till ett helt kompani men jag ville inte, jag villa ha min kropp för mig själv och vet du vad? Min nu 7 månaders dotter är världens lyckligaste, kramigaste, gosigaste och allting, man behöver inte amma för att "bonda". Det räcker med att föda ett barn för att ha enorm kontakt och med bebisen känner igen pappans röst och mammans närhet bara genom att ha varit i magen och hört och känt. DESSUTOM så är maten idag (ersättningen) så bra att den skyddar in på procenten lika bra, så sluta lev på stenåldern och kom med i matchen är du snäll. | |