Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SUPERDONNAN1 | 2010-08-29 04:23 | |
![]() | skrev du verkligen i rätt tråd nu Masku? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-29 04:25 | |
![]() | Jag skulle hellre säga att en Mac var en Mac, numer är en Mac lika befläckad som en en Amstaff, inget fel på själva produkten men oj vad har hänt med användaren? | |
| Jobbar | 2010-08-29 10:28 | |
![]() | Någon frågade vad jämställdhet är. Det är när man blir bedömd som en individ vid t.ex. tillsättande av tjänster och inte beroende av vilket kön man tillhör (eller religiös åskådning, ursprung etc.) | |
| SkySpy_ | 2010-08-29 11:11 | |
![]() | God morgon kvinnor och män. God morgon gott folk. Superdonnan: Vad är det för ointressant med manligt och kvinnligt? Tycker du då att män är ointressanta? Maskulinist: Jag tycker att det är väldigt intressant om det nu är så att våra beteenden närmar sig varandra. Tidsperioden är väl snarare ointressant i det fallet. Jobbar: Kan inte hålla med dig om det hur mkt jag än försöker. Ibland passar en tjej bättre på ett ställe och tvärtom, bara min åsikt. Men alla är lika mkt värda | |
| Stenknäck | 2010-08-29 11:14 | |
![]() | Jag har tänkt på en sak och ta och titta på gamla män och gamla kvinnor dvs riktigt gamla - de ser nästan likadana ut.....hahah gammal gubbe kan lika gärna vara en gamma gumma??? Så är det och det är faktiskt så det är riktigt gulligt ibland men lite tragiskt faktiskt. Jag vill ha en man som är så pass stark att han utan vidare lika gärna kan se vad som praktiskt behövs för våra barn likaväl som jag och som aktivt tar del i både matlagning, städning och barnuppfostran och lika gärna stannar hemma för sjukt barn och det ska inte vara nåt tjafs om det. Världens enklaste. Tyvärr är det så att de flesta kvinnor omhuldar sina söner så de är helt handikappade när de växer upp och beroende av oss kvinnor. Kan inte tvätta och inte laga mat och ska vila sig jämnt och ständigt. Nej tyvärr är det nog så att mannen är väldigt vek och svag och kvinnan är den starkare och så lär det förbli. Vi kvinnor märker alltmer att manen är en belastning i många sammanhang. Sen är det ju alltid trevligt om man hittar en vettig karl men tyvärr så är det ont om dem. | |
| SkySpy_ | 2010-08-29 11:24 | |
![]() | Stenknäck: När jag bodde hemma så tvättade jag aldrig. Diskade så gott som aldrig heller. Laga mat gjorde jag en del. Det var bara så det var i min familj. Min mor gjorde allt som hade med hemmet att göra. När jag sen flyttade till eget och skulle tvätta så läste jag bruksanvisningen och tvättade sen bara. Inga problem. Men vad jag kan ångra nu är att jag inte hjälpte till hemma mera, men såg det inte så på den tiden. Nu för tiden så gör ju mannen mkt mera i hemmet än för bara 50 år sedan. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-08-29 12:01 | |
![]() | jag håller med skyspy om att det är olikheterna mellan män och kvinnor som är intressanta. jag känner inte alls något behov av att visa att jag klarar av traditionellt manligt göra, bara för sakens skull. är till exempel inte teknisk eller speciellt fysiskt stark och det trivs jag med. känner mig liksom inte sämre för det. kvinnor och män är olika och det är ju en självklarhet, som jag absolut inte tycker man ska försöka ändra på. bättre är det väl att komplettera och lyfta fram varandra. tack, hej. | |
| mishizaki | 2010-08-29 12:26 | |
![]() | men om en kvinna tycker om att göra tekniska saker och någon säger: Det där ska du inte göra, för du är en kvinna? | |
| Maskulinist | 2010-08-29 12:41 | |
![]() | SkySpy: Vad jag menar är att våra beteenden närmar sig varandra på ytan (vi får mer liknande hobbies, jobbar med samma saker och så vidare), medan vi på insidan är lika väsensskilda som någonsin. Om du fortfarande är oroad över att den där likformigheten kommer att gå för långt kan jag trösta dig med att den kommer backlasha snart och det kommer att bli på modet med mer traditionella könsroller igen. Minns var du hörde det först! Ektis: Guldstjärna! | |
| mishizaki | 2010-08-29 12:45 | |
![]() | ja att släppa ifrån sig makten kan va scary | |
| SkySpy_ | 2010-08-29 12:56 | |
![]() | Ektis: Bra skrivet, håller med dig. Inse varandras olikheter och uppskatta det, dra fördel av det. Håller med dig Maskulinist. Oroad är väl ett starkt ord, men tycker det är intressant. Tror också att det kommer backlasha snart. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-29 13:14 | |
![]() | SkySpy_, kommer du över och snickrar lite här? Jag vill inte förstöra mina nylackade naglar... | |
| SkySpy_ | 2010-08-29 13:40 | |
![]() | Take Aim, självklart gör jag det. Vad är det du vill ha snickrat? | |
| gnill | 2010-08-29 14:41 | |
![]() | Kan man inte snarare se manligt och kvinnligt som en skala (tänk den sk normalfördelningskurvan cbjorkegren.files.wo...mp ;h=222)? Då kan man säga att det finns en "medelmanlinghet" och en "medelkvinnlighet" (som imho utgörs av såväl biologi som kulturella traditioner och värderingar). Man kan tänka sig att ca 60% av befolkningen är "medelmanliga" res "medelkvinnliga", sedan faller antalet ju mer "manlig" resp "kvinnlig" man är och antalet individer minskar också andra änden dvs där man är mindre "manlig" resp "kvinnlig" (vilket inte alls betyder att man är mindre man eller mindre kvinna, nota bene). Om man tänker så här så inser man att kanske 40% av befolkningen är antingen mer eller mindre "manliga"/"kvinnliga" än "genomsnittsvarianten" och 40% av alla män och kvinnor är väldigt många människor! Och om så många människor inte passar "in" i den gängse föreställningen/normen för manligt/kvinnligt så blir alla påståenden om vad manligt och kvinnligt är rätt så grova generaliseringar. | |
| Pocaloca | 2010-08-29 15:03 | |
![]() | alltså, jag är verkligen FÖR att skilja på män och kvinnor...men visst sjutton kan en riktig karl vara en superduktig designer t.ex.....medan jag är bra på att....tja...renovera gamla fönster...=)) Ändå har vi för hundra gubbar skillnad på våra kroppar....det finns saker en man gör, som en kvinnas kropp inte är byggd för.... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-29 16:27 | |
![]() | jag transar lite medvetet i mitt kön och är överdrivet feminin på de flesta plan. tror jag skulle vara ultra-manlig om född som man faktiskt. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-08-29 16:32 | |
![]() | ramsay, samma här: ) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-29 17:26 | |
![]() | Nu förstår jag varför männen inte gillar Ernst | |
| Satyra | 2010-08-29 17:56 | |
![]() | Kom att tänka på något lite märkligt som hände när min son var runt fem år gammal. Hans far var på turné (musiker) just då så jag var ensam hemma med barnen då altanhandtaget plötsligt ramlade loss. Hämta skruvmejseln och stod där och skruvade i godan ro, sonen stod bredvid och plötsligt säger han: - "Mamma, det där är väl inget jobb för en kvinna" ... :-o Blev helt paff och anklagade såklart barnafadern för att ha hjärntvättat vår son i så unga år, men han svor i sten på att han aldrig sagt något dylikt. Han ÄR ingen färdig-inrutad-machoman heller, barnafadern, så jag trodde honom. Det märkliga är att jag än idag inte begriper var ungen fick sin åsikt ifrån och själv minns han inte heller. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-29 19:23 | |
![]() | Men det är här jag får lite panik. En kvinna som inte kan använda skruvmejsel utan att vara inne och tassa på männens revir? Det jag vill understryka är att jag kan arbeta med en slagborr och fortfarande vara a whole lot a woman. Min man är usel på att koppla ihop alla grejer i hemmen. Han ringde upp mig när jag var på en typiskt manlig tjänsteresa och jag telefon guidade honom i hur han skulle a, koppla den nya tv:n b, installera den rent tekniskt för att i alla fall kunna se på tv tills jag kom hem. Men lik förbannat så är det alltid honom män och kvinnor vänder sig till i alla diskussioner som rör TV eller någon form av AV teknik som han i ärlighetens namn inte har en suck om. Det är detta jag talar om. Jag är väldigt kvinnlig inom de fält som har med barnafödande (och produktionen som ofta föreligger för dito) och har en väldigt väldigt tydlig sexualitet (för är det inte ofta den vi pratar om?). Men jag är duktig på många "maskulina" grejer. Jag tycker det ryms för lite inom könsrollerna och att genusdiskussionen begränsar mer än lyfter fram egenskaper. Om vi bara pratar om sexualitet så möjligtvis då. Men jag har ändå en känsla av att många killar har gått igång på just det där otraditionellt självständiga maskulina i min personlighet. Har jag dessutom på mig kostym så är det änu tydligare. Genus är en mycket mycket liten del tror jag. Men jag tror att just där den finns, så är den grundläggande och nödvändig. Nämligen inom fortplantning och dess fröjder. | |