Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-08-30 09:03 | |
![]() | Men jag är ju håröm! Och jag tror heller inte nån vuxen flicka vill bli dragen i håret :O | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-30 09:05 | |
![]() | om man är extra snäll mot dom som är elaka ,och är kärleksfulla mot de dumma så blir dom oftast snälla | |
| bobo flux | 2010-08-30 09:09 | |
![]() | Nu glömde jag ju skriva det jag skulle skriva under mitt förra inlägg. Jag skulle kunna tänka mig att välja ut ett sällskap om 50 personer som jag omfattar i min hippiedoftande kärlek. De får bo gratis i min källare :) | |
| Lill-IT | 2010-08-30 09:11 | |
![]() | Liten flux:) Jag försöker alltid att möta folk med kärlek, inte lätt alla gånger men oftast så.. Tänker mig att godhet och kärlek sprider sig som ringar på vattnet.. | |
| bobo flux | 2010-08-30 09:15 | |
![]() | ttiittii, Bamse är mig veterligen det enda dokumenterade fallet av den praktiken i modern tid, med resultatet att Vargen kastas upp i en grantopp. Bamseklubben kommer i framtiden omfatta såväl barn som jägare på semester ;) Kärlek åt alla! | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-30 09:17 | |
![]() | Med tanke på hur vissa betett sig i olika trådar här i forumet så finner jag det mycket intressant att dom är såna som älskar alla och är snäll mot alla..Haha. Humor. | |
| Pocaloca | 2010-08-30 09:46 | |
![]() | Jag bestämde mig för många år sedan, att min uppgift i livet är att sprida kärlek =) En del tar in detta och då får man nya vänner för livet..... ...och en del kan inte ta emot det på rätt sätt....men jag ger inte upp! | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-30 13:44 | |
![]() | Men jösses, ska du bemöta alla utifrån hur du vill att världen ska vara? Börja med att LYSSNA och SE, då får vi en bättre värld! Kärlekstrams är i all ära, men det är väl ändå inte det människor alltid frågar efter? Man kanske vill ha en människas ärliga åsikt, som kan rymma både ilska, irritation et cetera. En barnslig idé som inte ens Jesus gick i land med. | |
| slånbär | 2010-08-30 13:55 | |
![]() | Sweetlime-du har en poäng där. Nilli-håller med. Riktigt komiskt faktiskt när det gäller vissa. Själv har jag väldigt svårt för människor som är sådär fruktansvärt glada och gulliga hela jävla tiden. Jag gillar människor med lite riv i som kan vara sarkastiska och roliga. Snälla människor är sällan roliga. Jag älskar elak standup och serier som " alla älskar Raymond" där folk är elaka och ärliga men ändå nånstans i grunden gillar varandra. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-08-30 14:12 | |
![]() | Hoppas Grundsnyggs inställning har ändrats efter helgen o att allt var ett tillfälligt nyck, annars blir jag ytterst besviken. ;) Men just idag älskar jag nyfmen o ett borttaget inlägg, som jag hann få tillgång till. Livet på Beta blev snabbt mkt enklare att hantera. | |
| bobo flux | 2010-08-30 14:34 | |
![]() | sweetlime, kan man inte möta en människas ärliga åsikt (irriterad, ledsen, glad, exalterad, jovialisk etc) med kärlek då? Grundsnygg, får jag bli förste apostel i den nya kärleksvågen? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-30 14:42 | |
![]() | jag vill järna bli nummer 2 | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-30 14:59 | |
![]() | Ja, någon som säger "ja den sista idioten är inte född och det kommer nya hela tiden" tycker jag verkar vääldigt kärleksfull. En person som säger så tycker nog att man ska älska alla...Eller? | |
| Pocaloca | 2010-08-30 15:03 | |
![]() | jag har en obotlig tro på det goda i alla fall, jag. | |
| les fleurs | 2010-08-30 16:16 | |
![]() | men slånbär, kärlek utesluter inte ärlighet o ärliga känslor. tvärtom, om du älskar så vill du det bästa för dina medmänniskor och det inefattar ju ilska när du ser att något inte går rätt till i någon du älskars liv. precis som man tillrättavisar sina barn i kärlek. | |
| les fleurs | 2010-08-30 16:20 | |
![]() | men det är inte okontrollerad o självisk ilska som inte är kunstruktiv o kärlek innefattar också att man aldrig försöker såra eller fördömma någon utan snarare visa på bättre alternativ. | |
| slånbär | 2010-08-30 16:28 | |
![]() | Les fleurs-jag skulle verkligen inte vilja älska alla, jag har absolut ingen önskan att ens försöka. Jag gillar ofta inte ens folk och är väldigt nöjd med det. Jag har inget behov av en massa gullegull och kramar och sånt. Det är för mig falskspel och bara löjligt när folk på jobbet ska krama varandra varenda jävla morgon. Sånt håller jag enbart till dom allra allra närmaste och det är tack o lov inte många. Det värsta jag vet när folk ska kramas-hua!!! | |
| les fleurs | 2010-08-30 16:42 | |
![]() | men jag tror du har fel bild om vad kärlek är. vem somhelst kan ju kramas o "gullegulla" helt falskt, men kärlek är något annat. Ledsen att du inte tycker om folk, tror dock att det inte är helt sant. men antar att du har dina skäl | |
| slånbär | 2010-08-30 17:23 | |
![]() | Les Fleurs-tro vad du vill men jag gillar verkligen inte folk. Jag har inga tjejkompisar som jag umgås med och har heller aldrig haft det åtminstone inte sedan tonåren men inte ens då brydde jag mig särskilt mycket. Jag har en riktig kompis som jag känt hela livet men vi bor långtifrån varandra så vi träffas högst en gång per år och pratar kanske någon enstaka gång. Det behövs liksom inte. Fattar inte behållningen av att ha "tjejkvällar" och sånt trams som dom allra flesta i omgivningen håller på med. Jag har min familj och behöver inga andra. Och vad beträffar äkta kärlek som du pratar om så är det väl verkligen inte det som TS pratar om i såfall. Man kan liksom inte älska alla människor förbehållslöst som man gör med tex sina barn. det är helt enkelt inte rimligt. Som någon skrev tidigare-inte ens Jesus lyckades med det. | |
| Savi | 2010-08-30 19:05 | |
![]() | OJ! Tänk om man kunde det...jag kommer aldrig kunna möta alla med kärlek. | |