Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2010-09-12 11:20 | |
![]() | Var sjukskriven i somras... Det blev nog en vecka ungefär (försökte jobba en dag i mitten, men det sket sig totalt). Innan dess vet jag inte när jag var sjukskriven sist. Jag har iofs pluggat och så... De gånger jag varit borta i övrigt har varit vid sjukhusbesök med dotter vilka inte KAN fejkas :) Har jobbat inom vården i flera år och varje vinter bryter vinterkräksjukan ut och går runt bland personal och patienter... Har hittills inte smittats trots att jag jobbar mitt uppi det :) | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-09-12 11:27 | |
![]() | Nej varför skulle man sjukskriva sig utan en anledning. Jag var långtidssjukskriven när jag miste min son, det tog tid att resa sig igen... | |
| varta | 2010-09-12 11:40 | |
![]() | På sista ändan kan man gå från kategorin långtidsfrisk (i mitt fall inte sjukskriven en dag på 22 år) till långtidsjuk över "en natt"...;) Det är lätt att glömma bort att det kan drabba alla. Men att gå från "samhällsbärare" till "parasit".. det är en resa det;) Lovar att skillnaden är enorm!!!! | |
| Peddape | 2010-09-12 11:46 | |
![]() | Det så typiskt att folk blir sura på en sådan här tråd, fånigt! Jag tycker frågan är relevant. Personligen så tror jag det är vanligt att "smärttröskeln" är ganska låg i vissa fall, främst bland lata unga. Sen så är det säkert enklare för de som jobbar på större arbetsplatser att välja att vara hemma ifall de blir krassliga, jämfört med dem som verkligen saknas om de inte kommer till jobbet en dag. | |
| mrperfect | 2010-09-12 11:54 | |
![]() | Eftersom jag håller mg borta från folk som är sjuka, dvs på avstånd och inte har några barn som kan komma hem och hposta mej i ansikte, åker kommunalt så lite som möjligt, tar alltid influensaspruta, äter inte på något som någon annan ätit på etc. så håller jahg mig frisk, däremot så kan man bli sjukare nu då man passerat 50 då man väl blir sjuk, för man kan ju inte isolera sig helt. Minns inte då jag hade feber senast , men gissar på omkring 2008, det var väl något odefinierat virus. tog en vecka, hade jag haft jobb hade jag varit hemma några dagar för att dels inte smitta andra och dels för att jag var så hängig att jag inte orkade göra något. Sjukskrivning har nog hänt mindre än 10 gånger på 30 år. | |
| Behringer | 2010-09-12 12:02 | |
![]() | Det är ju inte riktigt så att sjukdom är lika fördelad på oss alla. Den som är "friskare än genomsnittet " har ju bara förhålla sig ödmjukt och tacksamt till detta faktum. Jag för inte loggbok på hur ofta jag är sjuk. Vad menas föresten med "på riktigt " ? | |
| LisaLong | 2010-09-12 12:08 | |
![]() | Blir jag sjuk är det något riktigt allvarligt, sällan årets förskylningar eller årets maginfluensor, men när det gäller i år ska jag vara tyst:) Har åkt på en jäkla förskylning nu:( har hostat och haft feber i 10 dagar. Sen när man pratar "hur ofta man är sjuk" ska man väl kanske specifisera lite tydligare, jag har tex problem med mina fötter samt har ett litet diskbråck och kan få svåra smärtor till och från. Sen tycker jag iofs det är lite av "skryt" när någon skriver.."jag har inte haft en sjukfrånvaro från jobbet sen bla bla bla" Ingen som tackar en för det;) | |
| coola killen | 2010-09-12 12:09 | |
![]() | men min låsas pappa sjök skator och massa ölburkar det var jätte kul då det var nästan när vi flytta de in då när jag och min syrra skulle få rum. | |
| LisaLong | 2010-09-12 12:10 | |
![]() | Till TS, jag tror inte det är många idag som sjukskriver sig om dom INTE är sjuka då man inte får en enda krona första dagen man är borta från jobbet. Sen är det väl bra om folk som hostar och snörvlar håller sig från jobbet och inte smittar ner dom andra. | |
| LisaLong | 2010-09-12 12:15 | |
![]() | coola killen ???? | |
| vigren | 2010-09-12 12:20 | |
![]() | Tyvärr så är det väl så att en del blir lättare sjuka än andra... Är själv kroniskt sjuk och drar ofta på mig förkylningar m m eftersom jag tar sprutor som försämrar immunförsvaret. Med hänsyn till mina kollegor och beroende på att jag blir fruktansvärt trött så får man bita i det sura äpplet och stanna hemma. Läkarintyg från första dagen? Hur lätt är det att få komma intill på en vårdcentral? Hur bra och enkelt är det att ta sig dit med tex en maginfluensa? Migrän? Tycker man får vara glad om man kan få komma dit och få ett intyg när man behöver ett, alltså efter 8:e dagen... | |
| eeistan | 2010-09-12 12:21 | |
![]() | Får man stanna hemma om man "gått in i väggen"? eller måste man ha feber? | |
| Satyra | 2010-09-12 12:23 | |
![]() | "Hur ofta är ni sjuka på riktigt?" Jag är alltid sjuk på riktigt om jag är sjuk - frågan känns otroligt märklig ... Avskyvärt när folk förutsätter att andra är lögnare om/då de inte fungerar som man själv gör. Urk. | |
| coola killen | 2010-09-12 12:25 | |
![]() | jag e det inte så ofta. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-09-12 12:29 | |
![]() | Hur är man sjuk på oriktigt? | |
| The Mag | 2010-09-12 12:30 | |
![]() | Ca 1-2 gånger om året. Och jag är hemma från jobbet lika många gånger. Vilket otroligt löjlig fråga. | |
| eeistan | 2010-09-12 12:32 | |
![]() | "Sköt dig själv och skit i andra. Frukta gud och troget vandra" - ett ordspråk i tiden? | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-09-12 12:32 | |
![]() | Jag kom på, att Jonick menar med "sjuk på riktigt" att man är sjuk och fått diagnos. Då kan jag svara - aldrig. Lite snuvig var man väl som barn, men för övrigt har jag varit skonad. | |
| Bennechi | 2010-09-12 12:49 | |
![]() | Ja herregud! Jag håller med TS så jälvla mycket. En del verkar inte ha hört uttrycket BIT IHOP. Om man ser sig som sjuk, och tycker synd om sig själv, så blir man ju sjuk. Duh. | |
| Satyra | 2010-09-12 12:58 | |
![]() | "Om man ser sig som sjuk, och tycker synd om sig själv, så blir man ju sjuk." :-o Ok, är det så enkelt tror du - då förstår jag inte varför någon är sjuk överhuvudtaget. Det är ju bara då att ge fan i att se sig själv som sjuk så är man inte det helt enkelt? ... Men jag antar och hoppas att du menar en liten sketen förkylning eller liknande när du säger sjuk, Bennechi? | |