Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-22 12:03 | |
![]() | ;) | |
| Hebe2518 | 2010-09-22 12:04 | |
![]() | KD | |
| heleri81 | 2010-09-22 12:06 | |
![]() | Moderaterna i alla tre valen. | |
| Satyra | 2010-09-22 12:11 | |
![]() | MiniLudd, ... Har verkligen funderat på om jag alls ska svara dig, eftersom jag inte har mycket till övers för människor med din nedlåtande attityd. "gapa om solidaritet och egoism och dylikt samtidigt som de inte bidrar ett uns till välfärden" ... Kan hur som helst försäkra dig om att jag varit och är både drivande, kreativ och engagerad. Har varit både anställd och småföretagare (och som sådan nog betalat mer skatt än många andra!) som frisör under många år och utöver det arbetat som deltidsmusiker, musiklärare, webdesigner, grafiker, textredigerare, kursgitarrlärare och på ideell basis tagit på mig ansvaret att erbjuda ungdomar en kreativ, meningsfull fritid. (och förmodligen genom det besparat samhället en hel del pengar!) Har jobbat och betalat skatt sedan 15-års ålder, suttit med i styrelser för allehanda organisationer och periodvis arbetat politiskt sedan unga år - så någon tumrullande pösmunk har jag aldrig varit och kommer aldrig bli. Vad jobbar du själv med och har du även på andra sätt bidragit med något av nytta/vikt till samhället och männisikorna i det? | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-22 12:11 | |
![]() | Vänsterpartiet i alla valen. Jag skäms sjukt mycket över svenska folket som uppenbarligen tycker att SD förtjänar fler röster. (?!) | |
| pellekatt | 2010-09-22 12:12 | |
![]() | vänstern | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-22 12:17 | |
![]() | Och jag håller helt med föregående talare - det är både fräckt och fördomsfullt att förutsätta att man är arbetslös eller sjukskriven bara för att man röstar rött. För mig har det helt med ideal att göra, vilket samhälle jag vill att vi ska ha och själva principen att trygghet inte ska vara beroende av pengar. Att vård och skola ska kunna erbjudas alla, till samma kvalitet. Behov ska styra, inte pengar. Nu är jag visserligen student och är beroende av att staten hjälper mig i viss mån - men som färdigutbildad kommer jag antagligen tjäna mer än de flesta här inne. Vilken lön jag har behöver dock inte ha någonting att göra med vilka ideologier man har. Jag kommer alltid rösta rött. | |
| Keiward | 2010-09-22 12:29 | |
![]() | Likadant som att det finns en gräns där en för hög skattesats blir kontraproduktivt finns det en gräns där för generösa ersättningssystem (eg klyftan mellan jobblön och ersättningsnivå) blir kontraproduktivt då det leder till fel incitament och olönsamhet att jobba. Så, vad Alliansen vill göra är att minska den klyftan genom att göra det lönsammare att jobba genom att sänka skatten för låginkomsttagare (snarare än att sänka ersättningsnivåerna). Vilket såklart folk fortf klagar på. För skattesänkningar är ju det elakaste som finns. | |
| meimse - Ej medlem längre | 2010-09-22 12:31 | |
![]() | Jag röstade på socialdemokraterna. | |
| Keiward | 2010-09-22 12:33 | |
![]() | Vem som helst borde förstå att klyftan mellan löne- och ersättningsnivå är linjärt korrelerat med mygel. Så nej, alla myglar inte. Men mindre klyfta ökar tendenserna för det. Detta är vad Alliansen vill rätta till, genom att öka taket på klyftan snarare än att sänka golvet. Ni ser inte det som någonting bra? | |
| strella70 | 2010-09-22 12:43 | |
![]() | vänstern x 3 | |
| golden | 2010-09-22 13:01 | |
![]() | vänstern+fi | |
| meimse - Ej medlem längre | 2010-09-22 13:01 | |
![]() | Keiward, nu är ju det här en tråd om vad man röstade på men hursomhelst: Du tror inte att den sänkta skatten ganska snart med råge kommer att ätas upp av höjda priser? Det tror jag. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-22 13:23 | |
![]() | satyra vad är det du inte förstår? tt skriver "Blir så trött på folk som i brist på ideologisk självinsikt gör alla partier till enfrågepartier. Att rösta på M för att man "vill ha lägre skatt" eller på Fp för att man "vill ha mer ordning i skolan" eller på SD för att man "vill begränsa invandringen" är så jävla endimensionellt, banalt och orefekterat att man baxnar." och jag svarar: ramsay 2010-09-22 10:39 Antal inlägg: 5064 eller på v för att man vill ha bidrag, ja. | |
| TeddyBella | 2010-09-22 13:25 | |
![]() | Moderaterna i alla tre valen...=) Man måste sätta sig själv i första hand...sen andra...vill man ha ett jobb får man ett...vill man bli frisk blir man det...kan man inte längre jobba med det man arbetade med innan man blev sjuk så får man tänka om o satsa på något annat...allt löser sig om du inte är döende vill säga... | |
| SirMattBusby | 2010-09-22 13:25 | |
![]() | Moderaterna all the way...finns inga andra som ens är nära att skapa jobb i den utsträckning som dem... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-22 13:26 | |
![]() | föresten finns det inte mkt du kan lära mig om v. det kan du fråga lars verner om om du tvivlar. | |
| kameltå | 2010-09-22 13:31 | |
![]() | SD såklart! | |
| Sote | 2010-09-22 13:32 | |
![]() | Teddy bella-Jisses-du kan inte ha varit med om många motgångar i livet eller i din närhet. Själv har jag fått det mycket bättre under moderaternas styre men jag skulle aldrig rösta höger för jag vet att avgrunden kan komma till oss alla och då vill jag inte leva i ett samhälle där man i första hand tänker på sig själv. Röstade självklart röd/grönt för mina medmänniskors skull och mina barns framtid. | |
| millas74 | 2010-09-22 13:36 | |
![]() | S-S-Mp | |