Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2010-09-25 09:48 | |
![]() | klobba2 - Eftersom ofantligt mycket som ingår i livet går att knyta till politik så blir det ju lite ... torftigt med samtalsämnen om man helt ska kunna undvika det. ;-) I mitt tycke i alla fall. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-25 09:53 | |
![]() | Politik betyder noll när det gäller ett förhållande. Om man älskar någon så vore det väl otroligt konstigt om man inte unnar den personen detsamma som alla andra människor åtnjuter i Sverige, nämligen den egna fria viljan och rätten till en fri åsikt. Mouche | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-25 10:17 | |
![]() | Abc... Just religion är faktiskt en väldigt viktig fråga också för mig faktiskt. Jag är en djupt värdestyrd människa,min personlighets kombination är sådan och just religion är en av de viktigaste frågorna för mig. Jag är aktiv ateist och har baserat många av mina val i livet på grund av detta. Mina två giftermål har varit borgliga och inget utav mina tre barn idag är döpta. Däremot så vill min nya man döpa det barnet som vi väntar i november. Han har mycket goda grunder för det ut ett rent traditionellt synsätt och helt plötsligt så har vi en situation som på riktigt är problematisk för mig. Jag kan inte se att jag har rätten att förneka mitt barn ett dop, men jag har väldigt svårt för cermonin. Och hur är det egentligen med mina andra tre barn, har jag gjort fel som inte har döpt dom? Det är inte så lätt att vara värdestyrd på det sättet som jag är och jag skulle gärna ha bytt ut en del av det draget mot en mer balanserad personlighet där dessa frågor inte tilläts ta så stor plats i mitt liv. Tyvärr så har jag inte den lyxen att kunna säga att det inte är meningsfullt eftersom jag är passionerat engagerad i värdeladdade frågor samt anser att religion är en av de viktigaste delarna i en människas liv och att det gör ont i hjärtat när jag ser att folk låter något så viktigt bli slentrian. | |
| Satyra | 2010-09-25 12:07 | |
![]() | Förstår dig precis, Tvålis. Har många gånger önskat att jag vore mer som de flesta verkar vara, nämligen inte ta värderingsfrågor så allvarligt. Måste ju vara betydligt enklare att leva då, MEN ... känner nog samtidigt att det för mig skulle kännas mer torftigt så det finns ju både plus och minus med att vara som man är, såklart. :-) | |