Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Leopardhonan | 2010-09-30 01:23 | |
![]() | Men Le-lou, hundar har många OM och MEN och NÄR och HUR... även om du har en bra uppfostran, precis som på barn, så är det inte säkert att hunden lyder, vill lyda eller kommer lyda.. Psyket är slående lika människans har det sagts.. | |
| le-lou | 2010-09-30 01:25 | |
![]() | öh nu menade jag inte något annat än instinkten att försöka sig Leopardhonan. | |
| le-lou | 2010-09-30 01:27 | |
![]() | Har inget med psyket att göra. Instinkten att para sig. Precis som alla människor springer när det rasar ner en lavin bredvid dig, såvida du inte vill dö då eller inte ser den. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-09-30 02:08 | |
![]() | Varför skaffar man barn? Man vill ha något riktigt "stort", vackert och gemensamt med den man älskar. | |
| LisaLong | 2010-09-30 04:34 | |
![]() | lolacola jag förstår hur du menar, helt klart...säger en kattmänniska till en hundmänniska att hon föredrar katter, säger hundmänniskan bara jaha okej, ja jag gillar hunder end of story, men säger man att man inte gillar barn...så är det " vaaaa gillar du inte barn???", ock så får man en blick precis som man vore kriminell, så jag förstår dig, har fått den reaktionen själv då jag inte är nån barnmänniska.:) | |
| Huzan | 2010-09-30 07:05 | |
![]() | barn ska vara platta å sitta i album!! | |
| vildman | 2010-09-30 07:33 | |
![]() | Hahaha. Jag har både barn och hund så jag kan prata om både ock :-) Fram tills jag var 29 år gammal så var jag HELT övertygad om att jag inte skulle ha barn. Sen träffade jag ny partner och sen vette fanken vad som hände för då la jag alla tidigare preferenser åt sidan och skaffade ett barn iaf. Då blev det som Satyra sa: "Absolut ingenting kan mäta sig med den totala villkorslösa kärlek man känner till sitt eget barn! Så tror jag de flesta föräldrar känner faktiskt" Fördelarna med barn är nog egentligen att åtminstone jag på något sätt känner att cirkeln är sluten. Det är meningen med livet på något vis. Jag respekterar verkligen dom som inte vill skaffa några barn, så länge dom är få. För man kommer ju inte ifrån att det trots allt om man tror på mänsklighetens framtida existens så är det ju trots allt en av livets stora meningar. Att avla hundar är det inte! Däremot är hundar otroligt trevliga och ger en oerhört mycket kärlek, men det går bara att jämföra till en viss gräns. | |
| vildman | 2010-09-30 07:34 | |
![]() | ock? och! | |
| Sote | 2010-09-30 08:13 | |
![]() | Har bäde hund och barn. Det är väl inget svårt att ha något av det, om något så är ju barnen lättare att lära än hundarna och lydigare även om jag har tränat mycket med mina hundar. Har skötsamma barn så jag har aldrig blivit kallad kärringjävel heller. Vad jag ska ha dom till? Ja en ska bli rörmokare och en elektriker så jag kommer nog ha god användning för dom;-) Sen tänkte jag att dom skulle få egna barn som man kan få låna ibland när man är pensionär och har tid över. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-09-30 08:24 | |
![]() | För att barn är sköna att göra och roliga att ha i sin närhet. | |
| hussar | 2010-09-30 08:32 | |
![]() | Man skaffar barn för det är naturligt, det är en vidareprocess helt enkelt, sen blir det att vissa inte skaffar det och vissa gör det.. :P | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-30 09:43 | |
![]() | Jag delar inte riktigt synsättet att jag har barn. Jag är och mina barn har förälder. Jag är deras, men dom är inte mina. Dom kan alltid välja bort mig, jag kan aldrig välja bort dom. Jag är ett alternativ, dom är grundläggande. Att vara förälder är den mest ojämna relationen av alla. Fastän jag egentligen inte sitter med en endaste trumph på handen så ser jag mig som den största vinnaren av alla. Det är det enklaste som finns i världen och absolut inget som är naturligare för mig. | |
| Hejjamej | 2010-09-30 10:12 | |
![]() | Deras kött är gott. Skämt åt sido, man skaffar väll ungar i brist på umgänge. | |
| Satyra | 2010-09-30 10:52 | |
![]() | Vackert skrivet Tvålis, 2010-09-30 09:43. Dock är det nog mer ömsesidigt än sådär, för även om ens barn skulle önska att välja bort en så är man ju deras förälder ändå - lika ofrånkomligt som att de är ens barn. | |
| Emellertid | 2010-09-30 11:14 | |
![]() | Prova så får ni se... man ändrar liksom inställning när man blir förälder. Går inte att förklara. | |
| vulcan | 2010-09-30 11:39 | |
![]() | Tvålis: Jag ser det på ett väldigt liknande vis. Mina barn var planerade och önskade. Jag gillar ungar men är väl inte nån sån där 'älskar-att-leka-och-skju tsa-ungar-till-träningar- 24-timmar-om-dygnet'farsa . Fast hur många är det egentligen? Jag såg väl helt enkelt att barn var det mest grundläggande i livet och styrde väl i viss mån också min livssituation de åren runt och efter 30 så att den visionen kunde förverkligas. | |
| Träsmak | 2010-09-30 11:44 | |
![]() | Jag ser inte barn som saker man har. Det är människor. Jag tycker att det är en fantastiskt spännande uppgift att leda en människa in i livet och ge henne/honom en bra start på livet. Ansvar och plikt i sammanhanget är viktigt. Att "ha" och "äga" är inte viktigt. "skaffa barn" - vilket konstigt uttryck egentligen. | |
| caspersmamma | 2010-09-30 11:44 | |
![]() | Jag längtade efter ett barn i 10 år innan jag slutligen blev gravid på naturlig väg. Längtade efter en söt, underbar, stökig liten krabat att uppfostra och överrösa med min kärlek. Så enkelt och så svårt samtidigt! Respekterar alla som inte vill ha egna barn dock och sörjer med de som inte kan få egna biologiska barn eftersom jag länge trodde att jag inte kunde få barn. Så vet hur det känns att frukta mensen varje månad. | |
| Stålis79 | 2010-09-30 12:09 | |
![]() | Jag älskar barn! Jag har 3 egna + att jag arbetar inom socialen och är ett akuthem för barn. Just nu är vi 5 barn i familjen och jag ser inga problem. Vi skjutsar till träningar och spelningar., tråden började med hundar. Är man inte lika låst med hund. Den måste ju kissa, matas, badas, torkas och kelas med också. Barn kan man ju ändå föra ett samtal med. | |
| bj-olle | 2010-09-30 12:13 | |
![]() | annars finns det ju alltid folk med barn man kan hälsa på, så kan man se hur barn ser ut, och vad de gör. sen kan man gå hem och klura på det. | |