Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-10-05 21:12 | |
![]() | ABC Jehovastråden har jag inte läst, och kan därför inte referera till ö h t. | |
| _abc_ | 2010-10-05 21:20 | |
![]() | lightningpaw: Byt ut ordet om du har problem med begreppet då. Tycker att det låter som att du hänger upp dig på ordlekande, att ord faktiskt har olika mening i olika sammanhang och att olika ord ibland i samma sammanhang har samma mening och betydelse. Är det detta du vill att jag ska medge? Då gör jag det då. Vi kan kalla det hets mot oliktänkande när folk är rasistiska också, eftersom somliga verkar vilja radera begreppet "RASism" då det inte handlar om olika raser. Rasism handlar väl också exakt om hets mot oliktänkande? Det är inte bara i hudfärgen rasister skriker bu åt, det är även åt skillnad i religion och kultur. Olikheter. Tror du verkligen att det jag gjort krånglat till det i folks huvuden? Visserligen poängterar jag att jag anser att många INTE verkar förstå att det de gör i en tråd som Jehovas-tråden är detsamma som rasister gör i en invandrartråd. Återigen, gott folk, byt ut Jehovas mot invandrare i den tråden så kanske ni förstår min poäng. | |
| chelz | 2010-10-05 21:21 | |
![]() | Jag kan med handen på hjärtat säga att jag varje dag i veckan väljer att de svenska skattepengarna går till att utveckla Sverige först och främst. Det ack så vanliga argumentet att "vi" har det så bra är ibland lite naivt. Har alla svenskar det bra? Svaret är som ni tordes veta såklart nej. Det finns stora problem i det svenska samhället i både vård, äldrevård, skola och annat. Standarden är klart högre än många andra länder men det finns fortfarande mycket kvar att göra för att förbättra den. Alla de pengarna som läggs på invandringen är inte alltid positiva för Sverige. Sedan att de slussas ut i områden där svenskar är i minoritet är såklart inte heller bra. Jag tycker man ska utöka personalen på sjukhus, i skolan och inom äldrevården. Mer folk behövs och pengarna kan tas med hjälp av att dra i handbromsen vad det gäller invandringen. Jag tycker även man kan bidra med pengar för att göra det bättre för de som redan har anlänt. De har det i mångt och mycket ännu värre än "Johansson". Integrationspolitiken och hur de behandlas fungerar inte och då är det definitivt inte rätt väg att gå att fortsätta att bara ta emot. Ni får gärna tycka att jag ordbajsar och att det "inte fungerar så" i verkliga livet. Men notera även att jag inte har någon som helt påverkan i frågan och därför inte heller kommer ta till mig i vad ni skriver. PKiters kritik undanbedes. Ni har den svenska fegheten i er och söker en empatibekräftelse av kreti och pleti. Tolka det inte heller som att jag är rasist för det är jag inte. Inte heller främlingsfientlig. | |
| _abc_ | 2010-10-05 21:22 | |
![]() | måns_E: Det kan vara vettigt att kolla igenom den något åtminstone innan du börjar diskutera i den här tråden, som jag skapade enbart med referering till den tråden. Jag kan förstå att det är pga att folk som du inte läst den tråden som denna gått helt off topic. | |
| Måns_E | 2010-10-05 21:27 | |
![]() | Jag har bara svarat på strunt som har skrivits i den här tråden, och det måste jag väl få göra _ABC_? | |
| _abc_ | 2010-10-05 21:32 | |
![]() | Den inblandningen undanbedes eftersom det är off topic. | |
| Måns_E | 2010-10-05 21:43 | |
![]() | Jaha, då får väl folk sluta med att skriva den typen av inlägg i din tråd, för jag tänker annars bemöta tramset. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:48 | |
![]() | _abc_ skrev: "Och behöver jag nämna att du bara pratar off topic nu? Gå till SD-trådar om du vill prata om det här. Min agenda är att egentligen hålla politik utanför den här tråden." Jaha, är det off topic-polisen som är framme? Om din agenda "är att egentligen hålla politik utanför den här tråden" kan man fråga sig varför du nämner SD inte mindre än FEM gånger enbart i ditt inledande inlägg ... :) | |
| Gråulven - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:52 | |
![]() | Angående rasism, SD och hela den där baletten, så undrar jag varför man demonstrerar. Det kan ju inte vara f ö r demokratin iaf. Om nu SD kommit in i riksdagen utan att vara folkvalda, så skulle jag förstå om det blev demonstrationer. Men nu har ju bara den demokratiska ordningen följts och då finns det ju inget att demonstrera mot. Eller är man emot det parlamentariska systemet? Någon får gärna förklara, som vet bättre... | |
| Måns_E | 2010-10-05 22:10 | |
![]() | Demonstrationsfriheten ingår väl absolut i en demokrati? Sedan så behöver ju inte ett manifesterat missnöje mot ett invalt parti innebära att man vill ändra på det parlamentariska systemet. För demonstrationerna är väl mot SD, och inte mot riksdagssystemet, vad jag vet? Och målet är väl inte att SD skall åka ut? | |
| pandanr9 | 2010-10-05 22:20 | |
![]() | Sverige tjänar på invandringen. Alltså: Utan invandring, sämre standard! | |
| _abc_ | 2010-10-05 22:22 | |
![]() | måns_E: Det måste jag säga låter som ett tragiskt sätt att resonera, ett rättfärdigande kring att det inte var du som började. Men vad kan jag göra mer än att säga till. Skicka pm till moderator kanske. Jag är lite less nu över att behöva säga till så många ggr. och dessutom bli förlöjligad av andra som resurrection för att jag gör det i min egna tråd. resurrection: "Jaha, är det off topic-polisen som är framme? Om din agenda "är att egentligen hålla politik utanför den här tråden" kan man fråga sig varför du nämner SD inte mindre än FEM gånger enbart i ditt inledande inlägg" Jag kan väl nämna SD, sosse, invandrare osv hur många ggr jag vill utan att tråden ska handla om det? Off-topicpolis eller annat lekfullt uttryck, nu är det jag som startade tråden så det råder inga missförstånd mellan mig och mig själv kring vad som är off topic och om inte jag själv säger till, hur kan jag räkna med att någon annan gör det. Leka med ord är vad du håller på med igen enligt mig. Kan du ägna dig åt inlägg som behandlar ämnet istället, det verkar på mig som att du bara försöker tjafsa. | |
| Måns_E | 2010-10-05 22:23 | |
![]() | Eller nu såg jag att jag skrivit lite tokigt, förmodligen så är absolut målet att SD skall åka ur riksdagen, men inte att deras röster i detta val skall ogiltigförklaras. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-10-05 22:23 | |
![]() | Hur definieras demokratisk ordning? Jag är för mångfald. Jag sysslar inte med partipolitik. För mig gör det det samma vilket parti som styr - bara de gör ett bra jobb. Men, kan inte låta bli att undra hur valet gick till egentligen. Enl. min uppfattning innebär "demokrati" att alla har en röst. Nu har det svenska folket röstat, men en del röster ansågs inte väga lika mycket "värda" som alla andra. Man gjorde allt för att kunna kringgå dessa rösters rätt till att vara med och styra samhället. Jag är som sagt opartisk. Undrar bara. | |
| Måns_E | 2010-10-05 22:25 | |
![]() | _abc_ Jag diskuterar saker som skrivs på ett forum, jag anser mig själv ha all rätt i världen att bestämma vilka inlägg jag vill bemöta. Om du tycker att det är tragiskt så är det bara att beklaga, i så fall så har du ett problem med vad en diskussion överhuvudtaget går ut på. | |
| Måns_E | 2010-10-05 22:30 | |
![]() | anträffbar syftar du på sossarnas röster? Jag tycker att det är lite konstig retorik, det är väl klart att ett parti som inte tillhör något av blocken, och som inget av blocken eller merparten av dess väljare VILL förknippas med skall få ett stort inflytande i politiken. Det är trots allt bara 6%, det är inte särskilt mycket om man inte har några vänner. | |
| Loppan65 | 2010-10-05 22:33 | |
![]() | Från det ena till det andra...vill bara säga en sak....pinsamt att SD lämnade kyrkan idag vid riksdagens invigning. Jag vittrar sandlåda. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-05 22:36 | |
![]() | Jag tycker inte att det är främlingsfientligt att kritisera Jehovas vittnen. Höll jag med till ämnet nu? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-05 22:38 | |
![]() | @ Loppan65 Ha ha, klockrent av prästen att börja tala om rasism och främlingsfientlighet. :) | |
| Loppan65 | 2010-10-05 22:40 | |
![]() | Eller hur Resurrection...kan bli riktigt roligt att följa med i politiken nu...vad händer härnäst? | |